Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(205)
Forma i typ
Gry i zabawki
(166)
Książki
(37)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Proza
(11)
Komiksy i książki obrazkowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Poezja
(3)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(103)
wypożyczone
(90)
nieokreślona
(16)
Placówka
Oddział dla dzieci BG
(27)
Wypożyczalnia BG
(3)
Filia nr 2 w Grodzisku Mazowieckim
(6)
Multimedia BG
(168)
Filia nr 1 w Kadach
(2)
Filia nr 3 w Izdebnie Kościelnym
(1)
Summer Books
(2)
Autor
Larek Tomek
(7)
Jaszecka Karolina
(6)
Knizia Reiner
(6)
Kucharska Nikola
(6)
Escandell Victor (1971- )
(5)
Czuba Sławomir
(3)
Da Silva Maëva
(3)
Deschamps Christine
(3)
Galewska-Kustra Marta
(3)
Gallo Ana
(3)
Gelsey James
(3)
Kłos Joanna
(3)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(3)
Zabokrzycki Adam
(3)
Bobrowski Hubert (historyk)
(2)
Byliniak Maciej (1981- )
(2)
Cardouat Marie
(2)
Finn Steve
(2)
Freudenreich Oliver
(2)
Ginter Tomasz
(2)
Gołębiowski Michał
(2)
Grajkowski Wojciech
(2)
Herman Michał
(2)
Kordowski Bartłomiej
(2)
Madaj Karol (1980- )
(2)
Miłuński Filip
(2)
Miśkiewicz Magdalena
(2)
Nowicki Paweł
(2)
Quilliams Chris
(2)
Sabaté Víctor‪ (1976- )
(2)
Skowron Martyna
(2)
Szewczyk Michał
(2)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(2)
Tallec Olivier (1970- )
(2)
Teubner Marco
(2)
Vuarchex Thomas
(2)
Warsch Wolfgang
(2)
Wojtkowiak Przemysław
(2)
Yakovenko Pierric
(2)
Ślubowska Anna
(2)
Adamescu Adrian
(1)
Adamkiewicz Sebastian
(1)
Al'duz Anna
(1)
Alberich Marc
(1)
Albertarelli Spartaco
(1)
Allers Jeffrey D
(1)
Amanatidis Victor
(1)
Amson-Bradshaw Georgia
(1)
Andersen Martin Nedergaard
(1)
Andre Marc
(1)
Andrews Daryl
(1)
Angiolino Andrea (1966- )
(1)
Avery Kate
(1)
Babińska Magdalena
(1)
Bajerowicz Katarzyna
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Bartosik Aleksandra
(1)
Bauman Sabina
(1)
Bauza Antoine
(1)
Benet Elisabet
(1)
Benvenuto Johan
(1)
Berg Ase
(1)
Berg Henrik
(1)
Bobrowski Hubert
(1)
Bonnessée Régis
(1)
Bouffier Sandrine
(1)
Bourgeois Paulette
(1)
Bourgion Nicolas
(1)
Brooks Clay
(1)
Budzyń Anna
(1)
Burgueno Esther
(1)
Burm Chris (1957- )
(1)
Cabrero Domingo
(1)
Campbell Dave
(1)
Capera Alexis
(1)
Carlitos (1990- )
(1)
Casacop JB
(1)
Castro Giovanni
(1)
Cathala Bruno
(1)
Caumont Cédric
(1)
Chatterton Chris
(1)
Chevallier Charles (1966- )
(1)
Chmielewski Henryk Jerzy (1923- )
(1)
Chvatil Vlaasa
(1)
Clark Brenda
(1)
Collette Xavier (1981- )
(1)
Colovini Leo
(1)
Corke Estelle
(1)
Crapuchettes Dominik
(1)
Cullen Shannon
(1)
Cywińska Anna
(1)
Czapczyk Paweł
(1)
Cétrix
(1)
De Schrijver Maarten
(1)
Dennen Paul
(1)
Derkacz Zbigniew
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Diego Martin de
(1)
Dimitrievski Mihajlo
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(68)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(127)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(201)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Ukraina
(1)
nieznany (usa)
(1)
Język
polski
(198)
nieznany (po)
(5)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(89)
6-8 lat
(55)
Młodzież
(54)
9-13 lat
(48)
Dorośli
(31)
0-5 lat
(30)
14-17 lat
(25)
18+
(2)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura francuska
(4)
Literatura polska
(4)
Literatura hiszpańska
(3)
Literatura angielska
(2)
Grafika polska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Gry planszowe
(52)
Gry w karty
(8)
Śledztwo i dochodzenie
(7)
Zwierzęta
(5)
Matematyka
(4)
Scooby-Doo (postać fikcyjna)
(4)
Ciało ludzkie
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Logika
(3)
Boże Narodzenie
(2)
Dodawanie (matematyka)
(2)
Dzieci
(2)
Gry edukacyjne
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Język polski
(2)
Koty
(2)
Nauka liczenia
(2)
Ochrona przyrody
(2)
Odejmowanie (matematyka)
(2)
Potwory
(2)
Rycerze
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Alpaka (ssak)
(1)
Awaria techniczna
(1)
Barwy
(1)
Chomiki
(1)
Chłopcy
(1)
Ciemność
(1)
Cierpliwość
(1)
Cyrk
(1)
Czarodzieje
(1)
Dedukcja
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Duchy
(1)
Dzielenie (matematyka)
(1)
Ekologia
(1)
Ekosystem
(1)
Elektryczność
(1)
Energooszczędność
(1)
Epidemie
(1)
Film
(1)
Flagi państwowe
(1)
Franklin (postać fikcyjna)
(1)
Gra edukacyjna
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Gry i zabawy planszowe
(1)
Gry strategiczne
(1)
Gry w kości
(1)
Górale
(1)
Góry
(1)
Handel
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Historia
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jesień
(1)
Kampania wrześniowa (1939)
(1)
Kempingi
(1)
Kogut
(1)
Kolej
(1)
Kopciuszek (postać fikcyjna)
(1)
Kradzież
(1)
Kraina Lodu (świat fikcyjny)
(1)
Kupcy
(1)
Kurnik
(1)
Lasse i Maja (postacie fikcyjne)
(1)
Lew
(1)
Liczby
(1)
Lotnictwo wojskowe
(1)
Macierzyństwo
(1)
Miasta
(1)
Mnożenie (matematyka)
(1)
Mozaika
(1)
Myślenie
(1)
Nauka
(1)
Obrona Warszawy (1939)
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobliwości
(1)
Pan Twardowski (postać legendarna)
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Piłka nożna
(1)
Pociągi
(1)
Podróże
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Potwór z Loch Ness (Nessie)
(1)
Prawo
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Przedmioty magiczne
(1)
Pączki (ciastka)
(1)
Rekiny
(1)
Rodzice
(1)
Rośliny chronione
(1)
Rośliny górskie
(1)
Serial filmowy
(1)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Spostrzeganie
(1)
Star Wars
(1)
Temat: dzieło
Peppa Pig (serial telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Ameryka Północna
(1)
Szwecja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Westerplatte (Gdańsk ; część miasta)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(4324)
Opowiadania i nowele
(3864)
Powieść
(3850)
Kryminał
(2447)
Powieść amerykańska
(1901)
Gry i zabawy umysłowe
(205)
Thriller
(1783)
Komiks
(1686)
Powieść polska
(1436)
Opracowanie
(1287)
Poradnik
(1219)
Fantastyka
(1157)
Fantasy
(1144)
Film fabularny
(1139)
Manga
(965)
Romans
(960)
Powieść historyczna
(896)
Publikacja bogato ilustrowana
(890)
Dokumenty dźwiękowe
(798)
Powieść angielska
(797)
Powieść przygodowa
(780)
Opowiadanie dziecięce polskie
(759)
Biografia
(719)
Książki mówione
(706)
Pamiętniki i wspomnienia
(685)
Reportaż
(673)
Dokumenty audiowizualne
(670)
Książka obrazkowa
(617)
Sensacja
(603)
Dramat filmowy
(592)
Wiersze
(549)
Film animowany
(520)
Książka z dużą czcionką
(499)
Powieść psychologiczna
(485)
Wydawnictwa popularne
(441)
Saga rodzinna
(419)
Antologia
(402)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(369)
Powieść młodzieżowa polska
(363)
Biografie
(354)
Komedia
(346)
Książki dla małych dzieci
(345)
Science fiction
(337)
Adaptacja filmowa
(334)
Film przygodowy
(308)
Wydawnictwa dla dzieci
(308)
Film familijny
(302)
Poradniki
(302)
Horror
(297)
Publikacje dla dzieci
(277)
Powieść dziecięca polska
(273)
Pamiętniki polskie
(271)
Przepisy kulinarne
(271)
Powieść biograficzna
(257)
Podręczniki akademickie
(250)
Publicystyka
(245)
Wywiad dziennikarski
(242)
Książka zabawka
(238)
Powieść erotyczna
(203)
Bajki i baśnie
(199)
Esej
(196)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(193)
Powieść szwedzka
(193)
Powieść młodzieżowa angielska
(192)
Poezja dziecięca polska
(191)
Romans historyczny
(190)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(182)
Serial filmowy
(181)
Opowiadania i nowele przygodowe
(176)
Powieść francuska
(175)
Książka w języku ukraińskim
(174)
Film akcji
(171)
Publicystyka polska
(169)
Film biograficzny
(168)
Podręcznik
(167)
Adaptacja literacka
(166)
Film obyczajowy
(166)
Przewodnik turystyczny
(165)
Książka obrazkowa (picturebook)
(147)
Podręczniki
(146)
Powieść dziecięca angielska
(144)
Książka kucharska
(143)
Relacja z podróży
(143)
Broszura
(141)
Komiksy
(141)
Wywiady
(136)
Monografia
(131)
Poezja polska
(129)
Gry planszowe
(127)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(124)
Powieść niemiecka
(124)
Literatura dziecięca polska
(121)
Opowiadanie polskie
(119)
Film sensacyjny
(116)
Książka w języku angielskim
(114)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(113)
Reportaż polski
(113)
Literatura podróżnicza polska
(112)
Antologie
(105)
Przewodniki turystyczne
(104)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(96)
Edukacja i pedagogika
(12)
Historia
(3)
Matematyka
(3)
Biologia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
205 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Buła, kot, koza, ser, pizza : na opak / [projekt gry] Dave Campbell ; tłumaczenie: Julia Szuba. - Gdańsk : Rebel Sp. z o.o., 2022. - 1 gra w pudełku (64 karty, instrukcja) : ilustracje ; 12x8x4 cm.
Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza! Wykładaj karty w rytm tej niecodziennej wyliczanki, a gdy wypowiedziane słowo pasuje do obrazka, klepnij kartę ręką, nakrywając ją. Ten, kto będzie ostatni, zabiera wyłożone karty, a zwycięży gracz, który pozbył się wszystkich! Pamiętasz inny układ słów z tytułu? Tym gorzej dla Ciebie, bo jest już nieaktualny! Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza - Na opak wywraca do góry nogami nie tylko wyliczankę, ale i same karty. Ich odwrócone wersje będą wymagały zupełnie innego reagowania. Uważaj i nie daj się zmylić, a zwycięstwo będzie na wyciągnięcie ręki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra karciana (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Gra planszowa
W koszyku
Dragomino / Bruno Cathala, Marie et Wilfried Fort ; ilustracje: Maëva Da Silva,, Christine Deschamps. - Warszawa : Foxgames - Grupa Wydawnicza Foksal, ©2021. - 1 gra (4 płytki startowe, 1 figurka smoczej mamy, 28 płytek obszarów, 69 żetonów smoczych jaj) : karton, drewno, plastik, kolor ; w pudełku 6x20x27 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 23 cm).
Nadszedł ten wielki dzień! Dołączyłeś do grona Smoczych Jeźdźców! Możesz teraz udać się na tajemniczą wyspę, gdzie będziesz szukał tych niesamowitych stworzeń. Pamiętaj tylko, że nie będziesz jedynym Jeźdźcem w tych stronach. Kto z was odnajdzie najwięcej smoczątek? Odkrywaj nowe krainy w poszukiwaniu przesłodkich smoczątek! Eksploruj nieznane obszary, wybierając jedna z płytek. Dodaj płytkę do swojego obszaru gry. Łącząc tereny tego samego typu, odkryjesz urocze smoczątka lub jedynie puste skorupki. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
Francja, początek okresu La Belle Epoque. W Paryżu energia staje się zamiast pary źródłem zasilania dla maszyn, zaś węgiel ustępuje miejsca kryształom many. Francja wykorzystuje Wystawę Światową, by pokazać swoją potęgę i zademonstrować nową tajną broń: okazałą magiochronną wieżę Gustawa Eiffela. Ty, jako utalentowany student technomagii, otrzymujesz zadanie znalezienia cennej many niezbędnej do funkcjonowania Żelaznej Damy. Wykaż się inteligencją i umiejętnościami - dokonaj właściwych wyborów i doprowadź swoją misję do końca, bo tutaj bohaterem jesteś Ty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (Komiks) (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Figle-migle w oceanie : moja pierwsza gra / ilustracje Chris Chatterton ; konsultacja Anna Budzyń. - Gdynia : Trefl, [2019]. - 1 gra (1 plansza, 12 elementów zwierząt, 1 figurka żeglarza, 1 kostka): karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 28x28x6 cm.+ instrukcja (15 stron : ilustracje ; 19 cm).
Pierwsza gra dla maluchów z wieloma pomysłami na zabawy, które zachęcą dzieci do główkowania. Mali odkrywcy wypłyna w podróż po oceanie, gdzie poznają mieszkające w nim stworzenia, będa szukać podobieństw, ścigać się i słuchać wesołych wierszyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wikingowie na pokład! / autorzy: Cherles Chevallier, Catherine Dumas, Pascal Pelemans ; ilustracje: Christine Deschamps, Maëva Da Silva, Tomek Larek ; tłumaczenie: Tomasz Duda. - Warszawa : FoxGames - Grupa Wydawnicza Foksal, © 2017. - 1 gra (1 plansza, 24 fragmenty kadłubów, 8 dziobów, 7 ruf, 4 tarcze punktacji, 17 figurek wikingów, 16 żetonów zakładów, 15 żetonów towarów, 3 żetony wartości rynkowej) : tektura, karton, plastik, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Jest wiosna i wikingowie przygotowują się do kolejnej kupieckiej wyprawy. Tak, dokładnie - ludzie północy to nie tylko morscy rozbójnicy, ale też prężnie działający kupcy. W grze „Wikingowie na pokład!” Twoim zadaniem będzie tak rozmieścić swoją załogę, aby przejąć kontrolę nad najlepiej zaopatrzonymi okrętami. Możesz też właściwie obstawić zwycięzców tej rywalizacji (nie musisz to być Ty), by zyskać cenne punkty. Strategia działania zależy tylko od Ciebie. Działaj sprytnie, obserwuj innych i nie daj się przechytrzyć wodzom pozostałych drużyn wikingów. Nie zapomnij - to Ty masz panować na morskich szlakach handlowych. Przejmij najlepsze statki, wyrusz na wyprawę i zostań najbogatszym wodzem. źródło opisu: https://bonito.pl/k-90631065-wikingowie-na-poklad
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy / Vlaada Chvatil. - Gdańsk : Rebel ; [2016]. - 1 pudełko (16 kafelków agentów w dwóch kolorach, 1 kafelek podwójnego agenta, 7 kafelków niewinnych obserwatorów, 1 kafelek zabójcy, 40 kart kluczy , 1 instrukcja, 1 podstawka, 1 klepsydra, 200 kart z 400 kryptonimami) ; 23 x 16 x 6 cm + instrukcja.
Dwóch rywalizujących szefów zna tożsamość 25 agentów. Członkowie ich drużyn znają tylko ich kryptonimy. Każda drużyna chce skontaktować się jako pierwsza z wszystkimi swoimi agentami. Ich szefowie dają im jednorazowe wskazówki, które mogą odnosić się do wielu słów na kartach. Drużyny próbują odgadnąć, które wyrazy należą do ich zespołu, unikając przy tym słów należących do przeciwników. Pomyłka w kontakcie spowoduje ujawnienie agenta drużyny przeciwnej, a w najgorszym naszym śladem ruszy bezlitosny zabójca. „Tajniacy” - wszystkie wskazane słowa prowadzą do wygranej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wielka ucieczka / autor Leo Colovini ; ilustracje Tomek Larek. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, cop. 2017. - 1 gra (8 dwustronnych płytek terenu, 1 więzienna cela, 1 piracka kryjówka, 1 łódź, 102 karty, 30 pionków piratów, 8 żetonów skrzyń, 5 znaczników graczy): karton, papier, drewno, kolor: w pudełku 26x26x6 cm + instrukcja (8 stron: ilustracje; 25 cm).
Każdy gracz posiada 6 piratów, którym pomaga w ucieczce z lochów. Piraci muszą dotrzeć do czekającej na nich łodzi. Jest ona jednak za mała i nie dla wszystkich wystarczy w niej miejsca! Musisz w przemyślany sposób przemieszczać swoich piratów. Nie zawsze wygrywa ten, który biegnie najszybciej! Czasami warto cofnąć się, aby zdobyć przedmiot przydatny w dalszej ucieczce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ryzyk fizyk / autor Dominik, Crapuchettes ; [ilustracje Jacoby O'Connor ; tłumaczenie Magdalena Miśkiewicz ; opracowanie polskie pytań Agnieszka Weidemann i inni]. - Warszawa : Egmont Polska, cop. 2017. - 1 gra (1 mata do obstawiania zakładów, 7 ścieralnych tabliczek, 1 klepsydra, 7 ścieralnych markerów z gąbkami, 126 arkuszy z pytaniami, 14 żetonów do obstawiania, 90 żetonów o wartości 100 $ (60 szt.), 250 $ (15 szt.), 500 $ (15 szt.)): karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm. + einstrukcja (4 strony : ilustracje ; 25 cm).
Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo? Znasz odpowiedź na to pytanie? Jeśli nie – spróbuj zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary na odpowiedź innego gracza? „Ryzyk Fizyk” to jedna z najpopularniejszych gier quizowych na świecie. Zebrano w niej zabawne, ciekawe, niezwykłe pytania z różnych dziedzin. Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich. Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpretensjonalny, szczery, zabawny. Nieprzewidywalny jak bycie rodzicem. Jestem wrakiem to dziennik, w którym zanotujecie najważniejsze daty, sporządzicie niezbędne listy, pocieszycie się słowami innych rodziców. Znajdziecie tu miejsce na swoje niepoukładane myśli, niespełnione oczekiwania oraz wszystkie zarówno piękne, jak i trudne momenty rodzicielstwa. Jakie? Na przykład takie: „Jeśli chcesz się dowiedzieć, co było w jadłospisie dziecka w ostatnim roku, zajrzyj pod fotelik w samochodzie”. „Każdy z nas ma w swoim życiu chwile, które wystawiają na próbę naszą odwagę. Zabranie dziecka w gości do domu z białym dywanem jest jedną z nich”. „Bycie wspaniałym rodzicem mieści się gdzieś pomiędzy nie rób tego a rób jak chcesz”. „Nie zdajesz sobie sprawy, ilu ludzi nie lubisz, dopóki nie musisz wybrać imienia dla swojego dziecka”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Polska : Gra Edukacyjna / Paweł Czapczyk, redakcja Hubert Bobrowski, ilustracje: Monika Rychlicka-Borzechowska, projekt gry i skład gry Aleksandra Bartosik. - Warszawa : Edgard, 2019. - 1 gra (plansza, plakat, 15 kart do gry obserwacyjnej, 10 kart ruchu, 30 kart z pytaniami, 5 pionków, 1 kostka) ; w pudełku 24,5 x 25 x 5,5 cm. + instrukacja (8 stron , ilustracje ; 20 cm).
(Kapitan Nauka)
Nowa edycja bestsellera! Fascynująca gra, z którą poznacie najciekawsze zakątki Polski! Gdzie można zobaczyć foki szare albo pogłaskać ryby? Czy w Polsce są pustynie i wulkany? W którym mieście jeździ trolejbus Ziutek? Czy trzeba bać się dziada kapuścianego i na jakiej górze lubiły spotykać się czarownice? Odpowiedzi na te pytania szukaj w grze Polska! "Gra edukacyjna. Polska" to atrakcyjna propozycja różnych wariantów rozgrywki dla głodnych wrażeń graczy już od 5 roku życia! Proste zasady, zacięta gra oraz atrakcyjna szata graficzna wciągną zarówno dzieci, młodzież jak i dorosłych. W tym wyścigu o zwycięstwie decydują spostrzegawczość, refleks, łut szczęścia oraz znajomość polskiej przyrody, historii i geografii. Dzięki różnorodnym wariantom rozgrywki zabawę można dostosować do wieku i temperamentu graczy. Opisy wielu ciekawostek i atrakcji zainspirują z pewnością do wspólnego, rodzinnego podróżowania po kraju – nie tylko palcem po mapie! W trakcie rozgrywki gracze poznają tajemnice polskich miast, ich historię, zabytki oraz ciekawostki dotyczące różnych regionów kraju. Angażujące ilustracje Moniki Rychlickiej-Borzechowskiej wciągają do wspólnej, rodzinnej zabawy oraz zapewniają wiele godzin twórczej rozrywki, rozbudzając przy tym wyobraźnię. [opis wg wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Diuna : Imperium / autor gry Paul Dennen ; opracowanie graficzne Clay Brooks, Brett Nienburg, Nate Storm ; tłumaczenie Maciej Nowak-Kreyer. - Kraków : Lucky Duck Games, copyright 2021. - 1 pudełko (plansza, 13 drewnianych agentów, 70+ drewnianych znaczników gracza, 60+ drewnianych znaczników zasobów, 200+ kart, 8 liderów, 25 tekturowych znaczników, instrukcja) : ilustracje ; w pudełku 30x30x8 cm.
"Diuna. Imperium": strategiczna gra planszowa oparta na powieściach Franka Herberta i najnowszych produkcjach filmowych. Witaj na Arrakis, Diunie, pustynnej planecie z odległej przyszłości, gdzie trwa nieustanna walka o władzę. Stoisz na czele jednego z wysokich rodów Landsraadu. Buduj swoją potęgę, szukaj politycznych sojuszy. Twoi szpiedzy i wojownicy są gotowi do drogi. Pamiętaj jednak, że wojna to nie jedyny sposób, by zdobyć władzę w Imperium. Gra łączy w sobie mechanikę budowania talii z rozmieszczaniem sił na planszy. Jedynie od gracza zależy, jaką woli przyjąć strategię. Stosunkowo proste zasady dają przy tym ogromne możliwości. Dlatego za każdym razem rozgrywka może wyglądać zupełnie inaczej. "Diuna. Imperium" przeznaczona jest dla od 1 do 4 graczy w wieku 13+. Czas gry szacuje się na 1-2 godziny, w zależności od liczby uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Nieparki. - Nowa Iwiczna k/Warszawy : Jawa, 2022. - 1 pudełko, 96 kart, kostka do gry, instrukcja w języku polski i ukraińskim; karton, tektura kolor ;18x17x4 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Rodzinna gra karciana z błyskawiczną rozgrywką 2-6 osób. Tu liczy się refleks i spostrzegawczość. Każda karta ma co najmniej jeden wspólny element z dowolną inną. Należy znaleźć podobne cechy u postaci znajdującej się na wyłożonej karcie oraz na jednej ze swoich kart: Też ma skrzydełka!!! Też ma jedno oko!!! Też ma dwie łapki!!! Też ma grzywkę!!! Też ma wzorki na brzuszku!!! Wyjątkowa grafika sprawia, że nic nie jest oczywiste a poszukiwanie wspólnych cech rozbawi wszystkich graczy bez względu na wiek. Instrukacja także w języku ukraińskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Skarpetki / Daria Ermakova ; il. Masha Sergeeva. - Warszawa : Granna, cop. 2018 - 1 gra (60 kart skarpetek, 6 kart postaci, 24 karty "Piotruś": karton, tektura, kolor ; w pudełku 19x19x4 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 15 cm).
Wielka sterta czyściutkich skarpetek czeka. Spróbuj dobrać kolorowe skarpetki tak, aby pasowały do ubioru twoich przyjaciół z różnych stron świata. W grze SKARPETKI gracze starają się jak najszybciej zebrać po 4 pary kolorowych kart skarpetek. Karty muszą pasować do ubioru postaci wybranej przez gracza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kolejna gratka dla fanów bestsellerowych Zagadek detektywistycznych! Ludzie przeszli długą drogę od czasów, kiedy żyli w jaskiniach, po podbój kosmosu. Nie wiedzieliby, jak krzesać ogień, przepłynąć morza, żeby odkryć nowe lądy i cywilizacje, tworzyć wiekopomne dzieła sztuki takie jak Mona Lisa... gdyby nie posiadali najważniejszego narzędzia: rozumu. Zanurz się w najbardziej fascynujących okresach w historii ludzkości, a przy okazji potrenuj trochę swój umysł i baw się dobrze! W jaki sposób? Pomagając rozwiązać rożnego rodzaju zagadki neandertalskiemu myśliwemu, starożytnemu faraonowi, celtyckiemu druidowi, Krzysztofowi Kolumbowi, osadnikom na Dzikim Zachodzie... czy samemu Sherlockowi Holmesowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Rusz głową i znajdź rozwiązanie 25 zagadek naukowych! Ta książka pomoże Ci utrzymać umysł w dobrej formie. Wiesz, że mózg potrzebuje takiego samego treningu jak reszta ciała? Szukając rozwiązań zagadek, dasz mu niezły wycisk! Bądź dociekliwy, zadawaj pytania, główkuj, eksperymentuj... Myśl jak naukowiec! Wszystkie „tajemnicze” sytuacje, o których tu przeczytasz, mają związek z różnymi dyscyplinami nauki. Na końcu książki znajdziesz dodatkowe wyjaśnienia i propozycje ciekawych eksperymentów. A jeśli przy okazji stwierdzisz, że nauka Cię fascynuje, to pamiętaj: jest na świecie jeszcze mnóstwo naukowych zagadek do rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcesz się zagłębić w tajemnice sztuki? W tej książce czeka na Ciebie 25 zagadek, które pozwolą Ci miło spędzić czas i potrenować mózg, a przy okazji poznać niesamowite historie, ciekawostki o artystach i ich dziełach. Wyrusz w podróż w czasie i od odwiedź między innymi prehistoryczne jaskinie, których ściany pokrywają malowidła, a także zakątki nowoczesnych miast, ozdobione wyjątkowymi graffiti. Żeby dać Ci możliwość pozostawienia swojego śladu w historii sztuki, na końcu książki zostawiamy miejsce na Twój autoportret oraz proponujemy Ci kilkanaście artystycznych zadań. Kolejny tom bestsellerowej serii. Tym razem w rozwiązaniu zagadek pomoże lusterko dołączone do książki. Chcesz się zagłębić w tajemnice sztuki? [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Avalon : rycerze Króla Artura / autor gry: Don Eskridge ; projekt graficzny i ilustracje: Luis Francisco, George Patsouras, Marco Turini, Pablo Messuti, Luis Tomas ; tłumaczenie: Łukasz Piechaczek. - Knurów : Portal Games Sp. z o.o., © 2021. - 1 pudełko (14 kart postaci, 10 kart misji, 20 kart głosowania, 5 żetonów drużyny, 1 żeton przywódcy, 5 żetonów rezultatu misji, 1 znacznik rundy, 1 znacznik nieudanego głosowania, 2 żetony lojalności, 1 karta Pani Jeziora, Lancelot : mini-dodatek - 2 karty postaci, 7 kart lojalności, 3 dwustronne plansze misji, instrukcja) ; w pudełku 19x12x4 cm + instrukcja.
Wciel się w role Merlina, Lancelota, Morgany, Mordreda i innych postaci z legend arturiańskich. Szukaj sojuszników i odkrywaj tożsamość zdrajców w niezwykłej grze karcianej dla 5-10 graczy. Gracze realizują misje, lecz tylko części z nich zależy na ich powodzeniu. Pozostali to poplecznicy Mordreda. Snując swe mroczne intrygi, próbują doprowadzić do fiaska drużyny. Spiski, blef, dedukcja i żywiołowe negocjacje czynią tę grę zupełnie niepowtarzalną, emocjonującą do ostatniej chwili. Wkrocz w krainę legend... i nie ufaj nikomu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra karciana (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kwiaciarenka / Steve Finn ; design Sebastian Koziner ; ilustracje Darah Wry, Rocio Ogfienovich. - Warszawa : Granna, copyright 2019. - 1 gra (96 kart sklepu, 12 kart wazonów startowych, 4 karty kasy fiskalnej, 24 karty banknotów, 4 plansze graczy) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 19x28x7 cm + 1 instrukcja (12 stron : ilustracje ; 25 cm).
Kwiaciarenka to prześliczna gra o relaksującej mechanice, w której naszym zadaniem będzie zaaranżować ustawienie bukietów na sklepowej witrynie. Gra jest szybka w rozgrywce oraz posiada proste do wytłumaczenie zasady. Ciekawa paleta decyzji pozwala sporo główkować, ale wybory nie powodują paraliżu decyzyjnego. Autorem gry jest Steven Finn, znany na polskim rynku z cudownej karcianki „Niezłe ziółka”. Mechanicznie gra wykorzystuje lubiany mechanizm draftu. Gracze otrzymują początkowy zestaw kart, wybierają kartę, którą chcą zachować dla siebie, a następnie przekazują pozostałe karty kolejnemu uczestnikowi rozgrywki. Mechanika draftu ułatwia tłumaczenie gry, zwłaszcza graczom, którzy już wcześniej draftowali ;) Przyjazna tematyk, piękne grafiki oraz ciekawy system punktacji, to cała Kwiaciarenka, gra przy której zarówno nowi gracze jak i planszowi eksperci będą się wyśmienicie bawić. Gra nie zawiera plastikowych elementów potrzebnych do rozgrywki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Niezłe Ziółka : gra pełna smaków / projekt gry Steve Finn ; kreacja gry Eduardo Baraf ; ilustracje Beth Sobel. - Warszawa : Granna , cop. 2017 - 1 gra (72 karty ziół, 16 kart naczyń, 1 karta ciastka ziołowego, 1 karta osiągnięć ogrodniczyc); w pudełku 14x14x5 cm + instrukcja.
Gracze wcielają się w zapalonych ogrodników, którzy starają się wyhodować najlepsze zioła a następnie przesadzić je do jednego z czterech dostępnych naczyń. • W swoim ruchu gracz dobiera kartę z talii ziół – może ją umieścić we własnym ogródku lub dołożyć do wspólnego ogródka. Następnie gracz dobiera drugą kartę z talii i umieszcza ją w ogrodzie, którego nie wybrał w pierwszym ruchu. • Na początku swojej tury gracz może zdecydować się na użycie jednego ze swoich naczyń. Zabiera odpowiedni zestaw kart ziół dobierając je ze wspólnego lub/i prywatnego ogrodu, po czym umieszcza go pod kartą odpowiedniego naczynia – na koniec gry dostanie za nie punkty. Gra kończy się, gdy wyczerpała się talia ziół i gracze nie mogą już użyć żadnego ze swoich naczyń. Wygrywa ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów za wszystkie swoje naczynia oraz za zioła, które zostały w jego własnym ogródku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cztery łapy / Marc Fresquet Martinez; ilustracje Nicola Kucharska - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2019. - 1 gra (40 kart zwierząt, 12 kart specjalnych, 5 żetonów) ; w pudełku 18x14 cm + instrukcja
Wiek 6+, gra dla 2-8 osób, czas rozgrywki: 15 min.
Szalona gra na spostrzegawczość. Wśród kart leżących na stole należy jak najszybciej wskazać zwierzęta mięsożerne, roślinożerne, dzikie oraz domowe. Zabawa + nauka!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego