Sorting
Source
Katalog zbiorów
(61)
Form of Work
Książki
(50)
Poradniki i przewodniki
(29)
Audiobooki
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(35)
unavailable
(25)
unknown
(3)
Branch
Wypożyczalnia BG
(49)
Multimedia BG
(11)
Filia nr 1 w Kadach
(3)
Author
Witkowska Magda
(10)
Tracy Brian (1944- )
(9)
Michalak Robert (1968- )
(5)
Gasper Dorota
(4)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(4)
Dondziłło Grzegorz
(3)
Doroba Anita
(3)
Lipa Michał
(3)
Malcherek Monika
(3)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Bogucka-Steczek Masza
(2)
German Janusz (1974- )
(2)
Kowalczyk Marcin
(2)
Owsiak Anna
(2)
Rzychoń Tomasz
(2)
Sand Ilse
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Waszkiewicz Marian J
(2)
Atlas Radosław
(1)
Ayşen Kaim Agnieszka (1971- )
(1)
Bartosiak Jacek (1976- )
(1)
Berger Barbara (psycholog)
(1)
Bielewicz Michał
(1)
Bilińska Ewa
(1)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(1)
Brooks David (1961- )
(1)
Brown Brené
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Burchard Brendon
(1)
Cain Susan
(1)
Catmull Edwin E
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Cleare Anita
(1)
Crocker Pat
(1)
Czajkowski Adam
(1)
Domarecki Krzysztof
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909- )
(1)
Dryńska Katarzyna
(1)
Dzikowicz Marek (1986- )
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip (1975- )
(1)
Edmondson Amy C. (1959- )
(1)
Falicki Paweł (1954- )
(1)
Ferriss Timothy (1978- )
(1)
Gallo Amy
(1)
Godin Seth
(1)
Goodall Ashley
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Grant Adam (1962- )
(1)
Grant Adam (1981- )
(1)
Góralczyk Bogdan (1954- )
(1)
Hagan Margaret
(1)
Hartwig Dallas
(1)
Hartwig Melissa
(1)
Heath Chip
(1)
Heath Dan
(1)
Jakimiuk Krzysztof
(1)
Janik Tomasz (ksiądz)
(1)
Jones Phil M
(1)
Junger Alejandro
(1)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(1)
Kawszyn Roman
(1)
Kim W. Chan
(1)
Komasa Bartosz
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kozyra Beata
(1)
Kshirsagar Suchas G
(1)
Kumrular Özlem (1974- )
(1)
Kutma Tomasz
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Maciąg Klaudyna
(1)
Martin Jamie C
(1)
Mauborgne Renée
(1)
McCready Amy
(1)
Michalak Robert
(1)
Michalska Jowita
(1)
Michelli Joseph A. (1960- )
(1)
Miller Donald
(1)
Miller Mark (1959- )
(1)
Mintzberg Henry (1939- )
(1)
Mironowicz Katarzyna
(1)
Miszkiewicz Bartosz
(1)
Oruba Norbert
(1)
Orzechowski Marek
(1)
Ozenc Kursat
(1)
Paprocki Rafał
(1)
Paszkiewicz Ireneusz
(1)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(1)
Perlroth Nicole
(1)
Piątkowski Marcin (1975- )
(1)
Pyffel Radosław (1976- )
(1)
Rajca Konrad
(1)
Rapaille Clotaire (1941- )
(1)
Raz Tahl
(1)
Rusinowski Marek
(1)
Samson-Banasiak Aleksandra
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Sanders Ed. (1939- )
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Year
2020 - 2025
(25)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(36)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(61)
Language
Polish
(60)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Menedżerowie
(2)
Menedżerowie i menedżerki
(1)
Przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie
(1)
Rodzice
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Subject
Samorealizacja
(10)
Zarządzanie
(8)
Marketing
(5)
Kultura organizacyjna
(4)
Przywództwo
(4)
Sukces
(4)
Techniki sprzedaży
(4)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Media społecznościowe
(3)
Osobowość
(3)
Perswazja
(3)
Samopoznanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dzieci
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Marka (ekonomia)
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Praca
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia biznesu
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Uczucia
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Ajurweda
(1)
Aktorzy DBN
(1)
Asertywność
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezpieczeństwo psychiczne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Charakter
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Ciąża DBN
(1)
Copywriting internetowy
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czas pracy
(1)
Decyzje
(1)
Dieta oczyszczająca
(1)
Edukacja globalna
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etyka biznesu
(1)
FBI
(1)
Frykowski, Wojciech (1936-1969) DBN
(1)
Hakerzy
(1)
Handel wysyłkowy
(1)
Handlowcy
(1)
Imperium Osmańskie
(1)
Influencer marketing
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Introwersja
(1)
Introwertycy
(1)
Jakość życia
(1)
Jelita
(1)
Kadry
(1)
Kariera DBN
(1)
Koktajle
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kösem (regentka Imperium Osmańskiego ; 1589-1651)
(1)
Macierzyństwo
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Manson, Charles (1934-2017) DBN
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Masy (socjologia)
(1)
Medycyna niekonwencjonalna
(1)
Medytacja
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Miłość DBN
(1)
Model biznesowy
(1)
Nawyki
(1)
Negocjacje biznesowe
(1)
Nowy produkt
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odwaga
(1)
Organizacje
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Pewność siebie
(1)
Pixar
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polański, Roman (1933- ) DBN
(1)
Pooczucie własnej wartości
(1)
Praca w parach
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracownicy
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Produkcja
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Subject: place
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Chiny
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Turcja
(1)
Genre/Form
Poradnik
(27)
Poradniki
(13)
Dokumenty dźwiękowe
(8)
Książki mówione
(8)
Opracowanie
(6)
Przepisy kulinarne
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Biografia DBN
(1)
Dieta paleo
(1)
Dokumenty dżwiękowe
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(18)
Psychologia
(12)
Rozwój osobisty
(8)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kulinaria
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
61 results Filter
No cover
Audiobook
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. K.780 / 159.9 (1 egz.)
No cover
Audiobook
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. K.772 / 005 (1 egz.)
Book
In basket
(Laurum)
Książka Kształtuj swój charakter to połączenie mądrości, humoru, ciekawości i trafnych spostrzeżeń, które przyciąga miliony czytelników do kolumny prowadzonej w „New York Timesie” i do poprzednich bestsellerów Davida Brooksa, wzbogaca nasze życie w zaskakujące i oryginalne sposoby. Łącząc psychologię, politykę, duchowość i elementy autobiograficzne, Brooks dostarcza Czytelnikowi okazję do zastanowienia się nad własnymi priorytetami i podjęcia próby wzbogacenia swojego życia wewnętrznego, którego filarami będzie pokora i głębia moralna. Reagując na kulturę, którą sam nazywa kulturą Dużego Ja, a która podkreśla znaczenie sukcesu zewnętrznego, Brooks rzuca wyzwanie - nam, a także samemu sobie - byśmy zbilansowali „cnoty z życiorysów” - cechy, które pozwalają nam osiągnąć pieniądze, sławę i status - z „cnotami z mów pogrzebowych” - cechami, które stanowią podstawę naszego jestestwa, takimi jak życzliwość, odwaga, uczciwość i wierność, koncentrując się na rodzajach budowanych przez nas relacji. Sięgając do życiorysów jednych z największych na świecie myślicieli i liderów, Brooks analizuje, w jaki sposób poprzez wewnętrzną walkę i poczucie własnych ograniczeń ludzie ci zdołali zbudować tak silny charakter. I tak, aktywistka Frances Perkins zrozumiała konieczność powściągania samej siebie po to, by móc stać się narzędziem służącym większej sprawie. Dwight Eisenhover zbudował swoje życie nie wokół impulsywnego wyrażania własnego „ja”, lecz wokół pełnego namysłu samoograniczania się. Dorothy Day, zagorzała konwertytka i obrończyni ubogich, już jako młoda kobieta nauczyła się słownictwa prostoty i uległości. Pionierzy ruchu na rzecz przestrzegania praw obywatelskich, A. Philip Randolph i Byard Rustin, nauczyli się powściągliwości i samodyscypliny, a także tego, by nie ufać samemu sobie nawet wtedy, gdy stoją na czele szlachetnej krucjaty.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Co robić, aby kształtować odważniejszych, śmielszych liderów i jak zaszczepić odwagę w kulturze organizacji? Jak budować środowiska pracy, które sprzyjają poczuciu przynależności i twórczej swobody wśród pracowników? Na odważne przywództwo składają się cztery kompetencje, których można się nauczyć, które mają konkretne przejawy w praktyce i które można mierzyć. Aby jednak się pewnych rzeczy nauczyć, a innych oduczyć, potrzeba śmielszej pracy, trudnych rozmów i wielkoduszności. Czy to jest proste? Nie! Ponieważ nie zawsze odruchowo przedkładamy odwagę nad wygodę. Czy jednak warto się wysilać? Zdecydowanie tak! Chcemy się przecież wykazywać odwagą w życiu i w pracy. W jaki więc sposób możemy realizować koncepcję odważnego przywództwa? Odważny lider to ktoś, kto bierze na siebie odpowiedzialność za poszukiwanie potencjału w pomysłach i innych ludziach, a potem z odwagą ten potencjał rozwija. Odważny lider nie udaje, że zna odpowiedź na każde pytanie, tylko niezmiennie wykazuje się ciekawością i stara się zadawać właściwe pytania. Odważny lider wie, że władza nie jest skończonym zasobem, który należy w jak największym stopniu zachowywać dla siebie. Wie, że władzy można mieć więcej, jeśli się nią dzieli z innymi. Odważny lider nie unika trudnych rozmów ani trudnych sytuacji, a kiedy trzeba, potrafi się wykazać wrażliwością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wkrótce dostępne: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Nade wszystko pragniesz być oceniany. Kultura organizacji jest kluczem do jej sukcesu. Najważniejsze jest planowanie strategiczne. Kompetencje należy mierzyć, a słabości eliminować. Przywództwo jest czymś namacalnym. Powyższe stwierdzenia sprawiają wrażenie podstawowych prawd dotyczących dzisiejszego środowiska pracy. W rzeczywistości jednak są kłamstwami. Guru od wzmacniania mocnych stron pracowników i autor bestsellerów Marcus Buckingham oraz szef działu przywództwa i inteligencji zespołowej Ashley Goodall pokazują, że za każdym razem, gdy pojawiamy się w pracy, stykamy się z tymi samymi wielkimi oszustwami: zniekształceniami, fałszywymi założeniami i błędami myślowymi, które prowadzą nieuchronnie do dysfunkcji i frustracji. Za pomocą wciągających historii i wnikliwych analiz autorzy ujawniają istotne prawdy, które myślący i otwarci przywódcy szybko docenią: o tym, że największe znaczenie mają siła i spójność zespołu, a nie kultura firmy; że powinniśmy mniej się skupiać na odgórnym planowaniu, a bardziej na dostarczaniu pracownikom wiarygodnych, aktualnych informacji; że zamiast próbować synchronizować cele pracowników, powinniśmy dążyć do wywołania wśród nich poczucia celowości i znaczenia wykonywanej pracy; że ludzie nie chcą być ciągle oceniani, ale zależy im na życzliwej uwadze. Obalając mity dotyczące przywództwa, planowania i równowagi w świecie korporacji, Buckingham i Godall kwestionują konwencjonalną wiedzę na temat świata biznesu. Dzięki temu każdy czytelnik tej książki może stać się lepszym pracownikiem, ale przede wszystkim lepszym liderem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 005 (1 egz.)
No cover
Audiobook
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. KM.461/159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Pozwól sobie czuć to wyjątkowa książka, która zachęca do akceptacji i zrozumienia trudnych emocji, które często spychamy na bok. Autorka, Susan Cain, znana z promowania introwertyków i ich potencjału, w subtelny sposób prowadzi czytelników przez meandry melancholii, smutku i tęsknoty. Zamiast postrzegać te uczucia jako przeciwności, książka wskazuje na ich wartość oraz rolę w głębszym poznaniu samego siebie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Jak pogodzić życie rodzinne z pracą, skupiając się na tym, co ważne? Po godzinach przełącz się na tryb dom i ciesz się szczęśliwym, uważnym rodzicielstwem! Zmęczenie i stres w pracy nie pozwalają ci na pielęgnowanie bliskich relacji z dziećmi? A popołudnia, i tak za krótkie, wypełnione są kolejnymi obowiązkami domowymi? Jeśli tak jak większość współczesnych rodziców pracujesz, doskonale znasz te problemy: ograniczony czas, ograniczona energia, ograniczona cierpliwość i zbyt wiele do zrobienia. Jak temu zaradzić? Anita Cleare, ekspertka z zakresu świadomego rodzicielstwa, w tym rzeczowym i zabawnym poradniku pokazuje krok po kroku, jak przełączać się między życiem zawodowym i prywatnym i być rodzicem obecnym emocjonalnie. Jej cenne rady pomogą zmienić życie całej rodziny, a to dzięki nowemu podejściu, które pozwoli złagodzić konflikty i nawiązać bliższy kontakt z dziećmi, jednocześnie godząc obowiązki rodzica z pracą zawodową. Autorka pokaże ci, jak wychowywać mądrzej w oparciu o trzy kluczowe elementy: jasny obraz, czego potrzebują dzieci, praktyczne narzędzia efektywnego wychowywania oraz strategie dbania o dobre samopoczucie rodziców. Oprócz tego: - zobaczysz, w jaki sposób możesz organizować czas sobie i swojej rodzinie, - nauczysz się rozwijać samodzielność u dzieci, - dowiesz się, dlaczego pozytywna uważność to twoja nowa supermoc, - odkryjesz, jak rozmawiać z dzieckiem, aby chciało cię słuchać, - przekonasz się, że warto od czasu do czasu zająć się wyłącznie sobą, bez wyrzutów sumienia. Rodzicielstwo na etacie łączy psychologię rozwojową, psychologię pozytywną i doświadczenia autorki we wspieraniu rodzin. Książka odnosi się do różnych rodzajów wyzwań wychowawczych, takich jak trudne emocje u dzieci, kłótnie między rodzeństwem, nieposłuszeństwo, planowanie dnia czy czas spędzany przez dzieci przed ekranem. Znajdziesz tu dużo wsparcia i wszystkie narzędzia niezbędne do tego, by zbudować życie rodzinne, do którego będzie chciało się wracać po długim dniu w pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Wielka księga smoothies : odkryj ponad 400 pysznych przepisów na koktajle! / Pat Crocker ; przekład: Magda Witkowska. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2019. - 392 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
(Laurum)
W książce, obok kilkuset przepisów na koktajle, znaleźć można informacje o siedmiu układach naszego organizmu, w szczególności o ich znaczeniu dla zdrowia, o potencjalnych zaburzeniach ich funkcjonowania, a także o zmianach w diecie i szeroko pojętym stylu życia, który pomaga utrzymać je w jak najlepszej formie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 64 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie)
Czy twoi współpracownicy boją się mówić, co naprawdę myślą? Strach tłumi kreatywność zespołu, osłabia zaangażowanie i prowadzi do niewłaściwych decyzji. Gdy ludzie unikają trudnych rozmów, ukrywają błędy i nie dzielą się pomysłami – zespół traci potencjał i szansę na rozwój. Brak bezpieczeństwa psychologicznego sprawia, że zamiast działać odważnie, pracownicy wycofują się i podejmują asekuracyjne decyzje. Tymczasem prawdziwa innowacja rodzi się tam, gdzie można swobodnie myśleć, mówić i eksperymentować. Jak stworzyć zespół, który chętnie się angażuje, podejmuje wyzwania i rozwija swoje umiejętności? Kluczem jest stojące u podstaw kultury pracy bezpieczeństwo psychologiczne, czyli:otwarta komunikacja – każdy może wyrażać swoje zdanie bez obawy przed negatywnymi konsekwencjami, zdrowe podejście do błędów – traktowaniu ich jako szansy na naukę, a nie powód do wymierzania kary, zaufanie i współpraca – tworzenie środowiska, w którym każdy czuje się ważny i ma realny wpływ. Co znajdziesz w książce? Sprawdzone strategie budowania silnego i efektywnego zespołu. Przykłady firm, które zmieniły swoją kulturę pracy i odniosły sukces. Przydatne narzędzia, które pozwolą ci wprowadzić zmiany w twoim zespole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wkrótce dostępne: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Zapomnij o starej koncepcji emerytury i całej reszcie planów odkładania życia na później – nie musisz czekać. Co więcej, jest wiele powodów, by nie czekać, szczególnie w tych nieprzewidywalnych czasach zawirowań gospodarczych. O czymkolwiek byś nie marzył – ucieczce od wyścigu szczurów, wspaniałych podróżach po świecie, miesięcznym pięciocyfrowym dochodzie bez żadnego zaangażowania lub tylko o pełniejszym życiu, w większym stopniu wolnym od pracy – ta książka jest dla ciebie przewodnikiem. Pokazuje ona, jak krok po kroku zaprojektować sobie luksusowy styl życia. Opowiada o tym: • jak Tim Ferriss przeszedł od dochodu 40 tysięcy dolarów rocznie przy pracy po 80 godzin tygodniowo do 40 tysięcy MIESIĘCZNIE przy pracy po 4 godziny tygodniowo • jak zlecić obsługę swojego życia zagranicznym wirtualnym asystentom za pięć dolarów na godzinę i robić to, co się chce • jak najbardziej rozchwytywani artyści podróżują po świecie, nie porzucając swojej pracy • jak w ciągu 48 godzin wyeliminować 50% swojej pracy, stosując reguły zapomnianego włoskiego ekonomisty • jak zamienić długotrwale budowaną karierę na krótkie epizody intensywnej pracy z częstymi „miniemeryturami”
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 331 (2 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja)
Oparty na badaniach praktyczny poradnik pokazujący, jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy. Amy Gallo identyfikuje osiem znanych typów trudnych współpracowników. Przedstawia strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób poradzisz sobie z niepewnym szefem, pasywno-agresywnym współpracownikiem, wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą. Wymienia również zasady, dzięki którym będziesz mógł w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy – bez względu na to, z kim jesteś skonfliktowany. Postępowanie w zgodzie z zasadami nie zawsze jest łatwe, ale Gallo pozwoli ci docenić znaczenie kluczowych elementów dobrych relacji, takich jak zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwasz w swoim postanowieniu – na własnych warunkach. Relacje między ludźmi w pracy bywają niełatwe. Stres, jaki wywołują codzienne kontakty z trudnymi osobami, osłabia twoją kreatywność i wydajność, pogarsza zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji oraz sprawia, że przestajesz się angażować. Może także doprowadzić do tego, że zamiast spać, będziesz się zamartwiać, staniesz się wycofany lub zaczniesz reagować w sposób, którego później będziesz żałować. [nota wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
Czas przestać kłamać, spamować i mieć poczucie winy z powodu tego, co robimy. Czas przestać mylić liczbę obserwatorów w mediach społecznościowych z prawdziwymi relacjami. Czas przestać tracić pieniądze na kradzież uwagi, bo w dłuższej perspektywie to się nie opłaca. Czas zostać zauważonym, ale najpierw nauczyć się widzieć. Przez ostatnie dwadzieścia pięć lat Seth Godin nauczał i inspirował miliony przedsiębiorców, marketingowców, liderów i fanów ze wszystkich środowisk, poprzez swój blog, kursy online, wykłady i bestsellery. Jest autorem niezliczonych pomysłów, które znalazły się w głównym nurcie języka marketingowego. Teraz, po raz pierwszy, Godin oferuje clue swojej mądrości i doświadczenia w jednym, kompaktowym, dostępnym, ponadczasowym pakiecie, zebranym w książce To jest marketing!. Istotą jego podejścia jest wielka idea: Wybitni marketingowcy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązywania problemów swojej firmy, lecz wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi. Ich taktyka polega na empatii, budowaniu więzi i pracy emocjonalnej, a nie na kradzieży uwagi i na spamowych ścieżkach e-mailowych. Seth wykorzystuje swoją autorską mieszankę wglądu, obserwacji i zapadających w pamięć przykładów, aby nauczyć cię: • identyfikować najmniejszą opłacalną grupę odbiorców, • zdobywać zaufanie i przyzwolenie swojego rynku, • przyjmować narrację już stosowaną przez twoich fanów, • jak znaleźć w sobie odwagę, by wytwarzać i rozładowywać napięcie, • a przede wszystkim – jak dać ludziom narzędzia i przedstawić narracje, które będą mogli wykorzystać dla osiągnięcia swoich celów. Niezależnie od tego, czy jesteś twórcą technologii, właścicielem małej firmy, czy częścią dużej korporacji, ani od tego, jaki produkt lub usługę sprzedajesz, ta książka pomoże ci zmienić sposób, w jaki są one prezentowane światu, aby w znaczący sposób nawiązać kontakt z osobami, które tego chcą. To, co robisz, ma znaczenie. Zrób wokół tego szum.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
Autobus energii : zatankuj swój bak paliwem radości / Jon Gordon ; przekład Tomasz Rzychoń ; przedmowa Ken Blanchard. - Warszawa : MT Biznes, copyright 2017. - 1 płyta (CD) (2 godziny 18 min 42 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 1 2cm.
Autobus energii uczyni cię silniejszym człowiekiem. Naładuje cię pozytywną energią, która uniesie cię w górę i wygra z trudnościami, bo kiedy płoniesz entuzjazmem, wszystko idzie łatwiej i lepiej. Ta magiczna książka zmieni fundamenty twojego myślenia. Jeśli wcześniej czułeś się ofiarą, to po tej lekturze poczujesz się zwycięzcą. A jeśli przedtem czułeś, że nie jesteś panem swojego życia, znajdziesz w sobie moc, by samemu kształtować świat, w jakim chcesz żyć i pracować. Poczujesz, że jeśli czegoś chcesz, to masz też moc potrzebną, aby to urzeczywistnić. Wsiądź do Autobusu energii i zapnij pasy. Przeżyjesz coś, czego nie spodziewasz się po małej książce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Ukryty potencjał : ty też go masz i co z nim zrobisz? / Adam Grant ; przekład Magda Witkowska. - Wydanie I. - Warszawa : MT Biznes, 2024. - 324, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy opowiada o tym, co możemy zrobić, aby wspiąć się na nieosiągalne dotąd wyżyny i pomóc w tym innym. Nasz świat ma obsesję na punkcie talentu. W szkołach chwalimy utalentowanych uczniów, w sporcie zachwycamy się naturalnymi zdolnościami, w muzyce szukamy cudownych dzieci. Podziwiamy ludzi, którzy mają wrodzoną przewagę nad innymi, i zapominamy zastanowić się nad tym, jaką kto pokonał drogę, aby coś osiągnąć. Tymczasem wszyscy możemy doskonalić się w sztuce doskonalenia się. Bazując na przełomowych wynikach badań, zaskakujących spostrzeżeniach i żywych opowieściach, Adam Grant przedstawia nowy schemat podsycania aspiracji i przekraczania oczekiwań. Prowadzi nas z sali lekcyjnej do sali posiedzeń zarządu, z placu zabaw na stadion olimpijskich, z wnętrza Ziemi w Kosmos. Udowadnia, że miarą postępu nie jest ciężka praca, lecz trwałość wniosków, a o rozwoju świadczy nie skala geniuszu człowieka, tylko charakter, który udało mu się zbudować. Grant pokazuje, jak doskonalić charakter i budować struktury motywacyjne sprzyjające uwalnianiu potencjału. Podpowiada, w jaki sposób projektować systemy, które zapewnią większe szanse ludziom dotychczas niedocenianym i lekceważonym. Wielokrotnie opisywano już nawyki supergwiazd, którym udało się dokonać nadzwyczajnych rzeczy. Ta książka dowodzi, że takie osiągnięcia są w zasięgu każdego człowieka – a prawdziwą miarą potencjału nie jest wysokość szczytu, który udało mu się zdobyć, lecz droga, którą musiał przejść. Ta błyskotliwa książka obala wszystkie nasze dotychczasowe założenia dotyczące doskonalenia się i sukcesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Adam Grant, czołowy ekspert w dziedzinie psychologii organizacyjnej i najwyżej oceniany profesor Wharton School, w tej przełomowej książce udowadnia, że nie rywalizacja, a mądra współpraca stanowi klucz do osiągnięcia najlepszych wyników – zarówno w biznesie, jak i w życiu zawodowym. Grant wyróżnia trzy typy ludzi i związane z nimi style współpracy: biorców, którzy koncentrują się na własnych korzyściach, transakcjonistów, dążących do równowagi w wymianie przysług, oraz dawców, którzy bezinteresownie wspierają innych. Paradoksalnie to właśnie dawcy – choć najbardziej narażeni na wypalenie i wykorzystanie – osiągają największe sukcesy, jeśli działają w sposób strategiczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Jak przerwać krąg ciągłego namyślania się nad trudną decyzją i w końcu ją podjąć? Jak podejmować decyzje zespołowe, unikając przy tym wewnętrznych tarć i gierek politycznych? Czy można nauczyć się dokonywać właściwych wyborów? Lubimy sądzić, że podejmujemy decyzje w sposób racjonalny i logiczny. Nic bardziej błędnego! Badania naukowe z zakresu psychologii z ostatnich 40 lat dowodzą, że proces podejmowania decyzji jest ofiarą naszych emocji, nieuświadomionych przekonań i uprzedzeń. Dotyczy to zarówno decyzji podejmowanych w życiu codziennym, jak i decyzji podejmowanych w pracy. Niestety, sama świadomość tego nie wystarczy, by rozwiązać problem, podobnie jak wiedza, że jesteśmy krótkowidzami, wcale nie pomaga nam lepiej widzieć. Pytanie brzmi więc: jak to usprawnić? Standardowy proces decyzyjny składa się z czterech kroków: I. Stajemy przed koniecznością wyboru. II. Analizujemy alternatywy. III. Dokonujemy wyboru jednej z opcji. IV. Musimy z tym żyć. Ale na każdym z tych etapów czają się pewne niebezpieczeństwa: Wróg nr 1: wąskie kadrowanie – nadmierne ograniczanie liczby możliwości, które bierzemy pod uwagę. Wróg nr 2: efekt potwierdzenia – szukanie informacji, które zgadzają się z naszymi poglądami. Wróg nr 3: bieżące emocje – uleganie emocjom, które po pewnym czasie znikną. Wróg nr 4: nadmierna pewność siebie – zbyt duża wiara we własne przewidywania. Opierając się na badaniach psychologicznych, a także analizując liczne case studies podejmowania decyzji przez sławnych liderów biznesu, bracia Heathowie proponują czteroetapowy proces WRAP, który pomoże nam dokonywać lepszych wyborów i pokonać czterech głównych wrogów właściwych decyzji. Co należy zrobić? Poszerzyć wachlarz możliwości. Dać sobie więcej możliwości i więcej informacji. Skonfrontować nasze założenia z rzeczywistością. Przed podjęciem decyzji nabrać nieco dystansu. Dać sobie prawo do błędu. Ich książka Decyduj! zawiera zarówno nieschematyczne strategie, jak i praktyczne narzędzia pozwalające nam lepiej podejmować decyzje. Napisana żywym językiem przez mistrzów storytellingu zabiera nas w podróż przez inspirujące sytuacje – od przykładów katastrofalnych w skutkach decyzji menedżerskich podejmowanych „intuicyjnie i szybko”, aż po rozwiązania trudnych problemów, jakim musimy stawić czoła w życiu rodzinnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Powiedz TO! Poznaj kluczowe zwroty, które pomogą ci w uzyskaniu rezultatów, jakich potrzebujesz od rozmów, w których uczestniczysz. Dowiedz się, jak przekonująco formułować zdania, naucz się zadawać właściwe pytania we właściwym momencie i odkryj, jakie słowa należy wyeliminować ze swojego prywatnego i zawodowego słownika. Słowa mają wielką moc – wpływają na podejmowane decyzje, zmieniają ludzkie losy, budują i rujnują fortuny – a jednak tak niewiele osób potrafi nimi władać z rozmysłem. Poczytny autor i rozchwytywany mówca Phil Jones pokazuje, jak proste techniki językowe mogą wpływać na przebieg konwersacji. Bazując na latach skutecznych (i nieskutecznych) negocjacji sprzedażowych oraz szkoleniach obejmujących ponad dwa miliony osób na całym świecie, Jones wyodrębnił 22 formuły, które można bez trudu wpleść w codzienne rozmowy. Każdy rozdział odkrywa psychologiczne podstawy skuteczności prostych technik językowych i oferuje jasne przykłady ich zastosowania w różnych sytuacjach. Dzięki lekturze tej książki nauczysz się, jak: prowadzić rozmowę, aby wyeliminować ryzyko odmowy lub odrzucenia, jednocześnie zwiększając komfort rozmówcy; wykorzystać uniwersalną ludzką potrzebę bycia uznawanym za osobę otwartą, aby wzbudzać zainteresowanie swoimi pomysłami i wywierać wpływ na rozmówcę; unikać sporów i radzić sobie z postawą „Ja wiem lepiej” przy pomocy prostych pytań otwartych; budować zaufanie i koleżeńskie więzi poprzez stosowanie porównań; umożliwiać ludziom wyciąganie ważnych wniosków. Zwięzła, motywująca i – co najważniejsze – skuteczna książka Właściwe słowa pozwoli ci nie tylko zrozumieć, ale również opanować sztukę prowadzenia konwersacji i perswazji werbalnej, a co za tym idzie, osiągnąć sukces w biznesie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego