Hobby i czas wolny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(306)
Forma i typ
Książki
(152)
Gry i zabawki
(148)
Poradniki i przewodniki
(96)
Publikacje popularnonaukowe
(21)
Komiksy i książki obrazkowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Proza
(9)
Audiobooki
(2)
Poezja
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(191)
wypożyczone
(123)
nieokreślona
(14)
Placówka
Oddział dla dzieci BG
(83)
Wypożyczalnia BG
(64)
Filia nr 2 w Grodzisku Mazowieckim
(22)
Multimedia BG
(148)
Filia nr 1 w Kadach
(6)
Filia nr 3 w Izdebnie Kościelnym
(2)
Summer Books
(3)
Autor
Jaszecka Karolina
(6)
Baruzzi Agnese (1980- )
(5)
Escandell Victor (1971- )
(5)
Hikiert Anna
(5)
Knizia Reiner
(5)
Matz Agnieszka
(5)
Pawlak Paweł (1962- )
(5)
Piroddi Chiara (1982- )
(5)
Blanchot Denis
(4)
Cottereau Jacques
(4)
Gallo Ana
(4)
Grzyb Katarzyna (tłumacz)
(4)
Hikiert-Bereza Anna
(4)
Jugla Cécile
(4)
Marsh Ryan
(4)
Milton Stephanie
(4)
Simon Laurent (1979- )
(4)
Andreani Jean-Francois
(3)
Benedetti Toussaint
(3)
Cathala Bruno
(3)
Chodkowska-Gyurics Agnieszka
(3)
Dąbrowski Grzegorz (tłumacz)
(3)
Gille-Naves Guilaume
(3)
Guichard Jack (1946- )
(3)
Handford Martin (1956- )
(3)
Kucharska Nikola
(3)
Lipnicki Sergiusz
(3)
Miłuński Filip
(3)
Moon Alan R
(3)
Polouchine Igor
(3)
Popielarska Maja (1973- )
(3)
Raczek Zofia
(3)
Zarawska Patrycja (1970- )
(3)
Abbo Hannah
(2)
Barber Barrington
(2)
Bauza Antoine
(2)
Bobrowski Hubert
(2)
Bobrowski Hubert (historyk)
(2)
Cardouat Marie
(2)
Chen Kuo Kang
(2)
Chytilová Lenka (1952- )
(2)
Czuba Sławomir
(2)
Da Silva Maëva
(2)
Deschamps Christine
(2)
Dąbrowski Grzegorz
(2)
Ginter Tomasz
(2)
Gwiazda Aneta
(2)
Holtfreter Nastja
(2)
Knizia Reiner (1957- )
(2)
Kożyczkowska Magda
(2)
Larek Tomek
(2)
Madaj Karol
(2)
Majewska Magdalena (tłumacz)
(2)
Maublanc Ludovic
(2)
McBrien Thomas
(2)
Minor Marcin
(2)
Naïade
(2)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(2)
Orlando Jade
(2)
Peeters Raf
(2)
Piętka Katarzyna
(2)
Pękalski Adam (1975- )
(2)
Rutowska Monika
(2)
Szewerniak Michał
(2)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(2)
Wełnicki Marcin (1984- )
(2)
Zarzyński Paweł
(2)
Żabicka Monika
(2)
Aduvill Siw
(1)
Al'duz Anna
(1)
Allan Sandy
(1)
Allers Jeffrey D
(1)
Andre Marc
(1)
Antonów Piotr
(1)
Apoleika Maria (1986- )
(1)
Aytüre-Scheele Zülal
(1)
Barbaud Jean (1955- )
(1)
Barillé Albert (1920-2009)
(1)
Barnden Betty (1948- )
(1)
Bartosik Aleksandra
(1)
Bauman Sabina
(1)
Bauza Antione
(1)
Bengtsson Milo
(1)
Berg Ase
(1)
Berg Henrik
(1)
Berk Ezgi
(1)
Berlik Natalia
(1)
BernonGuillaume
(1)
Bessard Sylvie (1976- )
(1)
Białas Wojciech
(1)
Białousz Katarzyna
(1)
Bielak Anna
(1)
Bielak Krzysztof
(1)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(1)
Bode Sigrid
(1)
Bogusławska Aleksandra
(1)
Bolder Joe
(1)
Bonnessée Régis
(1)
Borecka Anna (aktorka)
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(139)
2010 - 2019
(160)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(259)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(301)
Ukraina
(2)
Język
polski
(299)
nieznany (am)
(2)
nieznany (po)
(2)
ukraiński
(2)
Odbiorca
Dzieci
(143)
6-8 lat
(88)
9-13 lat
(86)
Młodzież
(76)
0-5 lat
(52)
14-17 lat
(43)
Dorośli
(33)
18+
(2)
Rodzice
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Literatura angielska
(4)
Literatura francuska
(4)
Grafika polska
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Temat
Minecraft
(20)
Gry planszowe
(17)
Gry i zabawy umysłowe
(15)
Roboty ręczne
(8)
Zwierzęta
(8)
Opieka nad zwierzętami
(7)
Dziewiarstwo ręczne
(6)
Gry w karty
(6)
Ludzie a zwierzęta
(6)
Techniki rysunkowe
(6)
Gry komputerowe
(5)
Krawiectwo
(5)
Psy
(5)
Roboty na drutach
(5)
Rysowanie
(5)
Szydełkowanie
(5)
Zachowanie się zwierząt
(5)
Ciało ludzkie
(4)
Eksperymenty
(4)
Nauka
(4)
Ogrodnictwo
(4)
Podróże
(4)
Rośliny ozdobne
(4)
Uprawa roślin
(4)
Życie codzienne
(4)
Akwarium
(3)
Alpinizm
(3)
Alpiniści
(3)
Boże Narodzenie
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Konstrukcje
(3)
Koty
(3)
Logika
(3)
Miasta
(3)
Odpoczynek
(3)
Ogródki działkowe i przydomowe
(3)
Ozdoby choinkowe
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Rośliny doniczkowe
(3)
Ryby
(3)
Śledztwo i dochodzenie
(3)
Czarownice i czarownicy
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dodawanie (matematyka)
(2)
Dzieci
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia
(2)
Hodowla zwierząt
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Joga
(2)
Język polski
(2)
Kampania wrześniowa (1939)
(2)
Krainy i światy fikcyjne
(2)
Ludność
(2)
Magia
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka liczenia
(2)
Odejmowanie (matematyka)
(2)
Osobliwości
(2)
PRL
(2)
Potwory
(2)
Przyjaźń
(2)
Przyroda
(2)
Ptaki
(2)
Rośliny
(2)
Slow life
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Szachy
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Uczucia
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wakacje
(2)
Wally (postać fikcyjna)
(2)
Wieś
(2)
Współzawodnictwo
(2)
Wyobraźnia
(2)
Wyspy
(2)
Adopcja
(1)
Adwent
(1)
Agroturystyka
(1)
Akwarela
(1)
Akwarystyka
(1)
Allan, Sandy
(1)
Alpaka (ssak)
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Arsene Lupin (postać fikcyjna)
(1)
Arytmetyka
(1)
Astronawigacja
(1)
Balony
(1)
Barwy
(1)
Bieg maratoński
(1)
Biegi
(1)
Biżuteria sztuczna
(1)
Brickfilm
(1)
Budownictwo
(1)
Ceramika artystyczna
(1)
Chihuahua
(1)
Chomiki
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Choroby zwierząt
(1)
Temat: dzieło
Peppa Pig (serial telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(7)
1945-1989
(6)
1989-2000
(4)
1939-1945
(3)
1918-1939
(2)
1501-1600
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Finlandia
(1)
Florencja (Włochy)
(1)
Francja
(1)
Himalaje
(1)
Hollywood (Los Angeles ; część miasta)
(1)
Jurata (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Jastarnia)
(1)
Kanada
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Mount Everest (góra)
(1)
Nanga Parbat
(1)
Nanga Parbat (góra)
(1)
Norwegia
(1)
Salem (Stany Zjednoczone, Massachusetts)
(1)
Tybet (Chiny)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Westerplatte (Gdańsk ; część miasta)
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(96)
Poradnik
(83)
Gry planszowe
(77)
Publikacja bogato ilustrowana
(39)
Gry edukacyjne
(23)
Publikacje dla dzieci
(15)
Gry i zabawy
(12)
Gra karciana
(11)
Gry i zabawy dziecięce
(9)
Gry w karty
(9)
Zagadki
(9)
Gry strategiczne
(8)
Książka obrazkowa
(8)
Książki dla małych dzieci
(8)
Opracowanie
(8)
Opowiadania i nowele
(5)
Gry i zabawki
(4)
Plansze do gry
(4)
Gry paragrafowe
(3)
Przewodnik tematyczny
(3)
Quizy
(3)
Reportaż
(3)
Wydawnictwa dla dzieci
(3)
Encyklopedia
(2)
Fantastyka
(2)
Gry komputerowe
(2)
Gry zręcznościowe
(2)
Komiks
(2)
Książka w języku ukraińskim
(2)
Książka zabawka
(2)
Podręcznik
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Układanki
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Autobiografia
(1)
Biblia dla dzieci
(1)
Biografia
(1)
Fantasy
(1)
Felieton
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry logiczne
(1)
Informator
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka kucharska
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Relacja z podróży
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2106)
Edukacja i pedagogika
(795)
Socjologia i społeczeństwo
(740)
Medycyna i zdrowie
(649)
Psychologia
(611)
Hobby i czas wolny
(306)
Kultura i sztuka
(477)
Biologia
(455)
Religia i duchowość
(444)
Podróże i turystyka
(375)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(359)
Kulinaria
(305)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(304)
Rozwój osobisty
(289)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(273)
Literaturoznawstwo
(271)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(229)
Etnologia i antropologia kulturowa
(213)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(180)
Kultura fizyczna i sport
(160)
Geografia i nauki o Ziemi
(151)
Styl życia, moda i uroda
(142)
Językoznawstwo
(135)
Zarządzanie i marketing
(129)
Fizyka i astronomia
(127)
Filozofia i etyka
(113)
Ochrona środowiska
(106)
Informatyka i technologie informacyjne
(87)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(77)
Architektura i budownictwo
(71)
Nauka i badania
(71)
Inżynieria i technika
(67)
Media i komunikacja społeczna
(59)
Praca, kariera, pieniądze
(59)
Transport i logistyka
(44)
Dom i ogród
(42)
Rolnictwo i leśnictwo
(39)
Chemia
(33)
Matematyka
(28)
Archeologia
(27)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(16)
306 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Podstawowa zasada gry to znalezienie jak najszybciej zwierzątka, który łączy dwie karty. To samo zwierzątko na dwóch kartach zawsze jest tylko jedno, o czym należy pamiętać i w to nie wątpić (bo nie raz się zdarza, że nijak nie można go zauważyć ;) ). Wszystkie zwierzęta narysowane są w sposób uwypuklający ich cechy charakterystyczne, dzięki co czyni je prostszymi do nazwania. Dzięki temu nie tylko dorośli, ale i dzieci są w stanie szybko odnaleźć w myślach odpowiednie słowo, by nazwać danego zwierzaka. Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak "Dobble". Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra karciana (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory głodomory : gra na liczenie / redakcja: Hubert Bobrowski ; ilustracje: Magdalena Popovics ; skład gry: Marcin Satro ; projekt i skład pudełka: Anna Wielbut. - Warszawa : Edgard, © 2019. - 1 gra (16 pasków z potworami i przysmakami, 30 podłużnych żetonów z kolorowymi liczbami i częściami ciała (nogi, ręce, głowy, oczy), 30 okrągłych żetonów z kolorami i potworami, broszura) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 21 cm).
(Kapitan Nauka)
Gra „Potwory głodomory” to świetna pierwsza gra wprowadzająca maluchy w świat matematyki: uczy najmłodsze dzieci liczenia do 10 oraz dodawania i odejmowania w zakresie 1–20. Dodatkowo gracze trenują spostrzegawczość, koncentrację oraz uczą się rywalizacji. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Gra planszowa
W koszyku
Kumaci piraci : gra matematyczna. - Warszawa : Edgard, 2023. - 1 pudełko (4 plansze do gry, 48 kwadratowych żetonów (44 z wynikami działań, 4 żetony lunety), 48 prostokątnych żetonów (44 z działaniami, 4 specjalne); 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
„Kumaci piraci” (6+) to matematyczna bitwa o skarby, w której gracze wcielają się w role piratów i wykonują działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z podziałem na dwa poziomy trudności oraz mnożenie w zakresie 1–50.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Odetchnij" to nietypowy przewodnik po agroturystykach ukrytych w najdalszych zakątkach Polski. Aleksandra Bogusławska, autorka popularnego bloga Duże Podróże, wybrała się w podróż w poszukiwaniu ludzi, którzy nie bali się zaryzykować. Rzucili wszystko i otworzyli domy gościnne. Razem z autorką zaglądamy do nich i poznajemy niesamowite historie ich gospodarzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(438) (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pory roku / Régis Bonnessée ; ilustracje Naïade ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2018. - 1 pudełko (1 plansza do gry, 1 tor kryształów, 1 znacznik rundy, 1 znacznik pory roku, 4 plansze graczy, 8 żetonów biblioteki, 16 znaczników czarnoksiężników, 20 kości pór roku, 40 zaawansowanych kart mocy, 60 podstawowych kart mocy, 64 żetony energii) ; w pudełku 29x29x8 cm. + instrukcja
Spektakularny pojedynek magów. Najpotężniejsi czarnoksiężnicy królestwa zebrali się w sercu lasu Argos, aby wziąć udział w legendarnym turnieju dwunastu pór roku. Na koniec trzyletnich zmagań, spośród uczestników turnieju zostanie wyłoniony nowy Arcymag królestwa Xidit. Wejdź do gry, czarodzieju i spróbuj swoich sił w Porach roku, strategicznej grze opartej o rzuty kośćmi i budowanie własnej talii. Zadbaj o wyposażenie w pradawne magiczne przedmioty, przywołaj swoich najwierniejszych kompanów i staw czoło wyzwaniu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Super farmer / autor gry Karol Borsuk ; ilustracje Piotr Socha. - Warszawa : Granna, copyright 2013. - 1 gra (2 dwunastościenne kostki, 128 kartoników z obrazkami zwierząt) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 20,5x20,5x6,5cm + instrukcja (7 stron : ilustracje).
Gra edukacyjna o fascynującej historii. Jesteś farmerem i hodujesz zwierzęta. Twoje stado wciąż rośnie. Ale musisz uważać bo w okolicy grasują lis i wilk. Twoje zwierzęta mogą stać się dla nich cennym łupem. Ostrożnie szacuj ryzyko i zostań Superfarmerem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kolorowy kod / Chris Burm. - Kraków : IUVI, [2019]. - 1 gra (podstawka, 18 płytek, książeczka z wzorami) : karton, papier, plastik ; w pudełku 6cmx25x24 cm + instrukcja (1 strona ; 12x12 cm).
(Smart Games)
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Kolorowy kod to mnóstwo atrakcji – mając do wyboru 100 zadań, możesz spędzić z tą grą cały dzień. Gra zawiera 18 wyrazistych, kolorowych figur – każda z nich jest naniesiona na przezroczystą płytkę. Wybierz zadanie, a następnie ułóż płytki w taki sposób, aby dokładnie odtworzyć kompozycję z zadania. Pamiętaj jednak o następujących zasadach: najpierw ustal kombinację kształtów, kolorów i kolejność, następnie zdecyduj, w którą stronę należy ułożyć poszczególne płytki, by wykonać wybrane zadanie. źródło opisu: epik.com
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra edukacyjna (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wirus! / Domingo Cabrero, Carlos López, Santi Santisteban ; ilustracje: David GJ. - Podłęże : Wydawnictwo Muduko, 2020. - 1 gra (68 kart) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 15x11x6 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje ; 43 cm).
"Wirus!" - najbardziej zaraźliwa gra karciana na swiecie. Stań do walki z epidemią! Złośliwe wirusy atakują, a Ty, jako naukowiec, możesz je powstrzymać, a do tego nieźle zarobić. Dla zwycięzcy przewidziany jest grant na badania. Dlatego na drodze do zwycięstwa wszelkie metody, nawet nieetyczne, są dozwolone. Użyj swego sprytu i inteligencji, aby pokonać rywali i wygrać. Czy "Wirus!" zarazi również Ciebie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra karciana (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Buła, kot, koza, ser, pizza : na opak / [projekt gry] Dave Campbell ; tłumaczenie: Julia Szuba. - Gdańsk : Rebel Sp. z o.o., 2022. - 1 gra w pudełku (64 karty, instrukcja) : ilustracje ; 12x8x4 cm.
Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza! Wykładaj karty w rytm tej niecodziennej wyliczanki, a gdy wypowiedziane słowo pasuje do obrazka, klepnij kartę ręką, nakrywając ją. Ten, kto będzie ostatni, zabiera wyłożone karty, a zwycięży gracz, który pozbył się wszystkich! Pamiętasz inny układ słów z tytułu? Tym gorzej dla Ciebie, bo jest już nieaktualny! Buła, Kot, Koza, Ser, Pizza - Na opak wywraca do góry nogami nie tylko wyliczankę, ale i same karty. Ich odwrócone wersje będą wymagały zupełnie innego reagowania. Uważaj i nie daj się zmylić, a zwycięstwo będzie na wyciągnięcie ręki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra karciana (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Jest wiele książek, które pokazują doświadczenia naukowe dla dzieci. Ta książka – uwaga! – nie powiela schematów. Przedstawia 50 zagadnień z dziedziny fizyki i wyjaśnia je za pomocą nowo opracowanych doświadczeń, które każde dziecko może bezpiecznie wykonać samodzielnie w warunkach domowych. Magnetyzm, elektryczność, światło i dźwięk, siły – te i inne działy fizyki okażą się nie tylko ciekawe, lecz także łatwe do zrozumienia. Proste wyjaśnienia i kolorowe ilustracje sprawią, że doświadczenia się udadzą, a czytelnik poczuje się jak mały Einstein.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moja pierwsza książka o kształtach / Eric Carle. - [Warszawa] : Wydawnictwo Tatrak, copyright 2018. - [22] strony : ilustracje ; 18 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Temat
Dziedzina i ujęcie
Kolejna część bestsellerowej serii Erica Carle dla najmłodszych czytelników. Po zapoznaniu się z kolorami, liczbami i słowami pora na pierwsze kształty. W prosty, przystępny sposób dzieci poznają pierwsze kształty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dragomino / Bruno Cathala, Marie et Wilfried Fort ; ilustracje: Maëva Da Silva,, Christine Deschamps. - Warszawa : Foxgames - Grupa Wydawnicza Foksal, ©2021. - 1 gra (4 płytki startowe, 1 figurka smoczej mamy, 28 płytek obszarów, 69 żetonów smoczych jaj) : karton, drewno, plastik, kolor ; w pudełku 6x20x27 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 23 cm).
Nadszedł ten wielki dzień! Dołączyłeś do grona Smoczych Jeźdźców! Możesz teraz udać się na tajemniczą wyspę, gdzie będziesz szukał tych niesamowitych stworzeń. Pamiętaj tylko, że nie będziesz jedynym Jeźdźcem w tych stronach. Kto z was odnajdzie najwięcej smoczątek? Odkrywaj nowe krainy w poszukiwaniu przesłodkich smoczątek! Eksploruj nieznane obszary, wybierając jedna z płytek. Dodaj płytkę do swojego obszaru gry. Łącząc tereny tego samego typu, odkryjesz urocze smoczątka lub jedynie puste skorupki. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kotostrofa! /Bruno Cathala i Matthieu Lanvin ; z ilustracjami Vainul de Castelbajac. - Gdańsk : Rebel, [2016]. - 1 gra (46 kart kotów, 5 kart pomocy gracza, karta strzałki) : karton, kolor ; w pudełku 9x9x3 cm + instrukcja: (1 karta złożona : ilustracje kolorowe ; 16x24 cm.)
Uwaga! Zły kot! Ale za to jaki uroczy - Wylosuj kartę od sąsiada. Odrzuć dwie karty o tej samej wartości. Grę wygrywa osoba, która pozbędzie się wszystkich kart. Mimo że kotki wyglądają na urocze, to potrafią być niezwykle złośliwe. By wygrać gracze muszą jak najlepiej wykorzystywać wywoływane przy pomocy par superefekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra karciana (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z psiego na nasze / tekst i ilustracje Lili Chin ; [przekład: Agata Wróbel]. - Kraków : Lingea, 2021. - 122, [6] stron : ilustracje kolorowe ; 16 cm.
Z psiego na nasze to książka ilustrowana. Trudno byłoby uchwycić słowami wszystkie niuanse psiego języka, dlatego tworząc ilustracje, autorka starała się wyeksponować najbardziej charakterystyczne sygnały, a także oznaki pomocne w interpretacji podobnych na pozór zachowań. Kiedy porównasz poszczególne rysunki, zauważysz różnice, które nabiorą sensu w danym kontekście. I tak np. otwarty jak przy dyszeniu pysk może kojarzyć się z uśmiechem, ale jeśli pies stulił uszy, ma rozszerzone źrenice, marszczy czoło, a jego język jest napięty i podwinięty, w rzeczywistości coś go niepokoi. Kiedy twój zwierzak daje ci do zrozumienia, że czuje się przytłoczony sytuacją (ktoś podchodzi zbyt blisko, zrobiło się za głośno, za wiele się dzieje albo jest zdezorientowany), możesz pogorszyć sprawę, jeśli błędnie odczytasz wysyłane przez niego sygnały i niechcący dodatkowo go zestresujesz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
450 ściegów na drutach / [tłumaczenie: Agnieszka Chodkowska-Gyurics ; redakcja Joanna Cierkońska]. - Wydanie piąte. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2021. - 96 stron : ilustracje ; 30 cm.
Książka zawiera ogromny zbiór niezwykle ciekawych wzorów na drutach: ściegi z oczek prawych i lewych, z fakturą i kolorem, wzory ażurowe, warkocze, ściągacze i ściegi pochodne, a także wzory do wykańczania krawędzi. Wszystkie wzory zostały przystępnie objaśnione i pokazane na fotografiach. Ponadto książkę zaopatrzono w krótki samouczek, w którym omówiono: trzymanie drutów, prace z oczkami, łączenie i wykończenie robótek, tworzenie kolorowych wzorów. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy : obrazki : ściśle tajna gra obrazkowa / Vlaada Chvátil ; [ilustracje Tomáš Kučerovský ; tłumaczenie Martyna Skowron]. - Gdańsk : Rebel, copyright 2016. - 1 gra (14 kart agentów w dwóch kolorach, karta podwójnego agenta, 4 karty niewinnych obserwatorów, karta zabójcy, 60 kart kluczy, podstawka, 140 kart z 280 obrazkami) : karton, plastik, tektura, kolor ; 24x16x6 cm + 1 instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Doskonała, zespołowa gra dedukcyjna! Cóż to za dziwaczne symbole na mapie? To zakodowane oznaczenia miejsc, w których Tajniacy muszą nawiązać kontakt z agentami ze swojej organizacji! Dwóch Szefów przeciwnych drużyn zna tożsamość osób przebywających w danej lokalizacji. Szefowie przekazują swoim Tajniakom zakodowane wiadomości dotyczące miejsc tajnych spotkań. Tajniacy muszą wykazać się inteligencją. Błąd w odczytaniu wiadomości może prowadzić do niezbyt przyjemnego spotkania z agentem z przeciwnej drużyny albo – co gorsza – z zabójcą! Obydwie drużyny próbują skontaktować się z wszystkimi swoimi agentami, ale tylko jedna z nich może zwyciężyć. Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy / Vlaada Chvatil. - Gdańsk : Rebel ; [2016]. - 1 pudełko (16 kafelków agentów w dwóch kolorach, 1 kafelek podwójnego agenta, 7 kafelków niewinnych obserwatorów, 1 kafelek zabójcy, 40 kart kluczy , 1 instrukcja, 1 podstawka, 1 klepsydra, 200 kart z 400 kryptonimami) ; 23 x 16 x 6 cm + instrukcja.
Dwóch rywalizujących szefów zna tożsamość 25 agentów. Członkowie ich drużyn znają tylko ich kryptonimy. Każda drużyna chce skontaktować się jako pierwsza z wszystkimi swoimi agentami. Ich szefowie dają im jednorazowe wskazówki, które mogą odnosić się do wielu słów na kartach. Drużyny próbują odgadnąć, które wyrazy należą do ich zespołu, unikając przy tym słów należących do przeciwników. Pomyłka w kontakcie spowoduje ujawnienie agenta drużyny przeciwnej, a w najgorszym naszym śladem ruszy bezlitosny zabójca. „Tajniacy” - wszystkie wskazane słowa prowadzą do wygranej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra planszowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmowy o Evereście / Leszek Cichy, Krzysztof Wielicki, Jacek Żakowski. - Wydanie III rozszerzone. - Warszawa : Agora, 2020. - 253, [1] strona, [18] stron tablic
Dziennikarze nazywają go "dachem świata", geografowie - Czomolungmą lub Mount Everestem, Nepalczycy - Sagarmatha, alpiniści mówią po prostu - Everest. Po raz pierwszy poddał się wyprawie brytyjskiej kierowanej przez Johna Hunta. W dniu 29 maja 1953 r. na szczycie stanęli Nowozelandczyk Edmund Hillary i Nepalczyk Tenzing Norkey. Pierwsza kobieta - Japonka Juko Tabei - stanęła na nim dopiero w 1975 r. Pierwsza Europejka - Wanda Rutkiewicz - trzy lata później. W lutym 1980 r. wszystkie agencje świata podały bulwersującą himalaistów wiadomość: "Polacy jako pierwsi osiągnęli zimą najwyższy punkt kuli ziemskiej". [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Escape Quest)
Przeżyj przygodę! Rozwiąż zagadki! Ucieknij z zastawionych pułapek! Nowa generacja interaktywnych powieści. "Escape Quest" to nowa seria gamebooków, w których ty jesteś głównym bohaterem. Będziesz musiał podejmować decyzje, rozwiązywać tajemnicze zagadki i wydostawać się z zastawionych pułapek. "Escape Quest" łączy w sobie elementy paragrafowej powieści, gier role-playing oraz łamigłówek w stylu escape room. Innowacyjne techniki i mechaniki gry. Rozwiązaniem łamigłówek jest numer strony, na którą musisz się udać, żeby kontynuować opowieść. Zadania będą wymagały logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”. Użyj specjalnych zakładek, przekręcaj i zaginaj strony, rozszyfruj kody i znajdź ukryte wskazówki. Wciągająca fabuła. "Escape Quest" przedstawia ciekawą i wciągającą historię, która zachęca do rozwiązywania kolejnych zagadek i dokonywania postępów w grze. Zagadki nawiązują i łączą się tematycznie z treścią fabuły, co pozwala na jeszcze pełniejsze przeżycie przygody. Graj off-line. Nie potrzebujesz łączyć się z internetem czy instalować specjalnych aplikacji. Wszystko, co niezbędne zawarte jest w książce. Podpowiedzi oraz rozwiązania są zaszyte na ostatnich stronach każdego tomu. Graj sam lub z rodziną. "Escape Quest" jest przeznaczony do samodzielnej zabawy, ale czasem przyda się pomoc rodziny czy znajomych. Możecie wspólnie główkować nad zadaniami oraz dzielić się wrażeniami z gry. Wybierz swoją własną przygodę. Czy podejmiesz wyzwanie? "Arsene Lupin rzuca wyzwanie". Komiksogra, w której celem jest kradzież biżuterii z rezydencji Lechevallier. Rozwiązuj wielorakie zagadki i stwórz plan doskonały. Nagrodą będzie przyjęcie na ucznia przez Arsene’a Lupina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (Komiks) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego