Juul Jesper (1948-2019)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia BG
(6)
Autor
Drewnowski Jacek (1974- )
(218)
Roberts Nora (1950- )
(182)
Fabianowska Małgorzata
(178)
Zarawska Patrycja
(143)
Christie Agatha (1890-1976)
(139)
Juul Jesper (1948-2019)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(130)
Mortka Marcin (1976- )
(129)
Dwornik Karolina
(127)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(125)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(124)
King Stephen (1947- )
(123)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(120)
Głowińska Anita
(116)
Zarawska Patrycja (1970- )
(116)
Goscinny René (1926-1977)
(115)
Szulc Andrzej
(114)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(110)
Mazan Maciejka
(108)
Mosiewicz Maria
(107)
Chotomska Wanda (1929- )
(106)
Steel Danielle (1948- )
(106)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(105)
Fabisińska Liliana (1971- )
(102)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(98)
Mróz Remigiusz (1987- )
(98)
Skalska Katarzyna
(98)
Balcer Karolina
(92)
Webb Holly
(92)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(91)
Supeł Barbara
(91)
Kraśko Jan (1954- )
(90)
Polkowski Andrzej
(89)
Skowrońska Emilia
(88)
Disney Walt (1901-1966)
(87)
Urban Miłosz
(87)
Ross Tony (1938- )
(86)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(85)
Pawlikowska Beata (1965- )
(85)
Spirydowicz Ewa
(85)
Coben Harlan (1962- )
(84)
Rzehak Wojciech
(84)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(83)
Onichimowska Anna (1952- )
(82)
Kroszczyński Stanisław
(81)
Michalak Katarzyna (1969- )
(81)
Frączek Agnieszka (1969- )
(79)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(78)
Gralak Anna
(77)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(77)
Puszczewicz Marek
(76)
Shakespeare William (1564-1616)
(76)
Broniek Dominik
(74)
Stanecka Zofia
(74)
Widmark Martin (1961- )
(74)
Braiter Paulina
(73)
Dybała Paweł (1981- )
(73)
Popławska Anna (literatura)
(73)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(73)
Dobrowolski Patryk
(72)
Masterton Graham (1946- )
(72)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(71)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(71)
Możdżyńska Aldona
(70)
Tuwim Julian (1894-1953)
(70)
Babińska Magdalena
(69)
Nowak Ewa (1966- )
(69)
Rudnicki Bogdan
(69)
Skura Artur
(69)
Gawryluk Barbara
(68)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(68)
Siemianowski Roch (1950- )
(68)
Zadura Janusz (1968- )
(67)
Rusinek Michał (1972- )
(66)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(65)
Królicki Zbigniew Andrzej
(65)
Prus Bolesław (1847-1912)
(65)
Rowling J. K. (1965- )
(65)
Siewior-Kuś Alina
(65)
Gardner Urszula
(64)
Grisham John (1955- )
(64)
Jansson Tove (1914-2001)
(64)
Wajs Joanna (1979- )
(64)
Cebo-Foniok Małgorzata
(63)
Clark Brenda
(63)
Gerritsen Tess (1953- )
(63)
Zaborowska Joanna
(63)
Ludwiczak Bolesław
(62)
Rusinek Joanna (1979- )
(62)
Sawicka Inga
(62)
Sparks Nicholas (1965- )
(62)
Wilusz Tomasz
(62)
Jaszecka Karolina
(61)
Oklejak Marianna
(61)
Stanecka Zofia (1972- )
(61)
Child Lee (1954- )
(60)
Koper Sławomir (1963- )
(60)
Lem Stanisław (1921-2006)
(60)
Nowicki Artur (ilustrator)
(60)
Czornyj Maksymilian (1989- )
(59)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(59)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(4)
Rodzina
(3)
Dzieci
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Agresywność
(1)
Motywacja
(1)
Mężczyzna
(1)
Nastolatki
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Ojcostwo
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Rodzice
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czy agresja u dzieci jest zła? Czy trzeba ją potępiać i eliminować z przedszkoli i szkół? Niemal wszyscy zgodnie odpowiadają: tak! Otóż, nie - twierdzi Jesper Juul. Uznany pedagog i terapeuta ma odwagę iść pod prąd powszechnych przekonań. Trzeba uczyć dzieci radzić sobie z agresją i zamieniać ją w pozytywne działanie, ale nigdy nie należy jej tłumić. Tłumienie i potępianie może prowadzić do różnych negatywnych skutków w przyszłości, szczególnie u chłopców: począwszy od nieumiejętności radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku, a skończywszy na niekontrolowanej przemocy i brutalnej przestępczości. Jesper Juul pokazuje, jak najlepiej postępować z przejawami agresji u dzieci, jak wspólnie rozładowywać dziecięcą frustrację i zamieniać ją w pozytywną energię. Agresywnym dzieciom przede wszystkim należy się zrozumienie - pisze - ponieważ są one tylko naśladowcami agresywnych dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to znaczy: być dobrym ojcem? Jak zbudować ojcowski autorytet? Kto ma dzisiaj władzę w rodzinie? Jak dbać o relacje z partnerką? Jak stać się kimś ważnym dla dziecka? To książka dla prawdziwych mężczyzn! Nie znajdziecie w niej łatwego przepisu na życie, ale mnóstwo inspiracji i refleksji na temat tego, co dzisiaj znaczy być partnerem dla kobiety i ojcem dla dziecka. Do niedawna mężczyźni żyli w poczuciu, że ich rola polega głównie na zapewnieniu rodzinie środków do życia. Dzisiejsi ojcowie stopniowo przejmują odpowiedzialność za dzieci, jednak nie zawsze wiedzą, jak zbudować z nimi silną więź i zdobyć naturalny ojcowski autorytet. Jesper Juul rozważa najważniejsze dylematy współczesnego męża i ojca. Radzi, jak odnaleźć swoją pozycję w rodzinie i odkryć radość bycia z bliskimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki : kiedy kończy się wychowanie? / Jesper Juul ; [przekład Dariusz Syska]. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2014. - 205, [3] strony ; ilustracje ; 21 cm.
Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie - twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co mówi o nas zachowanie naszych dzieci? Dlaczego dorośli muszą się stale rozwijać? Jak być dobrym przywódcą w rodzinie? Jakiego zainteresowania potrzebują dzieci? Co jest ważniejsze: samodzielność czy posłuszeństwo? Rodzina to miejsce, w którym wszyscy powinni czuć się dobrze. Niestety, to również miejsce, gdzie rodzą się konflikty i ścierają różne interesy. Jesper Juul, doświadczony pedagog i terapeuta rodzinny, dzieli się refleksjami na temat najczęstszych problemów rodziców i dzieci: agresji, niewłaściwej komunikacji, konfliktów przy stole, zachwiania życzliwych relacji, braku właściwego przywództwa dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 37
Książka
W koszyku
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci Czy umiemy zauważyć ich problemy Jak możemy rozwinąć ich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie Jakim traktowaniem krzywdzimy je najbardziej Kiedy na wychowanie jest już za późno Współcześni rodzice często czują się bezradni wobec swoich dzieci. Gubią się też w poradach wychowawczych które mają sprawić że ich pociechy staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul europejski autorytet w dziedzinie wychowania twierdzi że dzieci wcale nie muszą być grzeczne. Powinny natomiast mieć zdrowe poczucie własnej wartości wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stopniowo powinny także uczyć się odpowiedzialności za siebie a w razie potrzeby także za innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza cale bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole - te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie. Juul opowiada o tym, co najważniejsze w relacjach z dziećmi: rezygnacji z pozycji siły i poważnym traktowaniu ich potrzeb. Jedną z nich jest chęć bycia naprawdę dostrzeżonym przez dorosłych. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. Podpowiada, jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane, jak rozwiązywać konflikty rodzące się wokół władzy w rodzinie i jak może wyglądać prawdziwie osobista rozmowa z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego