Przedsiębiorczość międzynarodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia BG
(3)
Autor
Atlas Radosław
(1)
Bartosiak Jacek (1976- )
(1)
Bielewicz Michał
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Domarecki Krzysztof
(1)
Dzikowicz Marek (1986- )
(1)
Falicki Paweł (1954- )
(1)
Góralczyk Bogdan (1954- )
(1)
Jakimiuk Krzysztof
(1)
Janik Tomasz (ksiądz)
(1)
Komasa Bartosz
(1)
Kreft Jan
(1)
Miszkiewicz Bartosz
(1)
Orzechowski Marek
(1)
Piątkowski Marcin (1975- )
(1)
Pyffel Radosław (1976- )
(1)
Rajca Konrad
(1)
Sosnowski Łukasz
(1)
Tarnowski Arkadiusz
(1)
Wielondek Marcin
(1)
Zieliński Filip
(1)
Ziółek Bartosz
(1)
Zwoliński Grzegorz
(1)
Żyznowski Wiesław (1964- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Kobieta
(2416)
Przyjaźń
(1886)
Rodzina
(1683)
Miłość
(1389)
Tajemnica
(1334)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(-)
Powieść amerykańska
(1077)
Relacje międzyludzkie
(1052)
Zwierzęta
(916)
Śledztwo i dochodzenie
(861)
Zabójstwo
(812)
Powieść polska
(760)
Magia
(743)
II wojna światowa (1939-1945)
(673)
Rodzeństwo
(673)
Nastolatki
(665)
Dziewczęta
(663)
Dzieci
(650)
Uczucia
(616)
Życie codzienne
(536)
Małżeństwo
(526)
Policjanci
(512)
Poezja polska
(492)
Powieść angielska
(490)
Uczniowie
(466)
Literatura polska
(459)
Sekrety rodzinne
(455)
Boże Narodzenie
(426)
Trudne sytuacje życiowe
(424)
Osoby zaginione
(406)
Ludzie a zwierzęta
(401)
Przestępczość zorganizowana
(395)
Relacja romantyczna
(394)
Psy
(392)
Koty
(374)
Podróże
(363)
Matki i córki
(362)
Żydzi
(357)
Powieść młodzieżowa polska
(346)
Władcy
(322)
Prywatni detektywi
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Wybory życiowe
(317)
Pisarze polscy
(315)
Dziennikarze
(312)
Arystokracja
(304)
Wakacje
(299)
Literatura dziecięca polska
(294)
Uprowadzenie
(290)
Poszukiwania zaginionych
(286)
Chłopcy
(283)
Dziadkowie i wnuki
(267)
Opowiadanie polskie
(258)
Zakochanie
(253)
Powieść młodzieżowa angielska
(245)
Walka dobra ze złem
(242)
Zemsta
(241)
Ojcowie i córki
(240)
Seryjni zabójcy
(238)
Mężczyzna
(236)
Dojrzewanie
(234)
Śmierć
(234)
Superbohaterowie
(233)
Samorealizacja
(231)
Wojna
(227)
Pisarze
(222)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(219)
Polityka
(217)
Polacy za granicą
(214)
Spisek
(213)
Politycy
(211)
Samotność
(210)
Stworzenia fantastyczne
(208)
Wychowanie w rodzinie
(207)
Marzenia
(204)
Dziecko
(202)
Ludzie bogaci
(198)
Potwory
(196)
Lekarze
(193)
Krainy i światy fikcyjne
(185)
Adaptacja filmowa
(181)
Czarownice i czarownicy
(179)
Powieść francuska
(179)
Duchy
(174)
Przyroda
(174)
Szczęście
(173)
Szpiegostwo
(173)
Język polski
(171)
Podróże w czasie
(165)
Obyczaje i zwyczaje
(162)
Pomaganie
(161)
Las
(160)
Kłamstwo
(159)
Wsie
(158)
Poezja dziecięca polska
(157)
Kradzież
(154)
Literatura
(154)
Ojcowie i synowie
(154)
Zdrada
(153)
Kaczor Donald (postać fikcyjna)
(152)
PRL
(152)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość, polityka, rozwój / Jerzy Cieślik. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Sedno, cop. 2014. - 267, [5] s. : il. kolor. ; 24 cm.
W książce Przedsiębiorczość, polityka, rozwój autor proponuje czytelnikowi spojrzenie na przedsiębiorczość z perspektywy makroekonomicznej. Podejmuje próbę wyjaśnienia roli, jaką przedsiębiorczość odgrywa w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego. Zwraca uwagę na rolę mniejszych firm stawiając tezę, że na przełomie XX i XXI wieku obserwujemy proces zmniejszania znaczenia wielkich korporacji. Podjęta zostaje próba uporządkowania definicyjnego sektora małych i średnich przedsiębiorstw.W książce pada pytanie o odpowiednie, skuteczne instrumenty polityki państwa dla stymulowania pozytywnych zmian w sektorze przedsiębiorstw na obecnym etapie przechodzenia od fazy uprzemysłowienia gospodarki do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach - jak wspierać wzrost zatrudnienia, wdrażanie innowacji i proces internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw?W podsumowującym rozdziale autor przedstawia systemową koncepcję polityki przedsiębiorczości uwzględniając specyfikę polskich realiów społeczno-gospodarczych. Korzystając z badań empirycznych oraz krajowych i zagranicznych danych statystycznych, Jerzy Cieślik kwestionuje wiele obiegowych opinii na temat istoty przedsiębiorczości formułując tezy oparte na solidnej podstawie badawczej i danych statystycznych.Praca prof. Jerzego Cieślika powinna inspirować i wspierać dyskusję na temat kierunków polityki przedsiębiorczości.Książka jest przeznaczona dla polityków gospodarczych, pracowników administracji publicznej, naukowców, studentów oraz publicystów gospodarczych, jak i samych przedsiębiorców. Jak pisze autor, "w ciągu 25 lat od momentu rozpoczęcia transformacji ustrojowej przygodę z własnym biznesem zrealizowało ponad 5 milionów Polaków".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Władza misjonarzy to książka o misjonarskim zapale zmieniania świata i o kryzysie świeckiej religii towarzyszącej liderom nowych technologii, o ich świętokradztwach i sprofesjonalizowanej pokucie mającej przywrócić harmonię technologicznego raju na ziemi z Alphabetem, Metą, Apple i TikTokiem w roli głównej. Także o skruszonych inżynierach, żałujących każdej chwili, którą poświęcili na wymyślanie uzależniających algorytmicznych rozwiązań na naszych smartfonach i komputerach. Gdy technologia, rynek i konkurencja stawały się religią, szefowie firm nowych technologii i mediów zostawali misjonarzami Nowego Technooświecenia. Facebook (Meta) i Google (Alphabet) – organizacje o silnych kosmologiach – „emanowały boskością” i instrumentalnie wykorzystywały „święte” wartości, takie jak sprawiedliwość. Współczesne etyczne katastrofy big tech i „zmierzch technobogów” oznaczają kryzys legitymizowania przez świecką religię ich niewinności, sprawczości i bezkarności. Zanika wiara w ich dobre intencje i neoliberalną sakralizację rynku. Upada imperatyw „policzalności wszystkiego”, dostrzegana jest fasadowość języka świeckiej religii i ujawniane są „fałszywe metafory”. Na horyzoncie widać jednak świt nowego technouniwersum. Na gruzach „świętego przymierza” między użytkownikiem a big tech rodzą się nowe wizje i mity. Już nie „naprawy świata”, ale „poprawy” człowieka, a czasem jego zastępowania, jak w wypadku „generatywnej sztucznej inteligencji”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chiny są obecne we wszystkich branżach i sektorach oraz w wielu aspektach naszego życia. Stało się tak za sprawą bezprecedensowego wzrostu gospodarczego ostatnich dekad i dokonującej się na naszych oczach rewolucji technologicznej. W Polsce rosnące znaczenie Chin na świecie jest często przyjmowane z niedowierzaniem lub zaskoczeniem, radykalną krytyką albo bezkrytycznym entuzjazmem. Dla przedsiębiorców XXI wieku Azja nie jest już kwestią wyboru, lecz oznacza konieczność wejścia w kontakt z tamtejszym biznesem, co bez poznania i zrozumienia wschodniej kultury, norm i wartości, instytucji, stylu prowadzenia biznesu i wyzwań z nimi związanych jest skazane na fiasko. Można tę wiedzę zdobywać przez własne doświadczenia i uczenie się na błędach, co – jak wiadomo – bywa kosztowne, czasochłonne, a nawet bolesne. Żeby ułatwić przedsiębiorcom realizację biznesowych celów, przeprowadziłem wywiady z 20 ludźmi z różnych branż, którzy w ostatnich latach wypłynęli na chiński ocean. Moich rozmówców (Atlas, Bartosiak, Bielewicz, Domarecki, Dzikowicz, Falicki, Góralczyk, Jakimiuk, Janik, Komasa, Miszkiewicz, Orzechowski, Piątkowski, Sosnowski, Tarnowski, Wielondek, Zieliński, Ziółek, Zwoliński, Żyznowski) łączy świadomość wielkiego wyzwania, do którego potrzeba głowy, charakteru, a czasem także wiary. Zderzyli się oni z rzeczywistością Państwa Środka i przeszli pozytywnie tę weryfikację, stając się mistrzami w swoich dziedzinach. Teraz chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami, odpowiadając na pytania: • W jaki sposób rozmawiać z Chińczykami? • Co wyróżnia chiński styl prowadzenia biznesu? • Czym różni się chińska etykieta biznesowa od europejskiej? • Na jakie wyzwania należy się przygotować, wchodząc na rynek chiński? • Jakie są upodobania chińskich konsumentów? • Czego spodziewają się w relacjach Polska–Chiny? • Jaki wpływ wywrą Chiny na świat, Europę, Polskę, poszczególne branże i sektory?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego