Oceny szkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia BG
(1)
Autor
Niemierko Bolesław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Kobieta
(2419)
Przyjaźń
(1888)
Rodzina
(1684)
Miłość
(1391)
Tajemnica
(1334)
Oceny szkolne
(-)
Powieść amerykańska
(1077)
Relacje międzyludzkie
(1053)
Zwierzęta
(920)
Śledztwo i dochodzenie
(861)
Zabójstwo
(812)
Powieść polska
(760)
Magia
(743)
II wojna światowa (1939-1945)
(674)
Rodzeństwo
(674)
Nastolatki
(666)
Dziewczęta
(664)
Dzieci
(652)
Uczucia
(617)
Życie codzienne
(537)
Małżeństwo
(528)
Policjanci
(512)
Poezja polska
(492)
Powieść angielska
(490)
Uczniowie
(466)
Literatura polska
(459)
Sekrety rodzinne
(456)
Boże Narodzenie
(427)
Trudne sytuacje życiowe
(427)
Osoby zaginione
(407)
Ludzie a zwierzęta
(403)
Przestępczość zorganizowana
(395)
Relacja romantyczna
(394)
Psy
(392)
Koty
(374)
Podróże
(364)
Matki i córki
(362)
Żydzi
(357)
Powieść młodzieżowa polska
(346)
Władcy
(322)
Prywatni detektywi
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Wybory życiowe
(317)
Pisarze polscy
(315)
Dziennikarze
(312)
Arystokracja
(306)
Wakacje
(299)
Literatura dziecięca polska
(294)
Uprowadzenie
(290)
Poszukiwania zaginionych
(286)
Chłopcy
(284)
Dziadkowie i wnuki
(267)
Opowiadanie polskie
(258)
Zakochanie
(253)
Powieść młodzieżowa angielska
(245)
Walka dobra ze złem
(242)
Zemsta
(242)
Ojcowie i córki
(241)
Seryjni zabójcy
(238)
Mężczyzna
(236)
Dojrzewanie
(234)
Śmierć
(234)
Superbohaterowie
(233)
Samorealizacja
(232)
Wojna
(227)
Pisarze
(223)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(219)
Polityka
(217)
Polacy za granicą
(215)
Spisek
(213)
Politycy
(211)
Samotność
(210)
Stworzenia fantastyczne
(208)
Wychowanie w rodzinie
(207)
Marzenia
(205)
Dziecko
(202)
Ludzie bogaci
(198)
Potwory
(197)
Lekarze
(193)
Krainy i światy fikcyjne
(185)
Adaptacja filmowa
(181)
Czarownice i czarownicy
(179)
Powieść francuska
(179)
Duchy
(176)
Przyroda
(174)
Szczęście
(174)
Szpiegostwo
(173)
Język polski
(171)
Podróże w czasie
(165)
Obyczaje i zwyczaje
(163)
Pomaganie
(161)
Las
(160)
Kłamstwo
(159)
Wsie
(158)
Poezja dziecięca polska
(157)
Ojcowie i synowie
(155)
Kradzież
(154)
Literatura
(154)
Zdrada
(153)
Kaczor Donald (postać fikcyjna)
(152)
PRL
(152)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Ocenianie osiągnięć uczniów jest najtrudniejszym zadaniem nauczyciela. Oczekiwania co do jakości oceniania w szkole są bardzo wysokie. Uczniowie, ich rodzice, władze szkolne i opinia publiczna chcą wierzyć, że nauczyciel uznaje wartość wszystkich swoich obowiązków, potrafi zdobyć pełną informację o wynikach nauczania i skutecznie unika jakichkolwiek uprzedzeń wobec uczniów. Niełatwo sprostać tym oczekiwaniom. Ocena szkolna powinna być jednoznaczna dla wszystkich jej odbiorców. W ich poczuciu to symbol słowny lub liczbowy mówi jasno, czy cel został osiągnięty, natomiast potok słów ukrywa wartość uzyskanego wyniku. Wielu uczniów potrzebuje sukcesów i zachęt, które mogłyby w nich obudzić zainteresowanie przedmiotem. Ocena, jak wiedzą nauczyciele, pełni dla nich funkcję głównego motywatora. To dotyczy zwłaszcza najmłodszych, niedojrzałych do samoregulacji, lecz motywacja jest chwiejna w każdym wieku i niezbędne bywają jej wzmocnienia z zewnątrz. Oceniając osiągnięcia uczniów, nauczyciel ocenia zarazem swoją pracę. Zdaje więc sobie sprawę z tego, że osoby z zewnątrz mogą uznać niskie oceny uczniów za jego porażkę dydaktyczną, a wysokie oceny za brak należytych wymagań. Jedne i drugie obawy deformują ocenianie, zwężając jego skalę. Te oraz inne zagadnienia związane z ocenianiem szkolnym będą przedmiotem tej książki. W gąszczu faktów, poglądów i ryzykownych zachowań pedagogów potrzebny jest psychologiczny poradnik oceniania. Autor wciąga czytelnika w dyskusję edukacyjną, która dotyczy wpływu nauczyciela na ucznia. Ocenianie daje szansę wzmocnienia tego wpływu, ale by to uzyskać, trzeba wiedzy i doświadczenia. Poradnik jest przeznaczony dla wielu odbiorców: psychologów, którzy będą mogli wykorzystać swoją wiedzę naukową do pogłębiania teorii i ulepszania praktyki oceniania szkolnego; nauczycieli, kandydatów i tych czynnych zawodowo, którzy zechcą wzbogacić swoje przygotowanie pedagogiczne o psychologiczne podstawy systemów oceniania osiągnięć uczniów; studentów pedagogiki poszukujących wiedzy, która może uzasadnić ich dążenie do rewizji tradycyjnych systemów oceniania szkolnego; wykładowców pedagogiki, którzy mogą chcieć porównać poglądy autora książki ze swoimi przekonaniami; członków komisji egzaminacyjnych , pragnących dokonać jasnego odróżnienia treści i funkcji egzaminu zewnętrznego od oceniania wewnątrzszkolnego; władz szkolnych i pracowników nadzoru pedagogicznego potrzebujących wsparcia w poszukiwaniu nowych rozwiązań w dziedzinie oceniania osiągnięć uczniów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego