Szkoły wyższe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(99)
Forma i typ
Książki
(98)
Publikacje dydaktyczne
(88)
Publikacje naukowe
(56)
Publikacje fachowe
(41)
Dostępność
dostępne
(87)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia BG
(99)
Autor
Gardocki Lech (1944- )
(2)
Gołasa Piotr
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(2)
Mikos-Sitek Agnieszka
(2)
Molski Marcin
(2)
Strojek-Filus Marzena
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Zawadzki Aleksander
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(1)
Atkins Peter William (1940- )
(1)
Augustyniak Halina
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Barylski Jakub
(1)
Berg Jeremy Mark
(1)
Bieliński Arkadiusz K
(1)
Blicharz Rafał
(1)
Borkowska Aneta. Autor
(1)
Broniarczyk Justyna
(1)
Brud Władysław Stanisław
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Budnik Monika. Autor
(1)
Buszewska-Forajta Magdalena
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Bąkowski Tomasz
(1)
Celejewska-Rajchert Anna
(1)
Cherka Maksymilian
(1)
Chołodecki Mateusz
(1)
Chłopek Zofia
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cieślak Beata
(1)
Cieślik Andrzej (1970- )
(1)
Ciołek Maciej
(1)
Clarke Neil D
(1)
Cymanow-Sosin Klaudia
(1)
Czapiewski Piotr (ekonomia)
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czerwińska Teresa (1974- )
(1)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Deresz Agnieszka
(1)
Derlatka Joanna
(1)
Dietrich Malwina
(1)
Dobaczewska Anna
(1)
Dobrowolska Anna
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domagała Joanna (ekonomia)
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drewnowski Arkadiusz
(1)
Durzyńska Julia
(1)
Dyl Marcin
(1)
Elżanowski Filip Marek
(1)
Fandrejewska Alicja
(1)
Fassnacht Martin (1965- )
(1)
Firlit-Fesnak Grażyna (1954- )
(1)
Fiszeder Piotr
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Frutiger Adrian (1928- )
(1)
Frysztacki Krzysztof (1949- )
(1)
Frysztak Małgorzata
(1)
Garbicz Marek
(1)
Gardocka Teresa (1947- )
(1)
Gersdorf Małgorzata (1952- )
(1)
Gierałtowski Paweł
(1)
Glibowski Krzysztof
(1)
Goczek Łukasz
(1)
Golinowska Stanisława (1947- )
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gozdek Agnieszka (transport)
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Goździcka-Józefiak Anna
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Grotkowska Gabriela
(1)
Grzegorczyk Filip
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Grzywacz Marek (prawo)
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Górniak-Król Anna
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Hausner Jerzy (1949- )
(1)
Heiderhoff Horst
(1)
Hooley Jill M
(1)
Hołda Artur
(1)
Imbir Kamil
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jabłoński Michał (prawnik)
(1)
Jachimowski Roland
(1)
Jacyna Marianna
(1)
Jagielski Jacek (1951- )
(1)
Jakubowska Honorata (1976- )
(1)
Jarmołowski Artur
(1)
Jarocki Jacek (1990- )
(1)
Jaworski Władysław L
(1)
Jaś-Nowopolska Magdalena
(1)
Jenkins Jennifer M
(1)
Jones Loretta
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(42)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(90)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(98)
Język
polski
(92)
nieznany (po)
(4)
angielski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(8773)
6-8 lat
(5306)
9-13 lat
(4077)
0-5 lat
(3857)
Młodzież
(2631)
Szkoły wyższe
(99)
14-17 lat
(1780)
Dorośli
(529)
18+
(197)
Rodzice
(137)
Szkoły podstawowe
(64)
Szkoły średnie
(30)
Nauczyciele
(26)
Logopedzi
(18)
A1 (poziom biegłości językowej)
(17)
A2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Prawnicy
(16)
Menedżerowie
(15)
Przedszkola
(12)
B1 (poziom biegłości językowej)
(11)
Pedagodzy
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Terapeuci
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Szkoły ponadgimnazjalne
(6)
Aplikanci
(5)
Przedsiębiorcy
(5)
Specjaliści ds. kadr
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
Klasa 8.
(4)
A2 poziom biegłości językowej
(3)
Klasa 7.
(3)
A1 poziom biegłości językowej
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
C2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Poziom średniozaawansowany
(2)
6-9 lat
(1)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci Dzieci
(1)
Ekolodzy
(1)
Geolodzy
(1)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(1)
Handlowcy
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 4-6
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kobiety
(1)
Księgowi
(1)
Logistycy
(1)
Ojcowie
(1)
Osoby niedowidzące
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(6)
Logistyka
(4)
Prawo finansowe
(4)
Zarządzanie
(4)
Ekonomia
(3)
Makroekonomia
(3)
Marketing
(3)
Prawo administracyjne
(3)
Rachunkowość
(3)
Rynek finansowy
(3)
Rynek pracy
(3)
Agresywność
(2)
Banki
(2)
Ceny
(2)
Chemia
(2)
Finanse
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Finanse publiczne
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Globalizacja
(2)
Kosmetyki
(2)
Migracje
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Polityka społeczna
(2)
Polityka transportowa
(2)
Prawo
(2)
Prawo karne
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Reklama
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Sprawozdawczość finansowa
(2)
Transport
(2)
Administracja publiczna
(1)
Aglomeracje
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Auksologia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badanie rynku
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Bilans płatniczy
(1)
Biochemia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Controlling
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Człowiek
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Demografia
(1)
Design
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dynamika
(1)
Działalność eksportowa
(1)
Dzieci
(1)
Ekonometria
(1)
Enzymologia
(1)
Farmakoterapia
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finansowanie
(1)
Fizjologia roślin
(1)
Fizyka
(1)
Forex
(1)
Franczyza
(1)
Gastronomia
(1)
Genetyka
(1)
Geologia
(1)
Globalne ocieplenie
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupa kapitałowa
(1)
Handel
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Historia
(1)
Historia gospodarcza
(1)
Historiografia
(1)
Horowitz, Ryszard (1939- )
(1)
Hotelarstwo
(1)
Infrastruktura logistyczna
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Inwestycje
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Język środowiskowy
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kariera
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kinetyka
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencja
(1)
Temat: czas
2001-
(42)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
901-1000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(33)
Bangladesz
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Filipiny
(1)
Finanse
(1)
Iran
(1)
Korea Południowa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Meksyk
(1)
Nigeria
(1)
Pakistan
(1)
Unia Europejska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(62)
Monografia
(12)
Opracowanie
(12)
Materiały pomocnicze
(10)
Praca zbiorowa
(5)
Kompendia i repetytoria
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Raport z badań
(2)
Ustawa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Kazusy
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Rozporządzenie
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(30)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(26)
Zarządzanie i marketing
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Transport i logistyka
(6)
Biologia
(5)
Chemia
(5)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Historia
(3)
Językoznawstwo
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest rozpoznaniu i analizie megatrendów, które będą kształtować międzynarodowe środowisko bezpieczeństwa w połowie XXI wieku. Autor podkreśla różnice pomiędzy zachodzącymi obecnie zmianami i tymi, z którymi mieliśmy do czynienia w przeszłości. W publikacji zidentyfikowane są trzy podstawowe megatrendy kształtujące międzynarodowe środowisko bezpieczeństwa tj.: rozwój nowoczesnych technologii, rekonfiguracja układu sił na arenie międzynarodowej oraz kryzys systemu liberalno-demokratycznego wraz z kwestiami demograficznymi i konsekwencjami zmian klimatycznych. Uwagę poświęcono także Czarnym Łabędziom – zjawiskom i procesom, które nie są jeszcze w pełni dostrzegalne, a które będą w przyszłości stanowić istotny czynnik zmian rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing.)
Opisane są w niej najnowsze strategie marketingowe, które powstały ze względu na powszechny dostęp do Internetu, rozwój technologii oraz nowych mediów jak np. marketing społecznościowy, marketing 360, marketing inbound. Autorka przedstawia zestaw narzędzi wykorzystywanych do pomiaru skuteczności i efektywności zastosowania nowych mediów w działalności marketingowej. Pokazuje jakie czynniki mogą determinować działania w ramach komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych. W publikacji zaprezentowane zostały również wyniki badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych w ponad 320 przedsiębiorstwach działających na rynku polskim, ale także na rynkach zagranicznych – z podziałem na rynki B2B i B2C. Wskazują one jakie rozwiązania stosują przedsiębiorstwa w komunikacji z partnerami pochodzącymi z różnych rynków, a także od czego może zależeć charakter prowadzonej komunikacji. Ze względu na zaprezentowane studia przepadków, książka jest nieocenionym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy badają trendy na rynku i koordynują działania marketingowe. Może być również wykorzystywana przez studentów zarządzania, marketingu i nowych mediów w zakresie przedmiotów: marketing, komunikacja marketingowa, marketing międzynarodowy, digitalizacja w marketingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Biochemia / Jeremy M. Berg, John L. Tymoczko, Lubert Stryer ; opracowanie źródeł internetowych Neil D. Clarke ; [zespół tłumaczy Halina Augustyniak et al.]. - Wydanie 3 zmienione, 1 dodruk / przekład zbiorowy pod redakcją Zofii Szweykowskiej-Kulińskiej i Artura Jarmołowskiego z 5 wydania amerykańskiego. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - XXXVII, 974 stron,A-3 strony, B-7 stron, C-26 stron,D-20 stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 28 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo rzeczowe : zarys wykładu / Adam Brzozowski, Wojciech J. Kocot, Wiesław Opalski. - Wydanie 3., stan prawny na 1 stycznia 2021 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 442 strony ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
W podręczniku Prawo rzeczowe. Zarys wykładu w sposób usystematyzowany przedstawiono główne instytucje prawa rzeczowego: - własność, - użytkowanie wieczyste, - ograniczone prawa rzeczowe (w tym m.in. prawnorzeczowe formy zabezpieczenia wierzytelności - zastaw, hipotekę), - problematykę ksiąg wieczystych, ochrony własności i posiadania. Opracowanie zostało podzielone na części, rozdziały i paragrafy. Układ oraz kolejność omawianych zagadnień oparto na tradycyjnej systematyce prawa rzeczowego. W celu ułatwienia nauki wprowadzono piktogramy wskazujące na rodzaj i znaczenie informacji oraz numery boczne umożliwiające szybkie odnalezienie poszukiwanych pojęć ze skorowidza. Dla usprawnienia nauki wprowadzono pogrubienia w celu zaznaczenia istotnej terminologii prawa rzeczowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia pracy w zarysie / Monika Budnik. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2019. - 282 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka przybliża współczesną subdyscyplinę nauki jaką jest socjologia pracy. Poruszana tematyka we wprowadzeniu dotyczy obszarów historii socjologii pracy w Polsce oraz wskazuje na elementy socjologii organizacji i przemysłu. Współczesny obraz socjologii pracy opisywany jest przez społeczne obszary: rynku pracy, zawodu, instytucje kształcące do zawodów różnego typu, wskazuje się także na pojęcia adaptacji zawodowej, satysfakcji zawodowej oraz zjawisk występujących w grupach pracowniczych i organizacjach zatrudniających ludzi. Publikacja prezentuje socjologiczne spojrzenie na socjologię pracy z perspektywy organizacji: prywatnych, publicznych, sfery ekonomii społecznej i podmiotów istotnych z perspektywy podziału pracy. Wskazuje się na zróżnicowane relacje w podziale pracy w kontekście pojęć socjologicznych wskazujących na nowe formy pracy obecne we współczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach / Maciej Ciołek. - Wydanie 4. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 233 strony : ilustracje ; 24 cm.
Publikacja Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach przeznaczona jest zarówno dla studentów, jak i praktyków życia gospodarczego. Dzięki dużej ilości przykładów i zadań do samodzielnego rozwiązania stanowi ona doskonałą bazę do opanowania podstaw finansów przedsiębiorstw. Prosty język, częste odwołania do rzeczywistych problemów i przepisów prawa oraz bogate podstawy teoretyczne czynią publikację bardzo użyteczną zarówno dla osób rozpoczynających naukę o finansach, jak i dla posiadających już pewną wiedzę. Lektura książki Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach dostarczy podstawowej wiedzy na temat finansów przedsiębiorstw, a w szczególności: – sposobów finansowania podstawowej działalności firmy, cyklu obiegu gotówki w przedsiębiorstwach, płynności finansowej i jej znaczenia dla bezpieczeństwa funkcjonowania firmy, wyceny kosztu kredytu kupieckiego, – przepływów pieniężnych w ramach poszczególnych działalności przedsiębiorstw, ich znaczenia dla funkcjonowania firmy i efektywności prowadzenia działalności gospodarczej, – kosztów pozyskania kapitału od podmiotów zewnętrznych, umiejętności określania średniego ważonego kosztu kapitału i jego znaczenia dla funkcjonowania firmy, – akcji jako jednostek udziałowych przedsiębiorstwa, praw akcjonariuszy, wycenie akcji przez rynek i sposobach określania ich wartości dla inwestorów zewnętrznych z uwzględnieniem metody porównawczej, metod dyskontowych i metody opartej na EVA, – obligacji jako alternatywnej metodzie pozyskania kapitału, rodzajach obligacji i metodzie ich kwotowania, metodach wyceny i konstruowania portfela obligacji odpornego na zmianę stóp procentowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku / Klaudia Cymanow-Sosin. - Wydanie 1. - Kraków : Petrus, copyright 2020. - 154 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Osoba i Media ; 3)
Monografia Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku to istotna pozycja nie tylko dla znawców komunikowania wizerunkowego, studentów i wykładowców, ale także dla nas wszystkich jako twórców i odbiorców komunikatów perswazyjnych. Publikacja stanowi także cenną pomoc dla specjalistów z zakresu public relations, reklamy, a także dziennikarzy i edukatorów. Autorce należą się słowa uznania za aktualność problematyki, fachowość analiz, dojrzałość badawczą i praktyczność celów. Podjęła ona ważne tematy, związane z wykorzystaniem mechanizmów wywierania wpływu jako skutecznego narzędzia walki wizerunkowej, perswazji światopoglądowej, czy dyskredytującej, albo egoistycznej gry interesów, jak ma to miejsce w przypadku mowy nienawiści. Publikacja ukazuje zjawisko perswazyjności przy pomocy kategorialnej definicji operacyjnej i dostarcza empirycznej wiedzy na temat faktycznego funkcjonowania perswazji w przekazach reklamowych, społecznych, medialnych oraz językowych. ks. dr hab. Michał Drożdż, prof. UPJPII (…). Połączenie najnowszej wiedzy medioznawczej z klarownym przypomnieniem podstaw jest wciąż w cenie w nauczaniu akademickim. Zakres problematyki poruszanej w omawianym tomie studiów prezentuje współczesny punkt widzenia, aktualną metodologię i przedstawia wielość ważnych zagadnień w sposób naukowo kompetentny. prof. dr hab. Andrzej Zawada, Uniwersytet Wrocławski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Makroekonomia, zajmująca się badaniem całej gospodarki narodowej i jej najważniejszych części, prezentując przy tym szeroką panoramę aktywności gospodarczej, jest dynamicznie rozwijającym się działem ekonomii. Książka, który oddajemy do rąk Czytelników, jest nowoczesnym podręcznikiem zawierającym wyważoną prezentację najistotniejszych zagadnień współczesnej makroekonomii. Autorzy omawiają w nim dorobek teorii ekonomii, wzbogacając rozważania o liczne odwołania do realiów gospodarki polskiej. Zakres wiedzy przedstawiony w podręczniku pokrywa się z programem nauczania makroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w kraju. W gronie autorów książki są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem dydaktycznym, reprezentujący najznamienitsze ośrodki naukowe z całej Polski: Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Łódzki. Książka jest adresowana głównie do studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, ale może również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnej gospodarce coraz częściej akcje spółek są nabywane przez inne spółki. Prowadzi to do powstawania licznych grup kapitałowych, które muszą sporządzać skonsolidowane sprawozdania finansowe. W książce została przedstawiona grupa kapitałowa jako podmiot skonsolidowanego sprawozdania finansowego, konstrukcja i elementy skonsolidowanego sprawozdania finansowego, metody konsolidacji sprawozdań finansowych, przykłady skonsolidowanych sprawozdań finansowych. Przy tym wszystkim omawiane zagadnienia zostały oparte na obecnie obowiązującym stanie prawnym. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości, uczestników kursów i seminariów dla księgowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy pokrótce objaśnia genezę, istotę oraz społeczną i gospodarczą rolę marketingu. W szczególności zwrócono w nim uwagę na przesłanki ukształtowania się współczesnego marketingu, podstawowe zasady i cele marketingu oraz konieczność rozróżnienia strategicznego i operacyjnego poziomu kompozycji instrumentów marketingowych. Kolejny podrozdział traktuje o specyfice marketingu konsumenckiego (B2C) i tzw. marketingu przemysłowego, nakierowanego na odbiorców biznesowych (B2B). Rozdział kończy syntetyczne omówienie ewolucji koncepcji marketingowych, z uwzględnieniem zmieniających się zadań i roli marketingu w przedsiębiorstwie oraz technologicznych przesłanek rozwoju marketingu. Rozważania rozdziału drugiego stanowią rozwinięcie podstawowej dla koncepcji marketingowej reguły S-T-P (Segmenting-Targeting-Positioning). Omówiono w nim istotę i znaczenie segmentacji, kryteria segmentacji rynku dóbr konsumpcyjnych i przemysłowych, podstawowe procedury segmentacji. Wiele uwagi poświęcono czynnikom decydującym o poprawności wyodrębniania segmentów i ocenie ich atrakcyjności jako rynku docelowego przedsiębiorstwa. W rozdziale omówiono strategie marketingu masowego, zróżnicowanego, skoncentrowanego, zindywidualizowanego. Rozdział zamykają rozważania wyjaśniające istotę, cele, kryteria i strategie pozycjonowania produktów (marek) na rynku docelowym. W rozdziale trzecim omówiono politykę ofertową przedsiębiorstwa. Zdefiniowano w nim pojęcie produktu, jego kluczowe atrybuty, przedstawiono klasyfikacje produktów konsumpcyjnych i przemysłowych. W charakterystyce poszczególnych faz cyklu życia produktów uwzględniono wielkość sprzedaży, koszty, zysk, typ nabywców, konkurencję, cele promocji. W rozdziale zaprezentowano komponenty portfolio produktów i macierz BCG. Wiele uwagi poświęcono wyjaśnieniu znaczenia marki, opakowania i ceny jako elementów oferty produktowej oraz jej wyróżnienia na tle konkurencji. Całość rozważań kończy tematyka gwarancji i rękojmi. Rozdział czwarty poświęcono polityce dystrybucji przedsiębiorstwa rozumianej jako zbiór decyzji i czynności umożliwiających dotarcie z ofertą przedsiębiorstwa do finalnych nabywców w odpowiadającym im miejscu, czasie i warunkach. Przedmiotem szczegółowego opisu jest system dystrybucji przedsiębiorstwa, jego cele, struktura, czynniki decydujące o wyborze transakcyjnych i logistycznych kanałów dystrybucji. W charakterystyce kanałów zwrócono uwagę na istotę, znaczenie i determinanty rozwoju elektronicznych kanałów dystrybucji i nowoczesnych rozwiązań logistycznych. W ostatnim punkcie rozdziału omówiono czynniki decydujące o zmianach struktury i rozwoju strategii dystrybucji wielokanałowej. W rozdziale piątym przedstawiono cele i instrumenty rynkowej komunikacji przedsiębiorstwa. Przedmiotem szczegółowych rozważań jest reklama, promocja sprzedaży oraz PR. Omówiono główne zadania realizowane przez te instrumenty, klasyfikację reklam i działań z zakresu PR, zaprezentowano środki promocji sprzedaży. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu jako medium komunikacyjnego omówiono specyfikę komunikacji marketingowej w sieci będącej naturalną konsekwencją społeczeństwa informacyjnego. Ostatni rozdział książki zawiera omówienie podstawowych mierników użytecznych w analizach, planowaniu i kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. Są to narzędzia szczególnie użyteczne w zarządzaniu operacyjnym. Pozwalają w sposób skwantyfikowany opisywać rynek odniesienia, stanowiący podstawę określania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, jak również ilościowy i wartościowy udział w rynku w różnych użytecznych przekrojach analitycznych. Szczególnie ważnym, a zarazem obszernym i zróżnicowanym obszarem pomiarowym marketingu jest badanie skuteczności użycia poszczególnych instrumentów marketingowych. Prezentowane zestawienia tabelaryczne obejmują główne mierniki i z pewnością nie wyczerpują zagadnienia, tym bardziej że rozwój instrumentów marketingowych ciągle inspiruje poszukiwanie nowych miar skuteczności. Rozdział zakończono rozważaniami na temat badania efektywności marketingu. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka służy doskonaleniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim w życiu zawodowym. Przeznaczona jest zarówno dla osób już aktywnych na ranku pracy w marketingu, promocji i reklamy, jak i dla studentów uczelni biznesowych. Koncentruje się na rozwijaniu umiejętności pisania tekstów i dokumentów branżowych: notatek służbowych, korespondencji, sprawozdań oraz innych umiejętności językowych: rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, formułowania wypowiedzi ustnych. Zawiera ćwiczenia gramatyczno-leksykalne z naciskiem na nauczanie terminologii specjalistycznej z dziedziny: marketingu, promocji i reklamy, a w szczególności ćwiczenia doskonalące umiejętności niezbędne do analizy case studies, wprowadzania produktu na rynek, badania rynku, analizy SWOT oraz brainstorming sessions. Książka jest napisana w American English ze względu na popularność tej odmiany języka angielskiego w marketingu. Załączone do książki gratisowe nagranie mp3 wykonał native speaker z wymową American English. Poziom językowy B1–B2. Autorki uczą Biznes English na Akademii Leona Koźmińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podejście procesowe w zarządzaniu pojawiło się wraz z koncepcją TQM w końcu lat 70. XX wieku i od tego czasu nieustannie ewoluuje. Można zauważyć dużą korelację pomiędzy rozwojem podejścia do zarządzania jakością w organizacjach a zmianami zachodzącymi w zarządzaniu procesami. W książce podjęto próbę analizy i oceny funkcjonowania koncepcji zarządzania procesami i przyjętych rozwiązań, wypracowanych przez dziesięciolecia w praktycei teorii zarządzania jakością. Publikacja składa się z trzech części, w których przedstawiono ideę zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami we współczesnych koncepcjach zarządzania jakością oraz zagadnienia związane z operacyjnym zarządzaniem procesami. Książka omawia także niezwykle ważne dla współczesnych organizacji kwestie dotyczące oceny dojrzałości zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami w najnowszej edycji normy systemowej ISO 9001:2015 oraz reinżynieringu procesów. Przedstawiono również przegląd instrumentów stosowanych w projektowaniu, pomiarze, oceniei doskonaleniu procesów."Na rynku krajowym, ale także zagranicznym, nie ma zwartego, kompleksowego opracowania dotyczącego problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu organizacjami, które obejmowałoby bogaty dorobek nauki i dobrych praktyk menedżerskich z zakresu jakości. W tę lukę wpisuje się monografia dr inż. Anny Dobrowolskiej. Podziwiać należy ogrom pracy Autorki, jej wiedzę i doświadczenie oraz intelekt." - z recenzji prof. nadzw. dr hab. Zofii Zymonik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polityka społeczna / redakcja naukowa Grażyna Firlit-Fesnak, Jacek Męcina. - Wydanie 2., rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 668 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Nowe, rozszerzone i uaktualnione wydanie klasycznego podręcznika akademickiego z zakresu polityki społecznej. Książka, którą przedstawiamy czytelnikom, jest zaktualizowaną wersją pracy zbiorowej pracowników Instytutu Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskie­go pt. Polityka społeczna, wydanej przez Wydawnictwo Naukowe PWN w 2007 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka mieści się w centralnym obszarze światowej ekonometrii finansowej. Jej wyjątkowość polega na tym, że prezentuje modele teoretyczne i wyniki empiryczne związane z wykorzystaniem w ocenie i prognozowaniu zmienności informacji na temat cen maksymalnych i minimalnych, a dokładnie mówiąc, różnicy między nimi, czyli zakresu ceny. Oznacza to, że wykorzystywana jest informacja na temat przebiegu cen w ciągu całego dnia, a jednocześnie zbiór potrzebnych danych nie jest tak duży, jak w przypadku stosowania danych śróddziennych i – co najważniejsze – jest łatwo dostępny nawet dla indywidualnego inwestora. prof. dr hab. Małgorzata Doman (z recenzji)
Autor dokonał drobiazgowej prezentacji dotychczasowych koncepcji teoretycznych oraz zaproponował (we współautorstwie) własne modele, które poddał weryfikacji, wykazując ich przewagę nad klasycznymi rozwiązaniami. Przedstawione wyniki analiz empirycznych stanowią ważny wkład w rozwój badań nad możliwościami wykorzystania – poszerzonych w stosunku do typowych podejść – powszechnie dostępnych zbiorów danych w obszarze modelowania i prognozowania finansowych szeregów czasowych.
dr hab. Krzysztof Piontek, prof. UE we Wrocławiu (z recenzji) Publikacja jest pierwszą monografią w literaturze światowej poświęconą modelom zmienności zakresu cen. Jest przeznaczona dla pracowników akademickich, doktorantów oraz studentów zainteresowanych zastosowaniami metod ilościowych w finansach, a także dla praktyków rynku finansowego oraz inwestorów poszukujących bardziej wyrafinowanych narzędzi służących zarządzaniu ryzykiem i podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki Prawnicze)
W podręczniku "Prawo pracy" omówiono zagadnienia objęte uniwersyteckim kursem tego przedmiotu, zawarte w Kodeksie pracy, ustawach dotyczących prawa pracy oraz aktach wykonawczych. W publikacji omówiono zagadnienia dotyczące m.in.: przedmiotu, funkcji, zasad i źródeł prawa pracy, powstania, zmiany oraz ustania stosunku pracy, praw i obowiązków pracowników, odpowiedzialności prawnej w stosunkach pracy, zbiorowego prawa pracy, pracowniczego ubezpieczenia społecznego. Dwudzieste wydanie zawiera wywody dotyczące poszerzonego zakresu podmiotowego zrzeszania się w związki zawodowe, uprawnień innych zatrudnionych niż pracownicy, dokumentacji pracowniczej, ochrony danych osobowych pracowników, ochrony prywatności pracownika, a także uwagi na temat reprezentatywności związku zawodowego oraz dobrowolnego oszczędzania na emeryturę. Powołano nowe orzeczenia Sądu Najwyższego i liczne nowe opracowania Naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor książki, Adrian Frutiger (ur. 24 maja 1928 w Unterseen) jest wybitnym szwajcarskim twórcą i jednocześnie wielką postacią światowej typografii. W młodości studiował grafikę w szkole artystycznej Kunstgewerbeschule w Zurychu. W 1952 przeniósł się do Paryża, gdzie mieszkał i pracował przez blisko czterdzieści lat. Dzisiaj jesień pracowitego życia spędza w rodzinnej Szwajcarii - w Bremgarten - Berne. Mimo swego niezaprzeczalnego mistrzostwa, głośnych osiągnięć, wielkiego poważania, zachował skromność i prostotę, dzięki którym jest lubiany, a także uważnie słuchany w międzynarodowym środowisku grafików-typografów. Frutiger należy do najlepszych europejskich specjalistów komunikacji wizualnej. W uprawianej przez siebie ciekawej dziedzinie projektowania przyjął własne, rozległe podstawy intelektualne. Połączył w jedno dogłębną znajomość grafiki i typografii z elementami psychologii, socjotechniki, historii, etnologii oraz innych dyscyplin wiedzy, pozornie wcale ze sobą nie związanych. Obok subtelności tworzenia grafiki warsztatowej Adrian Frutiger posiadł również tajniki rozmaitych technik składania tekstów oraz różnych technologii przemysłowej poligrafii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyjątkowy podręcznik i publikacja naukowa ukazująca wielowymiarowość oraz teoretyczno-praktyczny charakter pracy socjalnej. Podręcznik powstał jako syntetyczne i kompleksowe wprowadzenie do najważniejszych zagadnień pracy socjalnej w odpowiedzi na dynamiczny rozwój tej dziedziny w Polsce w ciągu ostatnich lat. Książka jest studium o różnych funkcjach, łącząc szeroki wachlarz kwestii teoretycznych z wiedzą praktyczną, dzięki czemu zainteresuje nie tylko studentów i wykładowców, ale też osoby zaangażowane w działania społeczno-socjalne. Autorom udało się uchwycić specyficzną dwoistość pracy socjalnej, będącej z jednej strony polem złożonej aktywności interdyscyplinarnej, a z drugiej – wyraźnie wyodrębnioną, zintegrowaną dyscypliną akademicką oraz praktyczną profesją. Rozdziały mają indywidualny charakter i odzwierciedlają autorskie stanowiska, a format wykładów łączy ze sobą wysoki poziom kompetencji merytorycznych z czytelnym językiem. Podręcznik prezentuje m.in.: historyczne, metodologiczne i moralne fundamenty teorii oraz praktyki pracy socjalnej; aspekty funkcjonowania pracy socjalnej w rozmaitych środowiskach i kontekstach; przyczyny problemów społecznych, wymiary problemowe życia ludzkiego, zjawiska i zachowania dewiacyjne; metody działania w ramach praktyki socjalnej na rzecz dzieci, kobiet, ludzi starszych, osób niepełnosprawnych, społeczności lokalnych; pracę socjalną w procesie profesjonalizacji, również w kontekście międzynarodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego