96504
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej)
"Żaden człowiek nie jest samotną wyspą; każdy stanowi ułomek kontynentu, część lądu" – głosi słynna fraza Johna Donne’a, która posłużyła Ernestowi Hemingwayowi za motto powieści "Komu bije dzwon". Parafrazując, można powiedzieć, że tym bardziej żadna kinematografia narodowa nie jest samotną wyspą; każda stanowi ułomek kontynentu, część lądu, jakim jest światowe kino i jeszcze szerzej – sztuka i kultura, przynajmniej od XIX wieku połączona siecią złożonych współzależności, inspiracji, uwarunkowań i powiązań o zasięgu globalnym. Powiązania te mogą mieć charakter ekonomiczny, intelektualny, polityczny, społeczny, artystyczny. Przeważnie są mieszanką ich wszystkich.
Dotyczy to także polskiego kina, a celem książki "Przeczucie końca : modernizm, późność i polskie kino" jest przyjrzenie się wycinkowi rodzimej kinematografii, jaki stanowi powojenne kino autorskie, właśnie jako części tego bogatego kontynentu, którego jednym z najistotniejszych wymiarów był filmowy modernizm.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okładce skrócony tytuł serii: Monografie FNP.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 403-420. Indeks.
Uwaga dotycząca finansowania
Finansowanie: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego