Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(70)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia BG
(70)
Autor
Efing Christian (1976- )
(3)
Szablewski Andrzej T
(3)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(3)
Wolski Przemysław
(3)
Engelbrecht Liesbeth
(2)
Skrzypek Jerzy
(2)
Zieniuk Paweł
(2)
??oś-Nowak Teresa (1945- )
(1)
Andrzejewski Mariusz
(1)
Andrzejewski Mariusz (1971- )
(1)
Badowski Ireneusz
(1)
Barańska Marzena
(1)
Bełdzikowski Marek
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Bogucka-Felczak Monika
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Brach Tadeusz
(1)
Bryx Marek
(1)
Bryx Marek (1953- )
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Bęza Stanisław
(1)
Chalecki Andrzej
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czarniawska Barbara (1948- )
(1)
Czub Jarosław Filip
(1)
Dietrich Malwina
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dobrowolska Anna
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drummer Agnieszka
(1)
Fandrejewska Alicja
(1)
Fihel Marta
(1)
Foryś Iwona
(1)
Furman Wojciech (1946- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Głatki Michał
(1)
Hajduk Grzegorz
(1)
Hasny-Łoń Małgorzata
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Jajdelski Wojciech
(1)
Jakubowicz Karol (1941-2013)
(1)
Jakubowski Wojciech Jerzy (1967- )
(1)
Jas Marta
(1)
Jaworski Władysław L
(1)
Jaworski Władysław Leopold (1929- )
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kaliszewski Andrzej (1954- )
(1)
Kandefer Urszula
(1)
Kleinschmidt Anke
(1)
Koonin Steven E. (1951- )
(1)
Koładkiewicz Izabela
(1)
Kołodko Grzegorz W
(1)
Kołodko Grzegorz W. (1949- )
(1)
Kujawski Grzegorz
(1)
Kuzińska Hanna
(1)
Kuzińska Hanna (1951- )
(1)
Lâučuk Vol'ga
(1)
Malinowska-Misiąg Elżbieta
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Michalski Cezary (1963- )
(1)
Mikita Małgorzata
(1)
Miklaszewska Ewa (1956- )
(1)
Miller Chris
(1)
Misiąg Wojciech (1951- )
(1)
Monkiewicz Jan (1949- )
(1)
Morawski Witold (1938- )
(1)
Mączyńska-Ziemacka Elżbieta
(1)
Najbar Katarzyna
(1)
Nerka Arleta
(1)
Nowak-Far Artur
(1)
Obłój Krzysztof (1954- )
(1)
Olszański Leszek
(1)
Orlicki Marcin
(1)
Panfil Marek
(1)
Pawlak Zbigniew
(1)
Pełka Wanda
(1)
Piekarz Radosław
(1)
Piwowar Bogusław
(1)
Prystupa Mieczysław
(1)
Radłowski Grzegorz
(1)
Rok Bolesław (zarządzanie)
(1)
Rutkowski Paweł (filolog)
(1)
Rygiel Kazimierz
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Schetyna Grzegorz (1963- )
(1)
Skinner Chris
(1)
Snopek Jerzy (1952- )
(1)
Sochal Agnieszka
(1)
Stasiak-Jazukiewicz Ewa
(1)
Szelągowska Anna
(1)
Szmidt Czesław
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Tatarchyk Olga
(1)
Trojanowska-Strzęboszewska Monika
(1)
Tuzimek Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(65)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(6)
Zarządzanie
(6)
Język niemiecki
(4)
Banki
(3)
Finanse publiczne
(3)
Marketing
(3)
Nieruchomości
(3)
Reklama
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Ekonomia
(2)
Finanse
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Grupy nacisku
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Język środowiskowy
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Mass media
(2)
Matura (2005- )
(2)
Polityka
(2)
Polityka zagraniczna
(2)
Przedsiębiorstwa
(2)
Rewizja finansowa
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Społeczności internetowe
(2)
Sprawozdawczość finansowa
(2)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza wartości
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Bank centralny
(1)
Banki internetowe
(1)
Blockchain
(1)
Budżet państwowy
(1)
CFC
(1)
COVID-19
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Demokratyczne państwo prawa
(1)
Digitalizacja
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo elektroniczne
(1)
Edukacja
(1)
Ekstremizm polityczny
(1)
FinTech
(1)
Finanse lokalne
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
Finansowanie świadczeń z budżetu
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Geopolityka
(1)
Globalizacja
(1)
Hedging
(1)
Informacja wizualna
(1)
Innowacje
(1)
Instrumenty pochodne
(1)
Jednolity rynek UE
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Kadry
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Klimatologia
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Koniunktura gospodarcza
(1)
Konstytucja
(1)
Konstytucjonalizacja finansów publicznych
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Leasing
(1)
Litera a
(1)
MSSF 16
(1)
Marketing partnerski
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Mikroelektronika
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NBP
(1)
NSA
(1)
Narodowy Bank Polski
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ochrona konsumenta
(1)
Opłata adiacencka
(1)
Opłata planistyczna
(1)
Organizacja
(1)
Oszustwa księgowe
(1)
Pakiet BEPS
(1)
Personel
(1)
Podatek dochodowy
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Podatek dochodowy od osób orawnych
(1)
Pokolenie (socjologia)
(1)
Politycy
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Chiny
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Azja
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Podręczniki
(5)
Podręczniki akademickie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Analiza i interpretacja
(1)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Encyklopedie multimedialne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wykład
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Językoznawstwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
70 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Skuteczny trening sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje to książka o sprzedaży dla ludzi sprzedaży i nie tylko. Autor pośród przewag konkurencyjnych na współczesnym wolnym rynku zidentyfikował takie przewagi kompetencyjne, które obalają mity dotyczące nauki – jak ją nazywa – profesji sprzedaży. Dziś umiejętności sprzedaży wykorzystujemy w niezliczonej liczbie sytuacji i profesji – od sprzedaży pomysłu w pracy wymagającemu szefowi przez zawodową sprzedaż ubezpieczenia w jakże trudnym zawodzie agenta ubezpieczeniowego po sprzedaż nowej strategii przez menedżera zespołowi wysokiej klasy ekspertów. Dlatego też autor uwzględnił w książce takie elementy, jak pogłębiony opis wieloletnich doświadczeń własnych, przegląd literaturowy poruszanych zagadnień, omówienie realizacji badań oraz odwołania do badań z rynku. Książka, oparta na szerokiej wiedzy i bogatym doświadczeniu autora – doktora nauk ekonomicznych, a jednocześnie wieloletniego praktyka, właściciela instytutu zajmującego się doradztwem w obszarze wydajności działów sprzedaży i działów operacyjnych, menedżera odpowiedzialnego w kilku korporacjach za dział szkoleń i rozwoju sprzedaży, trenera biznesu, coacha i wykładowcy w Akademii Leona Koźmińskiego w zakresie zarządzania zespołami sprzedaży – zawiera wnikliwy opis ośmiu przewag kompetencyjnych, które układają się w obraz ról profesjonalnego sprzedawcy, menedżera sprzedaży oraz trenera sprzedaży. Książkę charakteryzuje dynamiczna narracja, a przy tym jej treść jest głęboko osadzona w badaniach naukowych i jednocześnie bogata w odniesienia praktyczne z rynku polskiego. Książkę czyta się jak powieść edukacyjną, wielce praktyczną dla tych, którzy pracują w działach sprzedaży. Tym, którzy w nich nie pracują, pozwala poznać świat sprzedaży, który tak dynamicznie funkcjonuje w międzynarodowej gospodarce każdego dnia – przecież wszyscy jesteśmy klientami różnych sprzedawców. Ważne, by byli to ludzie kompetentnie doradzający nam, klientom, a taką szczegółową, lekką charakterystykę kompetentnego sprzedawcy znajdziesz właśnie w tej książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 330
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwa rodzinne są swoistym fenomenem życia społecznego i gospodarczego. W większości gospodarek stanowią dominującą grupę przedsiębiorstw, nadają im określony charakter, zapewniają trwałość rozwoju i innowacyjność. Mimo że poziom wiedzy o przedsiębiorstwach rodzinnych rośnie, ciągle wiemy o nich zbyt mało. W Polsce przedsiębiorstwa rodzinne przez całe dziesięciolecia były zapomnianym elementem gospodarki w sferze zarówno teorii, jak i praktyki. Budowanie wiedzy o rodzimych przedsiębiorstwach rodzinnych trwa od początku okresu polskiej transformacji, lecz następuje relatywnie wolno. Celem Autorów podręcznika była zmiana postrzegania roli i znaczenia firm rodzinnych, zastąpienie mitów oraz obiegowych opinii o nich zweryfikowaną wiedzą, a ponadto zerwanie ze stereotypem przedsiębiorstwa rodzinnego jako firmy małej i słabej finansowo, zarządzanej przez właścicieli (rodzinę) w sposób mało profesjonalny. W rzeczywistości przedsiębiorstwa rodzinne są ważnym źródłem rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Dwie trzecie wszystkich przedsiębiorstw na świecie to firmy rodzinne. Generują one od 70 do 90% globalnego PKB i od 50 do 80% miejsc pracy. Europejskie firmy rodzinne generują obroty na poziomie biliona euro. Jedna trzecia firm z listy "Fortune 500" ma charakter rodzinny. Na podręcznik składa się dziesięć rozdziałów problemowych oraz rozdział zawierający krótkie studia przypadków wybranych krajowych firm rodzinnych. Każdy rozdział jest poświęcony jednemu zagadnieniu, które zdaniem Autorów stanowi kluczowe wyzwanie, z jakim konfrontowana jest firma rodzinna. Wiedza prezentowana w każdym rozdziale stanowi wynik analizy dorobku najnowszej literatury przedmiotu i własnych badań Autorów. W miarę lektury kolejnych rozdziałów Czytelnik coraz głębiej poznaje istotę firmy rodzinnej i jej specyficzne problemy zarządcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia pokolenia / Grzegorz Schetyna w rozmowie z Cezarym Michalskim. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2019. - 404 strony, [11] stron tablic : fotografie ; 22 cm.
W tej książce Grzegorz Schetyna opowiada historię jednego pokolenia – generacji, do której sam należy. Ludzi urodzonych w latach sześćdziesiątych XX wieku, dla których dzisiaj przychodzi czas pierwszych biograficznych rozliczeń. Dane im było przeżyć kilka zupełnie niepodobnych do siebie historycznych epok, parę wybuchów ogromnej nadziei, po których przychodziły równie wielkie rozczarowania. Dorastali w epoce Edwarda Gierka, gdzie pod powierzchnią oficjalnej propagandy i świeżo odkrytej „luksusowej” konsumpcji (pierwsze dżinsy z Pewexu, trabanty i małe fiaty), ukrywała się inna Polska, mająca inną historię i pamięć. Szczególnie jeśli tak jak Grzegorz Schetyna miało się rodziców przesiedleńców, którzy po roku 1945 przyjechali do Opola ze Lwowa i oprócz nielicznych ocalonych rodzinnych pamiątek przywieźli ze sobą pamięć lwowskiego AK i rzezi wołyńskiej. Kresowe traumy, którymi bardzo ostrożnie dzielili się z własnymi dziećmi. To pokolenie ogląda schyłek PRL-u, pełen politycznych paroksyzmów i nagłych zwrotów akcji. Ich pierwszym politycznym przeżyciem jest karnawał pierwszej „Solidarności” zakończony szokiem stanu wojennego i niekończącą się depresją lat osiemdziesiątych. Później przychodzi koniec zimnej wojny, rozpad ZSRR i całego komunistycznego bloku, który także przed Polską otwiera szanse na historyczną zmianę. Pokolenie urodzone w latach sześćdziesiątych wchodzi w nową Polskę już prawie dojrzałe. „Prawie”, gdyż ich głowy wciąż są pełne nadziei i traum z lat osiemdziesiątych, których zderzenie z codziennością zaowocuje czymś, co Juliusz Kaden-Bandrowski, portretując pierwsze pokolenie II RP, nazwał nie bez goryczy „radością z odzyskanego śmietnika”. Znajdziemy w tej książce opowieść o dojrzewaniu radykałów z lat osiemdziesiątych do realizmu. Uczenie się polityki, budowanie państwa. Ale jest też druga, bardziej osobista historia, przekraczająca granice pokoleniowego doświadczenia. To historia przyjaźni Grzegorza Schetyny z Donaldem Tuskiem – zniszczonej, a w każdym razie mocno poturbowanej przez politykę. Rozmówcą Grzegorza Schetyny (rocznik 1963) jest Cezary Michalski (rocznik 1963). Pisarz i publicysta, który w swoich książkach, wywiadach i tekstach od dawna kreśli portret pokolenia, do którego oprócz Schetyny należą postacie tak różne, często ze sobą śmiertelnie pokłócone, podzielone przez idee i politykę, jak Radosław Sikorski, Janusz Palikot, Wiesław Walendziak, Piotr Semka, Bartłomiej Sienkiewicz, Robert Tekieli, Maciej Maleńczuk, Andrzej Halicki, Mariusz Kamiński... A także dziewczyny z tamtego pokolenia – Manuela Gretkowska, Agata Bielik-Robson, Kazimiera Szczuka i wiele innych postaci, często „kontrowersyjnych”, zawsze wyrazistych. Jednak czytelnik tej książki nie musi się obawiać kombatanckiej atmosfery. Obaj rozmówcy używają własnych pokoleniowych doświadczeń do tego, żeby zrozumieć Polskę – polską historię, teraźniejszość, marzenia o przyszłości. A to już jest temat, który wykracza daleko poza „historię pewnego pokolenia”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfrowi ludzie : nasza czwarta rewolucja / Chris Skinner ; przekład Piotr Cypryański. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2018. - [4], 418 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 22 cm.
Cyfryzacja wszystkiego jest wszechobecna. Jako „cyfrowi ludzie” żyjemy w czasach czwartej rewolucji. Pierwszą było powstanie człowieka, drugą rozwój cywilizacyjny, a trzecią globalizacja handlu. Czwarta rewolucja to cyfryzacja. Technologie cyfrowe całkowicie zmieniły jak się komunikujemy, pracujemy, kupujemy i sprzedajemy oraz spędzamy czas wolny. Największe zmiany dokonały się i nadal dokonują w gospodarce. Cyfryzacja zmusza firmy do tworzenia i błyskawicznego wdrażania innowacyjnych modeli biznesowych. Internet całkowicie zmienił relacje firm z klientami. Sztuczna inteligencja, na dobre i złe, na trwałe wdarła się do świata biznesu. A to dopiero początek czwartej rewolucji, „naszej rewolucji cyfrowych ludzi”. Tak twierdzi autor książki, Chris Skinner, założyciel europejskiej sieci profesjonalistów w dziedzinie finansów o nazwie the Financial Services Club, komentator gospodarczy BBC News, Sky News oraz Bloomberga, autor głośnych książek o wpływie cyfryzacji na sektor bankowy i finansowy, mówca publiczny i konsultant porównywany pod względem wpływu na decyzje firm z takimi sławami jak Gary Hamel czy Michael Porter. W swojej najnowszej książce Skinner dużo miejsca poświęca m.in. eksplozji firm typu FinTech. Ponieważ Skinner wiele czasu spędza w Azji, w książce znajduje się kapitalne studium przypadku chińskiej firmy FinTech o nazwie Ant Financial należącej do Grupy Alibaba. Ta powstała w 2014 r. firma jest obecnie wyceniana na 150 mld dolarów! Czwarta rewolucja umożliwia błyskawiczne tworzenie bogactwa, ale równie szybko potrafi zniszczyć tradycyjne firmy. Skutki tych procesów są dla nas wszystkich coraz bardziej i coraz szybciej odczuwalne. „Cyfrowi ludzie” nie mają gdzie się schować przed skutkami cyfrowej rewolucji. Jedyne co mogą zrobić, to się dostosować. Książka opisuje, jak mogą to zrobić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Biznesplan : model najlepszych praktyk / Jerzy T. Skrzypek. - Nowe wyd. zaktualizowane i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, cop. 2012. - 256 s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Forma i typ
Książka przedstawia zestaw zasad i procedur opracowania biznesplanu określany mianem modelu najlepszych praktyk, który jest wynikiem wieloletnich doświadczeń Autora. W kolejnych rozdziałach omówione zostały elementy modelu, proces konstruowania studium wykonalności i biznesplanu oraz wzajemne związki między nimi, a także plan strategiczny, marketingowy i organizacyjny. Szczególną uwagę poświęcono przygotowaniu planu finansowego projektu, w tym zasad sporządzania prognoz oraz analiz finansowych. Autor wyjaśnia także, jak zastosować omawiany model w celu przygotowania projektów współfinansowanych przez Unię Europejską. Zainteresuje zarówno przedsiębiorców, jak i osoby sporządzające biznesplany. Z publikacji mogą korzystać także studenci uczelni biznesowych oraz uczestnicy kursów i treningów menedżerskich.Integralną część książki stanowi płyta CD, na której znajdują się dodatkowe materiały edukacyjne, które powinny pomóc czytelnikom w poszerzeniu wiedzy i umiejętności z zakresu szeroko rozumianej problematyki sporządzania biznesplanów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Europeistyka)
Media od zawsze interesowały władzę. Badanie relacji między systemem politycznym a systemem medialnym to w gruncie rzeczy badanie polityki medialnej. Książka omawia politykę medialną w UE, poddając analizie zarówno założenia oraz praktyczne aspekty polityki medialnej UE, jak również przedstawiając krajowe polityki medialne państw członkowskich. Raporty prezentujące szczegółowo polityki medialne poszczególnych państw służą pokazaniu elementów wspólnych i różnic wynikających ze specyfiki rozwiązań w różnych krajach. Książka może służyć jako podręcznik akademicki do nauczania przedmiotów: -polityka medialna państw UE oraz polityka medialna UE na kierunku studiów europeistyka, -zagraniczne systemy medialne na kierunku studiów dziennikarstwo i komunikacja społeczna, -międzynarodowy obieg informacji na kierunku studiów stosunki międzynarodowe, -media w świecie na kierunku studiów politologia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w sposób kompleksowy zapoznaje Czytelników z problematyką źródeł i metod pomiaru wartości spółki kapitałowej, jej wyceny oraz długoterminowego budowania wartości. W części I analizowane są źródła wzrostu wartości firmy, w tym zwłaszcza wpływ niematerialnych czynników rozwoju: kapitału intelektualnego, informatycznego, organizacyjnego. Autorzy koncentrują się na wartości klienta, budowaniu relacji z otoczeniem, wzmacnianiu zaufania do firmy. W części II zostały przedstawione nowoczesne metody wyceny przedsiębiorstwa. Duże znaczenie Autorzy przywiązują do precyzyjnego szacowania średniego ważonego kosztu kapitału w powiązaniu z poszukiwaniem optymalnej jego struktury. Podejmują problematykę wyceny spółek tzw. nowej gospodarki, wyceny wartości prawnych i niematerialnych oraz wycen za pomocą opcji rzeczowych. W części III omawiane są metody podnoszenia wartości firmy (m.in. poprzez fuzje i przejęcia). Czytelnik znajdzie tu najnowsze rozwiązania w zakresie programów motywacyjnych w USA i W. Brytanii oraz ich prawne i ekonomiczne aspekty w polskich spółkach kapitałowych. Wiele uwagi poświęcono też zasadom kształtowania właściwych relacji inwestorskich i raportowania wartości dla akcjonariuszy. Książkę zamykają rozważania na temat kształtowania kultury organizacyjnej. Na plan pierwszy wysuwają się podstawowe wartości: uczciwość, pracowitość, otwartość na zmiany, sprostanie oczekiwaniom klientów, szybkość działania, umiejętność uczenia się. Lekturze sprzyja syntetyczna forma analiz teoretycznych oraz liczne przykłady przodujących spółek kapitałowych (m.in. Cisco, CitiBank, PKN Orlen, Pekao SA). Wyrażamy nadzieję, że menedżerowie, doradcy, analitycy i studenci znajdą w niej inspirację do dalszych przemyśleń i trafnych decyzji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka cyfrowa – to gospodarka oparta na danych (datafikacja – danetyzacja). Rodzi się w związku z tym wiele pytań: czy można mówić o własności danych, czy raczej o problemie dostępu do danych? jak pogodzić ochronę danych z potrzebą ułatwienia udostępniania danych w interesie publicznym? jak te kwestie różnicować w kontekście danych osobowych i danych ekonomicznych, często powiązanych z ochroną praw własności intelektualnej i przemysłowej oraz tajemnicy handlowej? Czy, a jeżeli tak, to w jakiej mierze prawo powinno wymuszać udostępnianie danych? Autor poszukuje w książce „złotego środka” między ochroną danych a dostępem do danych, między tragedią wspólnego pastwiska (tragedy of the commons) a tragedią prywatnego zawłaszczania (tragedy of the anticommons), a tym samym – opracowania takich systemów zarządzania danymi prywatnymi oraz publicznymi, które nie budzą wątpliwości z perspektywy konkurencji. Metody wykorzystane w tym poszukiwaniu to przede wszystkim analiza regulacji i orzecznictwa w kontekście ekonomii instytucjonalnej, ekonomicznej analizy prawa oraz oceny skutków regulacji.Rozwiązań, które powinny mieć charakter holistyczny i systemowy, można poszukiwać na pograniczu ekonomii, prawa i zarządzania, co już zostało zapoczątkowane. Równocześnie wyraźnie widoczna jest luka badawcza, gdyż nauka o danych (Data Science) oraz analityka danych (Data Analytics) dotychczas skupiają się głównie na aspektach informatycznych (kodowanie danych, wyszukiwanie danych czy tworzenie baz danych), podczas gdy ekonomia skupia się na niektórych rodzajach danych, w szczególności tych powiązanych z prawami własności intelektualnej i przemysłowej, a regulacja (prawo) koncentruje się na dość jednostronnie rozumianej ochronie prywatności („własności” danych) lub na roli danych w stosowaniu prawa konkurencji. [lubimyczytac.pl/ksiazka/5039054/datafikacja-gospodarka-oparta-na-danych-konkurencja-a-regulacja].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 811 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Europeistyka / Poltext)
Książka stanowi próbę wyjaśnienia fenomenu Unii Europejskiej. Odwołując się do trzech modeli terytorialnej organizacji władzy autorka pyta, czy realizowany w UE projekt politycznego i ekonomicznego zjednoczenia ma charakter quasi-państwowy, (neo)średniowieczny czy imperialny? Odpowiedź na to pytanie przynosi analiza funkcjonalnego wymiaru unijnych granic zewnętrznych. Pokazuje ona, że na gruncie unijnej polityki granic zewnętrznych równolegle realizowane są konkurujące ze sobą trzy strategie oddziaływania na funkcje i charakter tych granic. Ukierunkowano je na obniżanie stopnia izolacji obszarów przygranicznych, ustanawianie ekskluzyjnego reżimu kontroli granic oraz budowanie przyjaznej (za)granicy poprzez tworzenie w jej otoczeniu zewnętrznym powiązań o charakterze gospodarczym i politycznym oraz rozpowszechnianie standardów i systemu wartości, przyjętych przez UE. Książka polecana jest studentom europeistyki i stosunków międzynarodowych, a także wszystkim tym, których nurtują pytania, czym jest i w którą stronę zmierza UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademickie Warsztaty Dziennikarskie)
Obrazowa forma porozumiewania się ludzi jest bardzo odległa i znana niemal od początku świata. Właściwie nie wiadomo, czy pierwszym narzędziem porozumiewania się było słowo, czy obraz. O początkach obu modeli komunikowania wiemy tyle samo: z okresu przedhistorycznego zachowały się rysunki naskalne z Ziemi Arnhema w północnej Australii, z grot Lascaux w południowej Francji, z Tassili w północnej Algierii, ale za Ewangelią św. Jana powtarzamy: "na początku było Słowo...", które utożsamia się z Bogiem, a więc początkiem świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Akademickie Warsztaty Dziennikarskie)
Wizualny aspekt komunikowania dostrzegalny jest zwłaszcza we współczesnej sytuacji nadmiaru przekazów medialnych. Skoro przekazy konkurują o naszą uwagę, zawsze łatwiej będzie zobaczyć, a dopiero potem ewentualnie przeczytać. Dobrze o tym wiedzą autorzy reklam, specjaliści public relations i redaktorzy popularnych pism. Wszyscy chcą wywrzeć wpływ na odbiorców, choć kierują się różnymi celami i używają różnych sposobów.W drugiej części książki znajdujemy rzeczowe spojrzenie na prawo do osobistego wizerunku. Teksty dotyczą zarówno prawa polskiego, jak i niemieckiego oraz rosyjskiego. Daje to możliwość porównań i ma bardzo praktyczne znaczenie: zarówno dla osób prywatnych, którym może się zdarzyć, że zostaną zaskoczone publicznym eksponowaniem swojego wizerunku w niekoniecznie korzystnym kontekście, jak i dla redaktorów i wydawców, którzy powinni liczyć się z koniecznością tłumaczenia się przed sądem ze swoich decyzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Używasz języka niemieckiego w pracy albo chcesz zacząć pracę wykorzystując ten język? Dla wielu osób nauka języka niemieckiego od początku jest wyłącznie w celach zawodowych. Oprócz języka standardowego konieczne jest zapoznawanie się z językiem specjalistycznym. Sięgnij po efekt współpracy polskich, austriackich i niemieckich dydaktyków, zajmujących się od dawna zarówno teoretycznie, jak i empirycznie tworzeniem materiałów do nauki języka niemieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język niemiecki - poziom A2+ Kończysz studia i chcesz znaleźć praktyki lub odbyć staż w firmie niemieckojęzycznej w Polsce lub za granicą? A może musisz uporządkować lub rozwinąć słownictwo zawodowe? Odpowiedzią na powyższe potrzeby będzie ten podręcznik powstały we współpracy Uniwersytetu Warszawskiego i Bergische Universität Wuppertal. W prosty sposób pozwoli ci on na udoskonalenie niemieckiego języka branżowego. Wszyscy bohaterowie tej książki (murarz w niemieckiej firmie budowlanej, kierowniczka linii produkcyjnej w polskiej siedzibie oraz studentka na praktykach w winnicy) to postacie stworzone na bazie prawdziwych osób i wydarzeń z niemieckich firm. Na podstawie scenek z ich udziałem prześledzisz i przećwiczysz słownictwo, wyrażenia oraz elementy gramatyki spotykane w różnych zakładach pracy i na różnych stanowiskach. W książce znajdziesz: - dialogi i inne teksty w języku niemieckim wraz z ich tłumaczeniami na język polski oraz ich nagrania, - komentarze kulturoznawcze i gramatyczne, - ćwiczenia oraz klucz do ćwiczeń, - glosariusze, - grafiki sytuacyjne. Na podstawie krótkich rozmówek odbywających się w różnych firmach zobaczysz na przykład, jak przebiegają small talki między pracownikami, w jaki sposób można mówić o maszynach produkcyjnych czy jak zachęcić inwestora do współpracy. Poznasz również potencjalne problemy, takie jak kradzież czy zasłabnięcie współpracownika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcesz rozpocząć pracę w placówce leczniczo-opiekuńczej w Niemczech? Rozwinąć karierę w gastronomii? Spróbować sił w call center bądź innym zakładzie usługowym? Odpowiedzią na powyższe potrzeby będzie ten podręcznik powstały we współpracy Uniwersytetu Warszawskiego i Bergische Universität Wuppertal. W prosty sposób pozwoli ci on na doskonalenie branżowego języka niemieckiego. Wszyscy bohaterowie tej książki to postacie stworzone na bazie prawdziwych osób i wydarzeń z niemieckich i austriackich miejsc pracy. Na podstawie scenek z ich udziałem prześledzisz i przećwiczysz słownictwo, wyrażenia oraz elementy gramatyki spotykane w zakładach usługowych, takich jak placówki leczniczo-opiekuńcze, restauracje czy centra obsługi telefonicznej. Dzięki temu będziesz w stanie skutecznie komunikować się po niemiecku w pracy i poza nią. W książce znajdziesz: - dialogi i inne teksty w języku niemieckim wraz z ich tłumaczeniami na język polski oraz ich nagrania, - komentarze kulturoznawcze i gramatyczne, - ćwiczenia oraz klucz do ćwiczeń, - glosariusze, - grafiki sytuacyjne. Krótkie dialogi związane z usługami pozwolą dowiedzieć się, na przykład, jak przebiegają small talki między pracownikami, jak wygląda organizacja pracy czy w jaki sposób reagować na trudne sytuacje i potencjalne problemy. Czas nagrań: ok. 60 min.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami publicznymi w istotny sposób kształtuje stan państwa i jakości życia obywateli. Jest przy tym procesem bardzo złożonym i wyraźnie różni się od zarządzania finansami w podmiotach komercyjnych. Metoda opisu i analizy prezentowanych w książce instrumentów zarządzania finansami publicznymi polega na przyjęciu jako punktu wyjścia formalnych podstaw funkcjonowania opisywanych instrumentów i konfrontacji teoretycznych założeń z opisem faktycznego działania tych instrumentów. Tam, gdzie to możliwe, analiza relacji pomiędzy teoretycznymi założeniami i praktyką została dodatkowo uzupełniona analizą danych statystycznych pokazujących skuteczność stosowania opisywanych instrumentów. Za miarę skuteczności zarządzania finansami publicznymi autorzy uznali przede wszystkim wpływ, jaki funkcjonowanie sektora finansów publicznych wywiera na jakość życia obywateli. Autorzy starali się też wskazywać przypadki pozornie skutecznych mechanizmów zarządzania finansami publicznymi, naruszających jednak wyraźnie zasady zrównoważonego rozwoju. Rozważania o metodach i instrumentach zarządzania finansami publicznymi autorzy powiązali w z polską praktyką. Stąd wiele miejsca zajmują w książce opisy polskiego sektora finansów publicznych – jego podstaw prawnych, instytucji i procedur. Książka przydatna będzie głównie osobom zainteresowanym – teoretycznie lub praktycznie – metodami zarządzania finansami publicznymi, zasadami kształtowania polityk publicznych i planowaniem finansowym. Można ją także polecić studentom w celu poszerzenia ich wiedzy z zakresu finansów publicznych. Książka ukazuje się nakładem Wydawnictwa Poltext oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego