Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(87)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje popularnonaukowe
(29)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(30)
Placówka
Oddział dla dzieci BG
(24)
Wypożyczalnia BG
(62)
Filia nr 2 w Grodzisku Mazowieckim
(6)
Filia nr 1 w Kadach
(1)
Autor
Wiejak Urszula
(3)
Dąbrowski Grzegorz
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Kapustka Krzysztof
(2)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Masłowski Krzysztof
(2)
Milton Stephanie
(2)
Sikorski Witold (informatyk)
(2)
Strąkow Michał
(2)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Adamski Andrzej (1950- )
(1)
Angwin Julia
(1)
Azuma Shoko (1974- )
(1)
Babenko Dmitry
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerzak Piotr Marek
(1)
Balicevic Didier
(1)
Balicki Tomasz
(1)
Barker James
(1)
Barwińska Roksana
(1)
Baszuro Paweł
(1)
Bayarri Jordi (1972- )
(1)
Beśka Katarzyna
(1)
Białek Maciej (prawo)
(1)
Blot Grégory
(1)
Bolder Joe
(1)
Bone Buster
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyk)
(1)
Borkowski Paweł (informatyka)
(1)
Brockman John (1941- )
(1)
Burke Hilda
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cain Geoffrey (1986- )
(1)
Cordner Theo
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czaplicki Kamil
(1)
Dabner David
(1)
Dobrzeniecki Karol
(1)
Dulak Dawid
(1)
Durbajło Piotr
(1)
Dygaszewicz Klara
(1)
Dziuba Damian
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Dąbrowski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Evaristo Bernardine (1959- )
(1)
Farbaniec Dawid
(1)
Fierek Filip
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Fry Hannah (1984- )
(1)
Ganczar Małgorzata (1977- )
(1)
Gerrish Sean
(1)
Greengard Mig
(1)
Gryszczyńska Agnieszka (prawo)
(1)
Gucio Kaja
(1)
Guthals Sarah
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Harvey Jamie
(1)
Hikiert Anna
(1)
Holland Eva
(1)
Hutt Sarah
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Jachna Szymon
(1)
Jagielska Paulina
(1)
Jamro Marcin
(1)
Janiszewski Boguś
(1)
Jazzi
(1)
Jednorowski Dominik
(1)
Jelonek Martyna
(1)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kanat-Alexander Max
(1)
Kasparov Garri Kimovič (1963- )
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kiedrowicz Maciej
(1)
King Brett (1968- )
(1)
Knaflic Cole Nussbaumer
(1)
Kolczyńska Joanna
(1)
Kolmann Piotr
(1)
Konatowicz Krzysztof
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Korzeniewska Agnieszka
(1)
Kowalczyk Grzegorz (informatyka)
(1)
Kozioł Marcin (1977- )
(1)
Kreft Jan
(1)
Krzyżanowska Agnieszka
(1)
Królewski Jarosław
(1)
Kubiak Mirosław J
(1)
Kubica Jakub
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kurasiński Artur
(1)
Langa Sebastian
(1)
Lebeaume Clément
(1)
Lebeaume Joël (1956- )
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(48)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
Kraj wydania
Polska
(86)
Ukraina
(1)
Język
polski
(86)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(21)
9-13 lat
(18)
6-8 lat
(9)
Młodzież
(7)
Rodzice
(4)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura fińska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(14)
Internet
(12)
Komputery
(9)
Minecraft
(9)
Sztuczna inteligencja
(7)
Gry komputerowe
(6)
Informatycy
(5)
Media społecznościowe
(5)
Technologia informacyjna (IT)
(5)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(4)
Innowacje
(4)
Języki programowania
(4)
Algorytmy
(3)
Branża informatyczna
(3)
Cyberprzestępczość
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Postęp techniczny
(3)
Programy komputerowe
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Scratch
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Bezpieczeństwo informacyjne
(2)
Bitcoin
(2)
C++ (język programowania)
(2)
Dane osobowe
(2)
Dzieci
(2)
Excel
(2)
Facebook
(2)
Fonoholizm
(2)
Gates, Bill (1955- )
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Informatyka
(2)
JavaScript
(2)
Kryptowaluta
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing społecznościowy
(2)
Maszyny
(2)
Myślenie
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Programiści
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Smartfon
(2)
Strony WWW
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Analiza danych
(1)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Asemblery
(1)
Baltie
(1)
Banki
(1)
Bankowość internetowa
(1)
Baran, Paul (1926-2011)
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Big data
(1)
Blockchain
(1)
Cambridge Analytica
(1)
Copywriting internetowy
(1)
Cyberkultura
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Cywilizacja
(1)
Data mining
(1)
Data science
(1)
Digitalizacja
(1)
Doradcy polityczni
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efekty specjalne
(1)
Evaristo, Bernardine (1959- )
(1)
Filozofia informatyki
(1)
Finanse
(1)
Fotomontaż
(1)
Futurologia
(1)
Globalizacja
(1)
Google (wyszukiwarka internetowa)
(1)
Grupa Samsung
(1)
HTML
(1)
Hakerzy
(1)
Infografika
(1)
Informacja wizualna
(1)
Informatyka ekonomiczna
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Internauci
(1)
Inwigilacja
(1)
Inżynierowie
(1)
Jakość usług
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kasparov, Garri Kimovič (1963- )
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
1945-1989
(6)
1801-1900
(4)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Wielka Brytania
(4)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Korea Południowa
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(25)
Opracowanie
(23)
Podręcznik
(13)
Publikacja bogato ilustrowana
(6)
Biografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Komiks
(3)
Reportaż
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry komputerowe
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Manga
(2)
Monografia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Kalendarium
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Książka w języku ukraińskim
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2091)
Edukacja i pedagogika
(778)
Socjologia i społeczeństwo
(730)
Medycyna i zdrowie
(642)
Psychologia
(597)
Informatyka i technologie informacyjne
(87)
Kultura i sztuka
(474)
Biologia
(444)
Religia i duchowość
(430)
Podróże i turystyka
(373)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(359)
Hobby i czas wolny
(304)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(303)
Kulinaria
(302)
Rozwój osobisty
(286)
Literaturoznawstwo
(270)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(269)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(227)
Etnologia i antropologia kulturowa
(209)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(179)
Kultura fizyczna i sport
(159)
Geografia i nauki o Ziemi
(149)
Styl życia, moda i uroda
(142)
Językoznawstwo
(134)
Zarządzanie i marketing
(128)
Fizyka i astronomia
(127)
Filozofia i etyka
(112)
Ochrona środowiska
(104)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(77)
Architektura i budownictwo
(71)
Nauka i badania
(71)
Inżynieria i technika
(65)
Praca, kariera, pieniądze
(59)
Media i komunikacja społeczna
(57)
Transport i logistyka
(44)
Dom i ogród
(39)
Rolnictwo i leśnictwo
(37)
Chemia
(33)
Matematyka
(28)
Archeologia
(27)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(16)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przystępna publikacja na temat bezpieczeństwa cyfrowego, modelów zagrożeń i wątpliwości często będących tematami medialnymi, jak śledzenie telefonów komórkowych i osób będących użytkownikami usług elektronicznych, rządowy monitoring czy permanentna inwigilacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U mnie działa : język branży IT / Paweł Baszuro. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 184 strony : ilustracje ; 21 cm.
Jeśli nie mieszkasz w jaskini na końcu świata, komputery prawdopodobnie opanowały już niemal każdy obszar Twojego życia. Otaczają Cię dosłownie ze wszystkich stron i pomagają w wielu codziennych czynnościach. Z pewnością używasz ich do komunikacji, rozrywki, pracy i nauki, robisz za ich pomocą zakupy i planujesz wakacje. Dzięki komputerom Twoja codzienność jest prostsza i przyjemniejsza... do czasu, gdy musisz coś załatwić z kimś, kto odpowiada za ich programowanie. W tym momencie wszystko się komplikuje, a Ty przestajesz cokolwiek rozumieć. Jeśli w takich chwilach zadajesz sobie pytanie, o co temu człowiekowi chodzi, a takie terminy jak release, agile, repozytorium, ticket, legacy, implementacja, merge, request, storyboard, bug, backend, branch, log czy mock wywołują u Ciebie dreszcz przerażenia - spieszymy z pomocą! Dzięki tej książce nie tylko poznasz terminologię informatyczną, lecz również zdobędziesz wiedzę o procesie projektowania, tworzenia i utrzymywania oprogramowania komputerowego, a także dowiesz się, jak się skutecznie komunikować z zaangażowanymi w to osobami. Przy użyciu prostego języka i na praktycznych przykładach autor wprowadzi Cię w świat IT i sprawi, że przestaniesz się pocić na widok informatyka. Nauka każdego języka wymaga słownika - oto Twój słownik!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Najwybitniejsi Naukowcy)
(Klub Świata Komiksu ; album 2428)
Meet Ada Lovelace, the British mathematician and daughter of poet Lord Byron. Part of the beloved Little People, BIG DREAMS series, this inspiring and informative little biography follows the colourful life of Lord Byron's daughter, from her early love of logic, to her plans for the world's first computer program. As a child, Ada had a big imagination and a talent for mathematics. She grew up in a noble household in England, where she dedicated herself to studying. Her work with the famous inventor, Charles Babbage, on a very early kind of computer made her the world's first computer programmer. This moving book features stylish and quirky illustrations and extra facts at the back, including a biographical timeline with historical images and a detailed profile of the mathematician's life. [lubimyczytac.pl/ksiazka/4929316/ada-lovelace].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. III (Komiks) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gry komputerowe to jedna z tych rzeczy, które dzieci lubią najbardziej. Zwykle mogłyby bez końca siedzieć przed ekranem i zabijać kolejne smoki, projektować domy, przedzierać się przez dżunglę lub jeździć wyścigówkami. Jednak rzadko przychodzi im do głowy, że równie wielką przyjemność może sprawić zaprojektowanie i zbudowanie własnej gry! Tu zaczyna się Twoje zadanie. Nie musisz być programistą, żeby pomóc swojemu dziecku odkryć fascynujący świat programowania — wystarczy Ci ta książka. Zainstaluj proste, przyjazne dzieciom środowiska Baltie i Scratch, by rozpocząć podróż po czarodziejskiej krainie. Z pierwszymi zadaniami z powodzeniem poradzą sobie nawet kilkulatki, a im dalej w las, tym ciekawsze stają się wyzwania. Dzieci szybko uczą się, jak działać w świecie duszków, obiektów i poleceń. Co więcej, sprawia im to dużą frajdę. I wreszcie nadchodzi ten moment, gdy wiedzą już, o co chodzi w tym całym programowaniu — a jest to wiedza niezwykle cenna w dzisiejszych czasach! [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rosnące możliwości różnych form sztucznej inteligencji niepokoją ludzi od kilkudziesięciu lat. Stopniowo uzależniamy się od ciągłej asysty nowoczesnych technologii, jednak coraz doskonalsze metody uczenia maszynowego, dostępna i potężna moc obliczeniowa korzystająca z niewyobrażalnie wielkich zasobów danych każą zadawać sobie pytania: do czego doprowadzi ten szalony rozwój techniki? Jak będzie wyglądało społeczeństwo przyszłości? Czy ludzie wyginą? Czy grozi nam zniewolenie ze strony maszyn albo garstki polityków pragnących jeszcze większej władzy? Coraz wyraźniej widać, że AI staje się powoli narracją współczesności. Świat, jaki znamy, przestanie istnieć. Przed jakimi wyborami przyjdzie stanąć ludzkości już wkrótce i czy zdołamy wybrać dobrze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstajesz rano i sięgasz po telefon? Nieustannie sprawdzasz media społecznościowe? Natychmiast reagujesz na dźwięk powiadomień? Jedziesz do pracy i grasz na telefonie? Kładziesz się spać, dopiero gdy upewnisz się, że przeczytałeś już wszystkie wiadomości? Jeśli odpowiedziałeś na te pytania pozytywnie, to być może jesteś uzależniony od telefonu. Smartfon to potężne urządzenie, które z pewnością na wiele sposobów poprawiło twoje życie, ale korzystanie z niego może zabierać zbyt wiele czasu. Uzależnienie od telefonu jest podobne do uzależnienia od hazardu i nadużywania alkoholu. Może przytrafić się każdemu. Jego konsekwencje obejmują stres, depresję, bezsenność i nie tylko. Niniejszy poradnik pokazuje, jak zrozumieć nałogowe zachowania i jak one kontrolują nasze życie. Wykorzystując praktyczne wskazówki i interaktywne ćwiczenia, można powstrzymać niezdrowe nawyki i odzyskać wewnętrzny spokój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Intersujący reportaż o wielkim biznesie, polityce i obsesji. Zaczynali jako firma rolnicza produkująca cukier, papier i nawozy – dziś są technologicznym gigantem. Samsung przez dziesięciolecia był postrzegany przez konkurencję jako zręczny naśladowca, a teraz ściga się z największymi graczami na rynku nowych technologii. Firma zatrudnia ponad 300 tysięcy osób i posiada jedną czwartą rynku smartfonów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Szkoła projektowania graficznego” to podstawowy kurs z tej dziedziny, przeznaczony dla projektantów graficznych pracujących w wydawnictwach, w filmie i zajmujących się mediami cyfrowymi. Praktyczne porady obejmują wszystkie aspekty projektowania graficznego – od zagadnień fundamentalnych do opracowywania oryginalnych pomysłów i tworzenia gotowych projektów graficznych. Przykłady zaczerpnięte zostały z różnorodnych mediów – mediów cyfrowych, witryn internetowych, czasopism, książek i zbioru form identyfikacji wizualnej firm. Książka zawiera liczne ćwiczenia, instrukcje dla studentów i pokazuje pracę nad rzeczywiście zrealizowanymi projektami. Polska edycja to tłumaczenie szóstego, poprawionego angielskiego wydania, które prezentuje konkretne porady, w jaki sposób przystosowywać prace do różnych form projektowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
Z tym niesamowitym przewodnikiem zbudujesz krok po kroku trzynaście fantastycznych stworów – bohaterów mitów i legend z całego świata! Twórz centaury, morskie poczwary i człekokształtne stwory – z tym przewodnikiem łatwo zbudujesz najbardziej fantastyczne stworzenia. Od prostych modeli do bardziej zaawansowanych projektów. Użyj wyobraźni i projektuj własne potwory!...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego warto kupić poradnik? To jedyna dostępna na rynku pozycja, która łączy w sobie omówienie zagadnień prawnych dotyczących ochrony danych osobowych z praktycznymi wskazówkami samodzielnego zastosowania technicznych aspektów zabezpieczeń danych, jak np. szyfrowania, wykonywania kopii zapasowych czy gotowej procedury pseudonimizacji i innych. Zawiera przykładową dokumentację w zakresie RODO, pozwalającą każdemu administratorowi danych na jej natychmiastowe zastosowanie. Autorzy, jako praktycy, skupili się na podaniu jak największej liczby przykładów, tak by ułatwić wdrożenie RODO w organizacji. Szeroko omówiono praktyczne zastosowanie przepisów oraz metodologię: szacowania ryzyka i samodzielnej inwentaryzacji danych osobowych. Instrukcja zabezpieczenia danych osobowych na komputerze pozwala na samodzielne zastosowanie tego środka technicznego przez każdego czytelnika (bez szerokiej wiedzy z obszaru IT). Dołączono kilkadziesiąt procedur i wniosków oraz polityk zgodnych w RODO. Poradnik odwołuje się do najnowszych wytycznych Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz innych, cenionych publikacji dotyczących RODO dostępnych na rynku. Każda cześć poradnika zawiera tabele zatytułowane „Zapamiętaj!!!” oraz „Praktyczna wskazówka”, dzięki którym czytelnik może usystematyzować zdobytą wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Manifest / Bernardine Evaristo ; przełożyła Kaja Gucio. - Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, copyright 2022. - 262, [1] strona, [16] stron tablic : fotografie ; 21 cm.
Nigdy nie chodziłam na terapię, bo lubię żyć z własnymi demonami. Lubię sama rozwiązywać pewne sprawy i myślę, że ta książka to właśnie taki potężny autowywiad. W 2019 roku Bernardine Evaristo została pierwszą w historii czarną kobietą, która zdobyła Nagrodę Bookera za brawurową powieść Dziewczyna, kobieta, inna, a teraz powraca z intymną i szczerą opowieścią o tym, jak tego dokonała. Urodziła się jako czwarta z ośmiorga dzieci ze związku Brytyjki i Nigeryjczyka. W wieku osiemnastu lat opuściła rodzinny dom, aby szukać własnego miejsca w świecie. Od tego momentu całe swoje życie oraz decyzje, które podejmowała, podporządkowała twórczości. Pisarstwo stało się jej domem na stałe. Dziś mówi o sobie, że czuje się niepowstrzymana. W Manifeście Evaristo przygląda się swojemu dziedzictwu i latom dzieciństwa. Analizuje styl życia i relacje z innymi. Zgłębia genezę i naturę własnej kreatywności oraz działalności aktywistycznej. To książka dla każdego, kto kiedykolwiek czuł się wykluczony lub znalazł się na marginesie, i dla każdego, kto chce zostawić po sobie ślad na ziemi. To manifest nieustraszoności. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821(091) ang. Evaristo B. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Asembler : programowanie / Dawid Farbaniec. - Gliwice : Helion 2019. - 215, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Asembler naprawdę jest dla każdego! Masz zamiar nauczyć się programować niskopoziomowo? Chcesz poznać język Asembler dla architektury x86-64? Pragniesz wykorzystać przydatne narzędzia programistyczne? Jeśli chociaż na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, jesteś na dobrej drodze! Książka Asembler. Programowanie bezboleśnie i szybko wprowadzi Cię w tajniki programowania niskopoziomowego, nauczy instrukcji języka Asembler, przedstawi podstawowe informacje o sposobach zapisu liczb i kodowania znaków, zaprezentuje architekturę x86-64 i zasadę działania kompilatorów, a także pokaże narzędzia programistyczne, które z pewnością wzbogacą Twój warsztat. Dzięki lekturze dowiesz się, jak za pomocą Asemblera tworzyć aplikacje działające w systemach Windows, jak korzystać w nich z danych tekstowych, plików i usług sieciowych, a także jak skutecznie łączyć je z programami napisanymi w języku C++. Poznasz też podstawy Asemblera MSIL/CIL i WebAssembly, jak również sposoby wykorzystania tego języka w inżynierii odwrotnej kodu oraz narzędzia, które mogą się do tego przydać. Całość uzupełnia wyczerpujący opis instrukcji procesorów x86(-64) wraz z praktycznymi przykładami ich zastosowania. Systemy liczbowe i kodowanie znaków Podstawy działania kompilatorów Architektura procesorów x86(-64) Przegląd narzędzi programistycznych Podstawy Asemblera x86 i x86-64 Zmienne, stałe, typy i struktury Instrukcje sterujące i wywoływanie funkcji Korzystanie z konsoli i okien dialogowych Zastosowanie danych tekstowych Użycie plików i funkcji sieciowych Łączenie Asemblera z kodem C++ Asembler i inżynieria odwrotna kodu Podstawy Asemblera platformy .NET Podstawy WebAssembly Opis instrukcji procesorów x86(-64)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rusz Głową!)
Nie warto wyważać otwartych drzwi ani ponownie wynajdywać koła. Sprytniej jest skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, które ktoś już opracował i wdrożył. Dlatego właśnie mądrzy programiści lubią wzorce projektowe: to jest ich sekretny sposób, aby nie tracić sił na nudne drobiazgi, tylko zająć się trudniejszymi, ważniejszymi i ciekawszymi zadaniami. Nic dziwnego, że powstało naprawdę bardzo dużo wzorców projektowych. Przegląd ich wszystkich byłby niemożliwy. Które z nich więc są najpotrzebniejsze w programowaniu obiektowym i kiedy dokładnie z nich skorzystać? Odpowiedź na to fundamentalne pytanie znajdziesz w tej książce ? drugim wydaniu świetnego podręcznika dla przyszłych mistrzów kodu. Zostało ono, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowane zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. I właśnie dzięki temu zaangażujesz swój mózg, wykorzystasz wiele zmysłów i niepostrzeżenie poznasz najprzydatniejsze i najciekawsze wzorce projektowe stosowane w programowaniu zorientowanym obiektowo. Tak złożone tematy, jak klasy, interfejsy, kolekcje czy łączenie wzorców, staną się jasne i zrozumiałe. Tego wszystkiego będziesz się uczyć, rozwiązując łamigłówki, wykonując praktyczne ćwiczenia, pisząc aplikacje - i wybuchając głośnym śmiechem!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego pewien znany sklep internetowy mógł stwierdzić, że jego klientka jest w ciąży, zanim ona sama zdała sobie z tego sprawę? Czy chcemy, żeby wyroki w sądzie wydawał pozbawiony empatii ale zawsze obiektywny i precyzyjny algorytm? Czy w zamian za lepszą obsługę medyczną będziemy gotowi powierzyć korporacjom nasze tajemnice i rodzinne sekrety? Od historycznej rozgrywki szachowej z 1997 roku, w której Garri Kasparow przegrał z komputerem Deep Blue, po autonomiczne pojazdy i wpływ nowych technologii na wyniki wyborów — Hannah Fry, brytyjska matematyczka, popularyzatorka nauki i niekwestionowana gwiazda wykładów z cyklu TED, wprowadza nas w świat, w którym o ludzkich losach coraz częściej decydują maszyny. Nieustannie słyszymy o inteligentnych wieżowcach, inteligentnych miastach, inteligentnym transporcie i projektowaniu. Urządzenia wokół nas mają być smart: telefon, samochód, zegarek, dom, również lodówka, a nawet pieluchy. Mają podpowiadać, zgadywać nasze intencje, wyręczać w każdym zadaniu. Czy wkrótce komputerowe programy i sztuczne inteligencje będą podejmować większość decyzji za nas? Czy będą decydować o naszym zdrowiu, edukacji i zarządzać naszym czasem? Jak wejść z nimi w możliwie najlepszą symbiozę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia wciągający i przystępny przegląd przełomowych odkryć w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które uczyniły dzisiejsze maszyny tak inteligentnymi. Autor Sean Gerrish opisuje: architekturę oprogramowania, która pozwala samochodom autonomicznym pozostać na drodze i poruszać się po zatłoczonym środowisku miejskim; konkurs Netflix’a z nagrodą w wysokości miliona dolarów na lepszy silnik rekomendacji; w jaki sposób programiści wyszkolili komputery, aby wykonywały określone zachowania, oferując im smakołyki, tak jakby trenowali psa; słynne zwycięstwo Watsona w Jeopardy! i przygląda się temu, jak komputery grają w gry na przykładzie AlphaGo i Deep Blue, które pokonały ówczesnych mistrzów świata w grach strategicznych go i szachach. Komputery nie opanowały jeszcze jednak wszystkiego. Autor przedstawia trudności w tworzeniu inteligentnych agentów, którzy mogą z powodzeniem grać w gry strategiczne takie jak StarCraft. Entuzjaści nauki i technologii uznają tę książkę za niezbędny przewodnik po przyszłości, w której maszyny mogą przechytrzyć ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Minecraft zauroczył rzesze użytkowników z całego świata. Miliony graczy w najróżniejszym wieku pasjonują się przedziwnym światem Minecrafta. Ci najbardziej doświadczeni nie tylko walczą z wrogimi istotami czy tworzą fantastyczne budowle, ale również modyfikują grę. Dzięki tym modyfikacjom, zwanym przez graczy modami, można zmieniać wygląd i działanie Minecrafta: tworzyć nowe krainy, budować imponujące konstrukcje, a także pisać minigry funkcjonujące w obrębie świata Minecrafta. Do niedawna te fantastyczne możliwości były dostępne tylko dla doświadczonych programistów. Ta książka została napisana dla najmłodszych pasjonatów Minecrafta. Pokazano w niej, w jaki sposób można tworzyć mody za pomocą narzędzia o nazwie LearnToMod. Dzięki temu oprogramowaniu łatwiej można zmierzyć się z wyzwaniami, jakie towarzyszą modowaniu Minecrafta. Młodzi adepci tej gry niepostrzeżenie przyswajają sobie podstawy kodowania i zdobywają pierwsze szlify podczas wykonywania różnych zadań. Rozwijają umiejętność logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, wyzwalają naturalną dziecięcą kreatywność - i świetnie się przy tym bawią! W tej książce przedstawiono: - sposób posługiwania się narzędziem LearnToMod - projekty o różnym stopniu trudności - korzystanie z bibliotek Arena Buider i Capture The Flag - tworzenie minigier o różnym stopniu złożoności - i wiele, wiele innych! Modowanie Minecrafta - stwórz coś wyjątkowego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W roku 2011 znakomita biografia założyciela firmy Apple, Steve’a Jobsa, stała się międzynarodowym bestsellerem i zarazem jedną z najlepiej sprzedających się biografii wszech czasów. Jej autor, Walter Isaacson, w książce "Innowatorzy" pisze o ludziach, którym zawdzięczamy nadejście i rozkwit ery informacji i cyfrowego świata. "Innowatorzy" to fascynująca, obejmująca ponad półtora wieku opowieść o tym, jak dochodzi do innowacji oraz jak współpraca i współdziałanie wyzwalają pokłady kreatywności, prowadząc do rewolucyjnych zmian w naszym codziennym życiu. To opowieść o ludziach, którzy wymyślili komputery i internet. Dzieło Isaacsona jest nie tylko historią cyfrowej rewolucji, ale jedyną w swoim rodzaju lekcją, jak w rzeczywistości dochodzi do innowacji. Jakie talenty i zdolności sprawiły, że niektórzy wynalazcy i przedsiębiorcy swoimi wizjami tak silnie wpłynęli na świat? Co wyzwoliło w nich pokłady kreatywności? Dlaczego udało się właśnie im?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
C# jest nowoczesnym i elastycznym językiem programowania. Aby w pełni skorzystać z jego zalet, trzeba płynnie posługiwać się dostępnymi w nim strukturami danych i algorytmami, pozwalają one bowiem na efektywnie organizowanie danych i mają znaczący wpływ na wydajność aplikacji. Z punktu widzenia programisty kluczowe jest ich właściwe zaimplementowanie: wybór właściwej struktury danych i związanego z nią algorytmu stanowi o jakości tworzonego kodu. Na przykład w celu wykonywania wysokowydajnych operacji na zbiorach warto użyć zbioru haszowanego. Inne konstrukcje umożliwiają rozwiązywanie kolejnych problemów. Dzięki tej książce nauczysz się używania struktur danych i implementacji najważniejszych algorytmów w języku C#.Najpierw zapoznasz się z najprostszymi strukturami danych o swobodnym dostępie - z tablicami oraz listami. Wyjaśniono tu również działanie struktur danych o dostępie sekwencyjnym, opartych na stosach i kolejkach. Przedstawiono zastosowanie słowników, dzięki którym można mapować klucze na wartości i prowadzić szybkie wyszukiwanie. Przystępnie opisano korzystanie z najbardziej zaawansowanych konstrukcji, takich jak drzewo binarne, binarne drzewo poszukiwań, drzewo samorównoważące się i kopiec. W końcowej części książki znajdziesz ciekawą analizę stosowania grafów i związanych z nimi algorytmów, takich jak przeszukiwanie grafu, minimalne drzewo rozpinające, kolorowanie węzłów oraz znajdowanie najkrótszej ścieżki. Najciekawsze zagadnienia ujęte w książce: różne typy danych w C#: wartościowe i referencyjne, tablice i listy oraz algorytmy sortowania, operacje na zbiorach oraz wbudowany typ HashSet, struktury drzewiaste i kopce: binarne, dwumianowe oraz Fibonacciego, algorytmy oparte na grafach, w tym algorytm Dijkstry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skąd się wzięła idea tworzenia myślących maszyn? Jaką technologią obecnie dysponujemy? Czym się różnią roboty od zwykłych maszyn? Co to jest sztuczna inteligencja i do czego może się przydać? Czym nasz proces uczenia się różni od uczenia maszyn? Galeria robotów i aplikacji. Wizja przyszłości: jak będzie wyglądała rola człowieka w nowej rzeczywistości; co się stanie, gdy maszyny zyskają świadomość? Czy inteligencja sztuczna jest lepsza?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzina Treflików)
ACH, w domu to dopiero można się dobrze bawić! Sprzątanie? Gotowanie? Pranie? JASNE, ale tylko wtedy, gdy towarzyszy im KO-DO-WA-NIE! To taka czynność, dzięki której można rozwiązywać zagadki, szyfry i inne tajemnice – trzeba tylko znać właściwy KOD. Trefliki i ich słowniczek S.P.U.K* za chwilę wszystko ci wyjaśnią… Pomóż Treflince i Treflikowi przygotować herbatkę według INSTRUKCJI, ubrać się zgodnie z WARUNKAMI pogodowymi, odnaleźć właściwą drogę do przedszkola na MAPIE, poukładać klocki WEDŁUG kolorów i kształtów, a nawet ZAPROGRAMOWAĆ pralkę! Tak, misja „DOMOWE KODOWANIE“ właśnie się rozpoczyna! Konsultowana z edukatorką kodowania i pedagożką książka dla najmłodszych, wprowadzająca elementy zabawy w kodowanie do codziennych, domowych czynności S.P.U.K = S – SŁOWNICZEK, P – POJĘĆ, U – UŁATWIAJĄCYCH, K – KODOWANIE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego