94547
Book
In basket
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej)
"Żaden człowiek nie jest samotną wyspą; każdy stanowi ułomek kontynentu, część lądu" – głosi słynna fraza Johna Donne’a, która posłużyła Ernestowi Hemingwayowi za motto powieści "Komu bije dzwon". Parafrazując, można powiedzieć, że tym bardziej żadna kinematografia narodowa nie jest samotną wyspą; każda stanowi ułomek kontynentu, część lądu, jakim jest światowe kino i jeszcze szerzej – sztuka i kultura, przynajmniej od XIX wieku połączona siecią złożonych współzależności, inspiracji, uwarunkowań i powiązań o zasięgu globalnym. Powiązania te mogą mieć charakter ekonomiczny, intelektualny, polityczny, społeczny, artystyczny. Przeważnie są mieszanką ich wszystkich.
Dotyczy to także polskiego kina, a celem książki "Przeczucie końca : modernizm, późność i polskie kino" jest przyjrzenie się wycinkowi rodzimej kinematografii, jaki stanowi powojenne kino autorskie, właśnie jako części tego bogatego kontynentu, którego jednym z najistotniejszych wymiarów był filmowy modernizm.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 791 (1 egz.)
Notes:
General note
Na okładce skrócony tytuł serii: Monografie FNP.
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 403-420. Indeks.
Funding information note
Finansowanie: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego