Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(87)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje popularnonaukowe
(29)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(28)
Placówka
Oddział dla dzieci BG
(24)
Wypożyczalnia BG
(62)
Filia nr 2 w Grodzisku Mazowieckim
(6)
Filia nr 1 w Kadach
(1)
Autor
Wiejak Urszula
(3)
Dąbrowski Grzegorz
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Kapustka Krzysztof
(2)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Masłowski Krzysztof
(2)
Milton Stephanie
(2)
Sikorski Witold (informatyk)
(2)
Strąkow Michał
(2)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Adamski Andrzej (1950- )
(1)
Angwin Julia
(1)
Azuma Shoko (1974- )
(1)
Babenko Dmitry
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerzak Piotr Marek
(1)
Balicevic Didier
(1)
Balicki Tomasz
(1)
Barker James
(1)
Barwińska Roksana
(1)
Baszuro Paweł
(1)
Bayarri Jordi (1972- )
(1)
Beśka Katarzyna
(1)
Białek Maciej (prawo)
(1)
Blot Grégory
(1)
Bolder Joe
(1)
Bone Buster
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyk)
(1)
Borkowski Paweł (informatyka)
(1)
Brockman John (1941- )
(1)
Burke Hilda
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cain Geoffrey (1986- )
(1)
Cordner Theo
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czaplicki Kamil
(1)
Dabner David
(1)
Dobrzeniecki Karol
(1)
Dulak Dawid
(1)
Durbajło Piotr
(1)
Dygaszewicz Klara
(1)
Dziuba Damian
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Dąbrowski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Evaristo Bernardine (1959- )
(1)
Farbaniec Dawid
(1)
Fierek Filip
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Fry Hannah (1984- )
(1)
Ganczar Małgorzata (1977- )
(1)
Gerrish Sean
(1)
Greengard Mig
(1)
Gryszczyńska Agnieszka (prawo)
(1)
Gucio Kaja
(1)
Guthals Sarah
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Harvey Jamie
(1)
Hikiert Anna
(1)
Holland Eva
(1)
Hutt Sarah
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Jachna Szymon
(1)
Jagielska Paulina
(1)
Jamro Marcin
(1)
Janiszewski Boguś
(1)
Jazzi
(1)
Jednorowski Dominik
(1)
Jelonek Martyna
(1)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kanat-Alexander Max
(1)
Kasparov Garri Kimovič (1963- )
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kiedrowicz Maciej
(1)
King Brett (1968- )
(1)
Knaflic Cole Nussbaumer
(1)
Kolczyńska Joanna
(1)
Kolmann Piotr
(1)
Konatowicz Krzysztof
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Korzeniewska Agnieszka
(1)
Kowalczyk Grzegorz (informatyka)
(1)
Kozioł Marcin (1977- )
(1)
Kreft Jan
(1)
Krzyżanowska Agnieszka
(1)
Królewski Jarosław
(1)
Kubiak Mirosław J
(1)
Kubica Jakub
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kurasiński Artur
(1)
Langa Sebastian
(1)
Lebeaume Clément
(1)
Lebeaume Joël (1956- )
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(48)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
Kraj wydania
Polska
(86)
Ukraina
(1)
Język
polski
(86)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(21)
9-13 lat
(18)
6-8 lat
(9)
Młodzież
(7)
Rodzice
(4)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura fińska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(14)
Internet
(12)
Komputery
(9)
Minecraft
(9)
Sztuczna inteligencja
(7)
Gry komputerowe
(6)
Informatycy
(5)
Media społecznościowe
(5)
Technologia informacyjna (IT)
(5)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(4)
Innowacje
(4)
Języki programowania
(4)
Algorytmy
(3)
Branża informatyczna
(3)
Cyberprzestępczość
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Postęp techniczny
(3)
Programy komputerowe
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Scratch
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Bezpieczeństwo informacyjne
(2)
Bitcoin
(2)
C++ (język programowania)
(2)
Dane osobowe
(2)
Dzieci
(2)
Excel
(2)
Facebook
(2)
Fonoholizm
(2)
Gates, Bill (1955- )
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Informatyka
(2)
JavaScript
(2)
Kryptowaluta
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing społecznościowy
(2)
Maszyny
(2)
Myślenie
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Programiści
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Smartfon
(2)
Strony WWW
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Analiza danych
(1)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Asemblery
(1)
Baltie
(1)
Banki
(1)
Bankowość internetowa
(1)
Baran, Paul (1926-2011)
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Big data
(1)
Blockchain
(1)
Cambridge Analytica
(1)
Copywriting internetowy
(1)
Cyberkultura
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Cywilizacja
(1)
Data mining
(1)
Data science
(1)
Digitalizacja
(1)
Doradcy polityczni
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efekty specjalne
(1)
Evaristo, Bernardine (1959- )
(1)
Filozofia informatyki
(1)
Finanse
(1)
Fotomontaż
(1)
Futurologia
(1)
Globalizacja
(1)
Google (wyszukiwarka internetowa)
(1)
Grupa Samsung
(1)
HTML
(1)
Hakerzy
(1)
Infografika
(1)
Informacja wizualna
(1)
Informatyka ekonomiczna
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Internauci
(1)
Inwigilacja
(1)
Inżynierowie
(1)
Jakość usług
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kasparov, Garri Kimovič (1963- )
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
1945-1989
(6)
1801-1900
(4)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Wielka Brytania
(4)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Korea Południowa
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(25)
Opracowanie
(23)
Podręcznik
(13)
Publikacja bogato ilustrowana
(6)
Biografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Komiks
(3)
Reportaż
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry komputerowe
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Manga
(2)
Monografia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Kalendarium
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Książka w języku ukraińskim
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2108)
Edukacja i pedagogika
(795)
Socjologia i społeczeństwo
(740)
Medycyna i zdrowie
(650)
Psychologia
(612)
Informatyka i technologie informacyjne
(87)
Kultura i sztuka
(478)
Biologia
(455)
Religia i duchowość
(445)
Podróże i turystyka
(377)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(359)
Hobby i czas wolny
(307)
Kulinaria
(305)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(304)
Rozwój osobisty
(289)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(274)
Literaturoznawstwo
(271)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(229)
Etnologia i antropologia kulturowa
(213)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(180)
Kultura fizyczna i sport
(160)
Geografia i nauki o Ziemi
(151)
Styl życia, moda i uroda
(142)
Językoznawstwo
(135)
Zarządzanie i marketing
(129)
Fizyka i astronomia
(127)
Filozofia i etyka
(113)
Ochrona środowiska
(106)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(77)
Architektura i budownictwo
(71)
Nauka i badania
(71)
Inżynieria i technika
(67)
Media i komunikacja społeczna
(59)
Praca, kariera, pieniądze
(59)
Transport i logistyka
(44)
Dom i ogród
(43)
Rolnictwo i leśnictwo
(39)
Chemia
(33)
Matematyka
(28)
Archeologia
(27)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(16)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Oto człowiek! Wszystko, czego wolelibyście nie wiedzieć o sobie i innych Serum prawdy – niepotrzebne, konfesjonały – do lamusa, wykrywacze kłamstw – na śmietnik historii! Jest jedno miejsce, gdzie ludzie są – przynajmniej na ogół – absolutnie szczerzy: okno wyszukiwarki. Seth Stephens-Davidowitz, filozof i doktor ekonomii, były pracownik Google’a, przeanalizował dane z wyszukiwań internetowych dotyczących między innymi rasizmu, depresji, wykorzystywania nieletnich, poczucia humoru czy preferencji seksualnych. Owocem tych badań jest książka Wszyscy kłamią – bestseller „New York Timesa” i „Wall Street Journal”, Książka Roku według „The Economist” i „Business Insider”. Jak często ludzie NAPRAWDĘ uprawiają seks? Co należy mówić na pierwszej randce, żeby nie stracić szans na drugą? Ilu naprawdę jest rasistów w Ameryce? Czy Freud ściemniał? Czy rodzice inaczej traktują synów, a inaczej córki? Jaki procent mężczyzn to geje? Znaczna część z tego, co dotychczas myśleliśmy o ludziach, to fałsz, twierdzi Stephens-Davidowitz. Powód? Ludzie kłamią – w kwestionariuszach i rozmowach. Okłamują przyjaciół, kochanków, lekarzy i samych siebie. Dziś nie musimy już jednak opierać się wyłącznie na deklaracjach ankietowanych. Dane z Internetu – ślady informacji, które miliardy ludzi zostawiają w Google, mediach społecznościowych, serwisach randkowych, a nawet na stronach pornograficznych – wreszcie pokazują nagą prawdę. Możemy teraz dowiedzieć się, co ludzie naprawdę myślą i czego pragną. Wnioski? Mogą rozśmieszyć, zszokować albo głęboko zaniepokoić. Z całą pewnością jednak skłonią do refleksji nad tym, kim jest człowiek początku XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyzacji i rozwojowi elektronicznych usług towarzyszą nowe zagrożenia związane z naruszeniem poufności, integralności i dostępności informacji oraz wzrostem niepewności co do jej pochodzenia. Zakłócenia funkcjonowania sieci i systemów informacyjnych mogą oddziaływać zarówno na jednostki jak i zbiorowości, podmioty prywatne i publiczne, poszczególne państwa i organizacje międzynarodowe. Mogą mieć wymiar lokalny, krajowy i międzynarodowy ze względu na ścisłe powiązanie zagrożeń bezpieczeństwa państwa i obywateli z problemami geopolitycznymi oraz globalizacją. Inicjatywy związane z zapewnieniem cyberbezpieczeństwa i przeciwdziałaniem cyberprzestępczości podejmowane są przez organizacje międzynarodowe, poszczególne kraje czy globalne korporacje. W Polsce zakończono prace nad Strategią Cyberbezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej na lata 2017–2022. Trwają prace nad ustawą o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, implementującą do porządku krajowego dyrektywę NIS. Na zwalczanie cyberzagrożeń powinna wpłynąć również realizacja wysuwanych przez współautorów tej monografii postulatów. Odnoszą się one w szczególności do koordynacji infrastruktury informacyjnej państwa, wspierania ośrodków i rozproszonych zespołów eksperckich, stworzenia ram certyfikacji bezpieczeństwa ICT, wspierania partnerstwa prywatno-publicznego na rzecz inwestycji w zakresie cyberbezpieczeństwa, czy wprowadzenia odpowiednich zmian do ustawodawstwa karnego. Pilnie potrzebne jest także szeroko zakrojone uczenie „żeglowania” po coraz bardziej wzburzonym „oceanie danych” – w tym zwłaszcza dostosowanie kompetencji zatrudnionych w sektorze publicznym do aktualnych potrzeb w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów - bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1-3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Ostatni rozdział to zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to łącznik między "kodowaniem na dywanie", a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bazy danych / Mana Takahashi, Shoko Azuma, Trend-pro Co., Ltd. ; [przekład Witold Sikorski]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - VII, [3], 213, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(The Manga Guide)
Seria The Manga guide łączy autentyczne japońskie komiksy z jak najbardziej poważną edukacyjną zawartością. Ideą serii jest wyjaśnienie – bardzo często trudnych – tematów takich jak fizyka, informatyka, biochemia, algebra, statystyka itp. Seria łączy wyjątkowych japońskich artystów zajmujących się mangą od lat, ze specjalistami z najbardziej prestiżowych japońskich uczelni. Informacja o autorze/ redaktorze: Mana Takahashi jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu w Tokio. Jest aktywnym pisarzem. Opublikował wiele książek na tematy takie jak Java, C, XML, Inżynieria j i Administracja Systemu. Seria The Manga guide łączy autentyczne japońskie komiksy z jak najbardziej poważną edukacyjną zawartością. Ideą serii jest wyjaśnienie – bardzo często trudnych – tematów takich jak fizyka, informatyka, biochemia, algebra, statystyka itp. Seria łączy wyjątkowych japońskich artystów zajmujących się mangą od lat, ze specjalistami z najbardziej prestiżowych japońskich uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dowiedz się, kim są najbardziej wpływowi dzisiaj ludzie na świecie. Programiści, koderzy, specjaliści IT. Jak ich praca oddziałuje na nasze życie? Czy stereotyp zamkniętego w sobie nerda w grubych okularach jest prawdziwy? Dlaczego tak mało jest w tej grupie kobiet, choć na początku to one zdominowały tę dziedzinę? Programowanie pozwala wyczarować wszystko. Dzięki niemu można zrobić przelew bankowy w smartfonie, wysłać znajomemu śmiesznego gifa, ale też stworzyć sztuczną inteligencję, która sama podejmuje decyzje, może być narzędziem wojny i zmienić wyniki wyborów. Czy życie programisty przypomina to z serialu Mr Robot? Czy koder może napisać aplikację, która znajdzie mu idealną partnerkę? Dlaczego twórcy przycisku „lubię to” go nie lubią i unikają Fejsa? Jedno jest pewne: koderzy, siedząc za ekranami komputerów, właśnie programują naszą przyszłość. Ale czy mają pod kontrolą to, co tworzą? Dlaczego więc sztuczna inteligencja tak samo szybko, jak uczy się rozpoznawać zdjęcia kotów, zaczyna wspierać neonazistów, rasistów i seksistów? Jak wymknęły się spod kontroli algorytmy mediów społecznościowych, które przyniosły popularność antyszczepionkowcom i wybrały Donalda Trumpa na prezydenta? Czy koderzy rzeczywiście zmieniają świat na lepsze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python niezaprzeczalnie ułatwia naukę programowania. Ale kiedy zrozumiesz już podstawy, co dalej? Może potrzebujesz inspiracji do kolejnego weekendowego projektu? Dzięki Python mniej poważnie odkryjesz najdalsze zakątki galaktyki, dusze poetów, świat finansów, oszustwa szpiegów i więcej - używając modułów takich jak tkinter, matplotlib, cProfile, Pylint, pygame, pillow i python-docx. Śledź i rozwijaj umiejętności rozwiązywania problemów: Pomóż Jamesowi Bondowi złamać zaawansowany technologicznie sejf za pomocą algorytmu wspinaczki na wzgórze Pisz wiersze za pomocą analizy łańcucha Markowa Wyhoduj rasę gigantycznych szczurów za pomocą algorytmów genetycznych Zaplanuj bezpieczną emeryturę dzięki symulacji Monte Carlo Modeluj Drogę Mleczną i oblicz nasze szanse na wykrycie obcych cywilizacji Mapuj Marsa i ucz się mechaniki orbitalnej za pomocą własnej, osobistej sondy kosmicznej I wiele więcej! Niezależnie od tego, czy chcesz zdobyć nowe umiejętności w języku Python, czy po prostu potrzebujesz kreatywnych ćwiczeń programistycznych, w książce znajdziesz niekończącą się edukacyjną i naukową zabawę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
Z tym niesamowitym przewodnikiem zbudujesz krok po kroku trzynaście fantastycznych smoków – bohaterów mitów i legend z całego świata! Twórz jaszczurki, mroźniki, warany – z tym przewodnikiem łatwo zbudujesz najbardziej fantastyczne stworzenia. Od prostych modeli do bardziej zaawansowanych projektów. Użyj wyobraźni i projektuj własne smoki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie dla najmłodszych / Urszula Wiejak. - Gliwice, Wydawnictwo HELION, 2019. - 174 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Została opracowana na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych przez Akademię Komputerową Komputrilo podczas przedszkolnych warsztatów programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych i dorosłych rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka. Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. To wydanie stanowi kontynuację naszej wcześniejszej publikacji, Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy. Książka uczy programowania w języku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat; znakomicie nadaje się również dla nastolatków rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystępny dla każdego dziecka. Zadania są wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sposób wykorzystania technologii rozszerzonej rzeczywistości w nowoczesnych usługach informacyjnych stanowi zasadniczy przedmiot rozważań w książce. Głównym celem opracowania jest wskazanie zakresu i form potencjalnego wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości w działalności usługowej bibliotek publicznych i akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka ekonomiczna : teoria i zastosowania / redakcja naukowa Stanisław Wrycza, Jacek Maślankowski. - Wydanie 2. zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 863 strony : ilustracje, fotografie, portrety, wykresy ; 25 cm.
Informatyka ekonomiczna to ceniona w świecie akademicka dziedzina badań, edukacji i zastosowań o interdyscyplinarnym charakterze. W wielu krajach stanowi dyscyplinę naukową zajmującą się zastosowaniami informatyki w organizacjach gospodarczych oraz administracyjnych. To ugruntowany obszar wiedzy o uznanych, stale modyfikowanych podstawach teoretyczno-metodologicznych, rozwijanych na licznych międzynarodowych konferencjach naukowych oraz w czasopismach naukowych. W książce zawarto przegląd najważniejszych i aktualnych zagadnień teoretycznych (m.in. takie obszary jak: technologie teleinformatyczne, bezpieczeństwo systemów informatycznych, oprogramowanie, testowanie, inżynieria komputerów, Scrum, bazy danych, Big Data, systemy ERP, CRM, BI i WFM, zarządzanie wiedzą, e-biznes, Internet Rzeczy), poszerzony o część praktyczną, zawierającą opisy, charakterystykę i ocenę wybranych zastosowań informatyki ekonomicznej. Publikacja jest dziełem krajowych i zagranicznych pracowników akademickich oraz praktyków ? ekspertów IE i IT. To wartościowe źródło wiedzy zarówno dla specjalistów informatyki ekonomicznej, środowiska akademickiego, zespołów pracowników firm informatycznych, jak i dla wszystkich zainteresowanych tą szybko rozwijającą się dziedziną. W książce zaprezentowano następujące obszary wiedzy: Teoretyczne podstawy informatyki ekonomicznej Technologie teleinformatyczne i bezpieczeństwo systemów informatycznych Algorytmikę, programowanie komputerów, testowanie i inżynierię oprogramowania Tworzenie systemów informatycznych Systemy informatyczne zarządzania, w tym ERP, CRM, BI, WFM Gospodarkę cyfrową Ekonomiczne, prawne i etyczne aspekty informatyki ekonomicznej Praktyczne przykłady zastosowań informatyki ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cambridge Analytica, czyli jak popsuć demokrację. Kradną twoje dane. Włamują ci się do mózgu. Rządzą światem.
„Jako jeden z twórców Cambridge Analytiki ponoszę współodpowiedzialność za to, co się wydarzyło, i wiem, że spoczywa na mnie obowiązek naprawienia popełnionych błędów. Podobnie jak wiele osób z branży nowoczesnych technologii, działałem szybko, tworzyłem potężne narzędzia, a kiedy zdałem sobie sprawę, co zepsułem, było już za późno.”
17 marca 2018 roku Christopher Wylie dał się poznać światu jako sygnalista w jednej z największych afer politycznych ostatniego dziesięciolecia. Tego dnia w „Guardianie” i „New York Timesie” ukazały się wyniki rocznego śledztwa dziennikarskiego obu redakcji. Opublikowane artykuły bazowały na ujawnionych przez Wyliego informacjach o działaniach Cambridge Analytiki, brytyjskiej firmy doradztwa politycznego, i ich wpływie zarówno na wynik referendum w sprawie Brexitu, jak i na wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych. Na pierwszy rzut oka trudno sobie wyobrazić, by Wylie mógł odegrać kluczową rolę w nieuczciwych operacjach Cambridge Analytiki, polegających na eksploracji danych (data mining) użytkowników Facebooka. Jest zdeklarowanym liberałem. Miał zaledwie 24 lata, kiedy zdobył pracę w londyńskiej firmie pracującej dla Ministerstwa Obrony Wielkiej Brytanii. Powierzono mu zadanie stworzenia zespołu naukowców, który miał opracować narzędzia do namierzania i zwalczania w internecie radykalnego ekstremizmu. Narzędzia te praktycznie natychmiast zaczęły być wykorzystywane do partykularnych celów politycznych. Tak właśnie narodziła się Cambridge Analytica.
Książka Christophera Wyliego ujawnia m.in. kulisy amerykańskiej operacji firmy. Zasilona finansowo przez tajemniczego miliardera Roberta Mercera, Cambridge Analytica zajęła się realizacją wizji Steve’a Bannona, politycznego stratega pragnącego odmienić oblicze Stanów Zjednoczonych. Korzystając z olbrzymiego zasobu pozyskanych z Facebooka danych, które szczegółowo charakteryzowały ponad 87 milionów użytkowników platformy, Cambridge Analytica rozbiła, spolaryzowała i zantagonizowała amerykańskie społeczeństwo. Bannon, który trafnie zdiagnozował drzemiące wśród amerykańskich wyborców napięcia, w 2016 roku zdobył dzięki Cambridge Analytice dane, które nie tylko potwierdziły jego intuicję, ale mogły zostać natychmiast przetestowane na poligonie doświadczalnym, jakim okazały się wybory prezydenckie.
Wylie doprowadził do wszczęcia dochodzenia, które miało zbadać największe przestępstwo związane z ochroną danych w historii. Ujawnił przy tym związki Cambridge Analytiki, Donalda Trumpa, Facebooka, WikiLeaks, rosyjskiej agentury i międzynarodowych hakerów. Opowieść Wyliego to nie tylko pasjonująca publikacja demaskatorska, żywiołowo napisana i czytająca się lepiej niż niejedna powieść sensacyjna. To także poważne ostrzeżenie o zagrożeniach, jakie niosą za sobą nowoczesne technologie i potężne narzędzia informatyczne. Wylie unaocznił nadużycia i beztroskę ich twórców – potentatów rynku ekonomii uwagi; wskazał również wrażliwe punkty systemów demokratycznych. A to, co wydarzyło się w roku 2016, było zaledwie próbnym rozruchem machiny manipulacji. Bezwzględni gracze wciąż czyhają na twoje dane i chcą przejąć kontrolę nad tym, co myślisz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
"Minecraft. Wielkie wyzwanie. Zbuduj park rozrywki" to niesamowite przewodnik po grze Minecraft. Książka zawiera instrukcje krok po kroku prezentujące proces budowy oraz przedstawia ciekawe fakty z dziedziny nauk przyrodniczych, tj. technologia, inżynieria i matematyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podobno więcej wiemy o kosmosie niż o tym, co się dzieje na dnie oceanów. To ludzka rzecz: sięgając do gwiazd i fantazjować o wszechświecie, zapominając troch e o przyziemnej rzeczywistości i o wszystkim, co kryje się pod jej powierzchnią. A rzeczywistość nie przestaje nas zaskakiwać. Ostatnio szczelnie wypełniły ją fale sieci wi-fi, do dłoni przykleiły się nam smartfony, a w naszych domach zagościła sztuczna inteligencja. Nie wyobrażamy sobie życia bez komputerów bo nie musimy! Przyszłość w końcu nadeszła, a wszędobylski komputer jest tego dowodem. Używa go prawie każdy, ale mało kto wie, co tak naprawdę w nim siedzi. Prawda może Was przerazić...potwory! Pod przyjazną powierzchnią ekranu maszerują ciągi zer i jedynek, a w odmętach procesorach grasuje kompilator. Ale nie bójcie się! Ta książka oswoi potwory, objaśni jak dogadać się z komputerami i pomoże zrozumieć ich wnętrze. Dzięki niej poznacie podstawy architektury przyszłości, czyli programowania, które pozwolą nurkować pod powierzchnie ekranu i tresować żyjące pod nią potwory. - Łukasz Podgórni
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Infografika : sztuka atrakcyjnego prezentowania treści / Małgorzata Zimniak-Rucińska. - Gliwice : Wydawnictwo HELION, copyright 2019. - 176 stron : ilustracje kolorowe ; 19x24 cm.
(Onepress Exclusive)
Siła obrazu. Jedna, dobrze przygotowana grafika ma większą moc niż tysiąc słów. Ta moc wzrasta, gdy grafika zostaje wzbogacona dodatkowymi wyjaśnieniami, a pełnię osiąga, gdy odbiorcy prezentowany jest cały zbiór dobrze przygotowanych grafik, uzupełnionych trafnymi treściami. Tak powstają infografiki — najskuteczniejsza forma przekazywania informacji w zawsze cierpiącej na niedobór uwagi dobie internetu. Dzięki powszechnie dostępnym narzędziom online każdy może dziś opracować dobrą infografikę. Nie potrzeba do tego talentu plastycznego, wystarczy respektować kilka reguł podczas pracy. Podstawą dobrej infografiki jest informacja. Projektowanie trzeba więc zacząć od wyselekcjonowania treści, które chce się przekazać użytkownikowi strony WWW lub mediów społecznościowych, uczestnikowi konferencji, klientowi na spotkaniu handlowym czy studentowi podczas wykładu. Kolejnym krokiem jest właściwe zredagowanie tekstu, czyli najczęściej skrócenie go! Następnie należy się zastanowić, jak przekaz ma zadziałać na odbiorcę: jakie emocje powinien wywołać, do jakich wniosków doprowadzić, ewentualnie — jakie działania sprowokować. Gdy cel jest określony, wybiera się odpowiedni, jednolity styl graficzny i już można zacząć projektować skuteczną infografikę. Teoria brzmi prosto, a jak ma się do niej praktyka? Tego dowiecie się z książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpiecznie w internecie / Alicja Żarowska-Mazur. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 250 s. : il. (gł. kolor.) ; 21 cm.
(Cyfrowy świat seniora / Alicja Żarowska-Mazur)
Postanowiłeś kupić komputer, tablet lub smartfon? To świetna decyzja! Tylko co dalej? A może już je masz? Ale mało je ogarniasz? Nie martw się, na ratunek przychodzi Ci właśnie „Cyfrowy świat seniora. Bezpiecznie w Internecie”. Dzięki niej dowiesz się, jakie zagrożenia czyhają w internecie i jak się przed nimi bronić. Internet, jak każda inna rzecz, ma zarówno zalety, jak i wady. Zalety to zdecydowanie możliwość szybkiego wyszukania informacji i komunikacji. Wady to między innymi złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji. Książka pokaże Ci, że akcja równa się reakcja - kiedy ktoś Cię atakuje, musisz się bronić. Broń czasami jest w zasięgu Twojej ręki. Wystarczy dobrze poznać swój komputer, tablet lub smartfon, włączyć zdrowy rozsądek i ugryźć się w język. Prawda, że to niewiele w zamian za bezpieczne przeglądanie internetu? Zobaczysz, jak chronić swoje dane, pieniądze i przede wszystkim siebie. A wszystko to za pomocą ogólnie dostępnych, często darmowych środków. Już dziś zobacz, na czym to wszystko polega. Zaimponujesz dzieciom i wnukom. Nie daj się wykluczyć! Jeśli do tej pory nie korzystałeś z nowych technologii, to czas zacząć cieszyć się z ich dobrodziejstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Scrum ; edycja 1)
SCRUM, czyli zwinne (ang. Agile) podejście do wytwarzania usług i produktów, wymyślono po to, by realizować zadania w krótszym czasie, z użyciem mniejszej ilości zasobów i w jak najlepszym "dopasowaniu" do oczekiwań klienta. Zespoły pracujące w Scrumie, starzy agile'owi wyjadacze, zwykle sobie to podejście chwalą i chętnie korzystają z niego przy prowadzeniu kolejnych projektów. Niestety dla osoby, która dopiero zaczyna pracować w podejściu zwinnym, sprawa zwykle nie jest prosta. Wdrożenie się do "zwinności" wymaga czasu i wskazówek od doświadczonych Scrum Masterów. Skoro mowa o wskazówkach od bardziej doświadczonych praktyków Scrumu - książka, którą Ci proponujemy, stanowi świetny wstęp do tego, by zacząć działać zwinnie. Jej autor, sam znawca tematu, praktykujący Agile & Scrum oraz dzielący się tą wiedzą z uczestnikami szkoleń, zebrał w tej publikacji wskazówki własne i wielu innych Scrum Masterów. Poczynając od zupełnych podstaw i zasad Scruma, przez problemy, z jakimi spotkasz się w codziennej pracy nad projektami, aż po kwestie dyskusyjne, postrzegane z różnych punktów widzenia - niniejszy poradnik stanowi swego rodzaju kompendium praktycznej wiedzy na temat Scruma i Agile'a podany w przystępnej hasłowej formie. Dzięki temu będzie Ci się łatwo po nim poruszać. Książka składa się z dwóch głównych części. Pierwsza, napisana wspólnie przez praktyków, opiera się na naszych doświadczeniach. Nie boimy się poruszać ważnych tematów, nie pomijamy ich. Stworzyliśmy przewodnik, w którym poruszamy wiele różnych obszarów i wierzymy, że każdy otwarty czytelnik znajdzie coś dla siebie. Druga część jest transkrypcją kursu Agile & Scrum.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odlotowe kodowanie. - Konin : Wydawnictwo Ibis, 2021. - 48 stron : ilustracje ; 27 cm.
(Młody informatyk)
Odlotowe kodowanie to książka dla wszystkich dzieci, które interesują się programowaniem i komputerami. Wewnątrz znajduje się wiele ciekawych zadań do rozwiązania, które są doskonałe na wstępnym etapie nauki kodowania i programowania. Młody informatyk będzie musiał m.in. rozwiązać rysunkowe sudoku, wykonać działania matematyczne, a następnie rozwiązać zadania. To idealna pozycja dla każdego dziecka, dzięki tym łamigłówkom najmłodsi rozwijają umiejętności logicznego myślenia, trenują spostrzegawczość, ale też doskonalą sprawności grafomotoryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego